recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MSI barebone som HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMSI barebone som HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanKRasmussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: MSI barebone som HTPC
    Sendt: 17-Januar-2005 kl. 22:22

Hej

Jeg har fuldt med her på siden i et stykke tid - først troede jeg at jeg villle have en HDD/DVD recorder men er nu mere tiltalt af at få en PC med fx. windows media center på.

I den forbindelse overvejer jeg om jeg skal starte fra bunden med at bygge den, eller om jeg kan springe over og købe fx en MSI MEGA et eller andet. Så vidt jeg kan se skal jeg så blot have: cpu/ram/tv in og hdd.

Hvad siger i til det ? Er der nogen der har erfaringer med at købe en næsten færig maskine til formålet ?

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2005 kl. 14:14

De ser i hvert fald sindsygt svedige ud. Er der nogen der har sådan en fætter? I så fald, hvordan virker power off funktionerne (MP3, CD osv.)? Er det biosen på bundkortet der håndtere det eller......???

Se dem her:
http://www.msi.com.tw/program/products/slim_pc/slm/pro_slm_l ist.php?kind=4&CHIP=52&NAME=MEGA%20PC%20Series

Review:
http://reviews.designtechnica.com/review1786_intro8937.html

Personligt kunne jeg godt finde på at hoppe på sådan en, men jeg er bare lidt nervøs ved at der kun er 1 stk. PCI og at man kun kan få den med AthlonXP eller P4 (ok der er også Celleron) - det ville være nice med support for f.eks. VIA eller AMD 64 der automatisk clocker CPU frekvensen ned og op efter behov - det gier altså RIGTIGT meget på varmeudviklingen og dermed også støjen fra blæsere.
Nu ved jeg ikke om AthlonXP understøtter dette? Men P4 gør i hvert fald ikke (mig bekendt).

Men det med at der kun er en PCI port er jo den omkostning der er ved at ville have et lille system frem for en mother af en kasse der supportere fuld ATX.

Er der ellers andre af sådanne barebone enheder (ud over hush og shuttle)? Jeg synes det er super fedt at der er indbygget display og poweroff funktioner! Det spiller sgu!

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2005 kl. 14:18
Til top
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 22:17

Jeg har bygget min HTPC over en Abit DigiDice ( http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories= 1&model=146) netop for nemhedens skyld!

En af de væsentlige grunde til jeg valgte netop denne model, er at man med den medfølgende fjernbetjening kan både tænde og slukke pc'en. Dette har jeg så kombineret med min MCE05 fjernbetjening der har lært netop sluk/tænd funktionen så jeg nu kun har brug for en fjernbetjening til ALT

DigiDicen virker upåklagelig, sørg dog for IKKE at købe en prescott til den, da jeg gjorde den fejltagelse og fik en 70-80 grader varm DigiDice ud af det!

Alt ialt: DigiDice + MCE05 + MCE05 fjernbetjening = mmmm lækkert

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2005 kl. 15:44

EDB priser er min ven:

1 stk. liste over barebone pc'ere

Nemmere bliver det sgu ikke at finde en færdig boks man kan bruge...

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2005 kl. 16:47

Ja, så har jeg fundet lidt mere lækkert - en test af en lang række barebone pc'ere, samlet og vurderet mod hinanden:

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1645944,00.asp

For en gang skyld snakker de også lydniveau! Samt en masse gode billeder og kommentare. Nice!



Redigeret af dkoclni
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu