recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske licens for at se dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåske licens for at se dvd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Måske licens for at se dvd
    Sendt: 13-December-2008 kl. 10:30
http://www.bt.dk/article/20081213/pcindland/812130309/

Hvad mener I? Jeg synes, det er at gå for langt. Hun har et fjernsyn, så hun skal bare købe en digital box, så kan hun se tv igen.

Så kan de ligeså godt afkræve licens fra 100% af befolkningen: "Nej, du har hverken tv eller computer nu, men du har mulighed for at købe det, og så skal du betale licens".
Eller: "Der er fællesantenne i den ejendom du bor i, og du betaler alligevel til den via huslejen, så du skal bare købe et tv, så skal du betale licens".
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Hun har et fjernsyn, så hun skal bare købe en digital box, så kan hun se tv igen.

Argumentet holder helt sikkert ikke, for som du også skriver, så betyder det, at de lige så godt kan opkræve licens fra alle.

Men problemet for licenskontoret bliver, at deres administration bliver langt vanskeligere, hvis de skal til at finde ud af, hvorvidt folk modtaget det digitale signal eller ej. På nuværende tidspunkt skal du bare have et fjernsyn eller en internetforbindelse, så skal du betale licens. Licenskontoret bliver vel nød til at have nogle let administrative og fast betingelser for, at husstanden skal betale licens.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 10:42
Hvis du har internet, skal du også betale licens. Når vi så også skal betale for tv2, skal man alså betale 2200 kr. for en kanal.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis du har internet, skal du også betale licens. Når vi så også skal betale for tv2, skal man alså betale 2200 kr. for en kanal.


Ja, men det har den i artiklen omtalte ældre kvinde ikke.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 11:09

90 procent har efterhånden internet og så skal du også betale licens. Selvom du ikke har noget tv, men du kan sikkert se dvd på din pc.
I danmark kan jo også lige så godt betale licens alle sammen, vi betaler jo alligevel til så meget andet. Så sparer de jo administrationen.
Der er jo masser af ting jeg ikke vil betale over skatten, men det er jeg jo
tvunget til.



Redigeret af xcardman - 13-December-2008 kl. 11:10
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 11:40
Jeg har sagt det før, og nu gentager jeg det:
Vi skal have TV-licens på sko.

Man har for længst erkendt, at det ikke hjælper noget, hvis man kun opkræver licens hos de personer, som ejer et TV-apparat. Alt for mange snyder sig uden om licensen ved ikke at eje et TV-apparat, og det er naturligvis ikke acceptabelt.

Tiltaget med at lægge TV-licens på kraftige internetforbindelser og mobiltelefoner har fået nogle af disse fællesskabsfjendtlige individer i nettet, men man kan stadig snyde sig uden om ved ikke at eje en kraftig internetforbindelse eller mobiltelefon.

Den eneste rigtige løsning er TV-licens på sko. Alle har brug for at eje et par sko, så her er muligheden for snyd effektivt fjernet.

Jeg er endda blevet gjort opmærksom på en god teknisk begrundelse for forslaget: Hvis man ejer et par sko, kan man bevæge sig uden for sit hjem og dermed besøge nogen, som faktisk ejer et TV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu