recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multifjernbetjening men hvilken ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMultifjernbetjening men hvilken ??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Holmstedt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Anmelder

Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Kim H Kim H skrev:

[QUOTE=Holmstedt]

Jeg har selv OneForAll Kameleon 6 (URC-8060), men det store batteriforbrug har skuffet mig og ergonomien er ikke den bedste. Men den har da et flot blåt EL-panel. Jeg ville i dag klart kigge på Logitech's produkter!

/Holmstedt

Hvor længe kan batterierne holde på 8060eren ??

Kim

Nu har jeg ikke taget tid - men vi skifter ofte. Jeg vil tro de 4 AAA batterier holder ca. 6-8 uger. Desuden summer den lidt når lyset er tændt og mest irriterende - den vipper når man betjener den mens den ligger på bordet.

/Holmstedt

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 19:26
Bemærk iøvrigt at Logitech 885 kommer med genopladeligt batteri og en ladestation den kan ligge i.
Til top
Kim H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Holmstedt Holmstedt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim H Kim H skrev:

[QUOTE=Holmstedt]

Jeg har selv OneForAll Kameleon 6 (URC-8060), men det store batteriforbrug har skuffet mig og ergonomien er ikke den bedste. Men den har da et flot blåt EL-panel. Jeg ville i dag klart kigge på Logitech's produkter!

/Holmstedt

Hvor længe kan batterierne holde på 8060eren ??

Kim

Nu har jeg ikke taget tid - men vi skifter ofte. Jeg vil tro de 4 AAA batterier holder ca. 6-8 uger. Desuden summer den lidt når lyset er tændt og mest irriterende - den vipper når man betjener den mens den ligger på bordet.

/Holmstedt

Jeg tror nu  godt jeg kan leve med det, jeg er blevet tilbudt en 8206 til 450,- kr. 

Hvad hvis man bruger genopladelige batterier , kan de ikke holde længere, som de kan i en digitalkamera ??

Mvh.  Kim

 

Til top
Kim H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Bemærk iøvrigt at Logitech 885 kommer med genopladeligt batteri og en ladestation den kan ligge i.

Jo men den er jo også dyr og jeg synes knapperne sidder lidt underligt på den

Mvh.  Kim

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 19:38
For mig er der kun et svar: Philips Pronto. Den kan programmeres så ALLE i familien kan bruge den. Og den kan lære alle koder. Diskrete koder og ccf-filer findes på remotecentral.com,  makroer virker 100%.
Meen, 3500,-DKK for en Pronto 950 incl. dockingstation er selvsagt en slags penge.
Jeg har aldrig fortrudt det køb. Opsætningen foregår via PCen med et editorprogram og gemmes på PCen så man hurtigt kan gå ind og tilrette noget.
Jeg har SONY TV, Receiver og HDD optager samt Dreambox og Digiality DVB-t modtagere. Alt virker 100%. Alle funktioner fra de gamle remotes er lagt ind i en hierakisk struktur.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Kim H Kim H skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Bemærk iøvrigt at Logitech 885 kommer med genopladeligt batteri og en ladestation den kan ligge i.

Jo men den er jo også dyr og jeg synes knapperne sidder lidt underligt på den

Mvh.  Kim

Ja, jeg så "dimser der du'r", med gennemgang af Logitec remoten. Og jeg syntes nu også, at den så lidt tumpet ud.

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2005 kl. 22:09

Jeg har købt denne URC-8910 One4All for ca 32$ via ebay i USA (incl forsendelse):

http://www.ofausa.com/remote.php?type=URC%208910

Den er god billig og batteriøkonomisk og har rigtige knapper fremfor fingertouch EL-display. Man skal dog være opmærksom på at den kun kan lære 30 - 40 funktioner før den melder "Memory Full".

Men der findes hacker software på: http://www.hifi-remote.com/ofa/ og så kan man stortset programmere den til hvad somhelst via et 6-polet stik i batteriholderen (JP1 stik) forbundet til printerporten. Man skal dog være indstillet på at bruge temmelig lang tid på at sætte sig ind i hackersoftwaren.

mvh Torben

Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2005 kl. 23:09
Jeg har logitechs harmony 688 og til prisen på ca. 750 kr (da jeg købte den) kan den godt anbefales. Her kommer en mini-anmeldelse af den...

Lad mig lige tage det negative først...

Knapperne sidder - som andre har bemærket - ikke optimalt og de virker heller ikke så "lækre" som man ku' forvente på en fjernbetjening til den pris.

Der mangler knapper til at gå et frame frem/tilbage, som man jo nok kan få brug for hvis man har en harddisk-optager. Man kan dog programmere en af knapperne til at gøre det - jeg har valgt at bruge de to knapper der hedder page +/- til dette og det fungerer fint nok. Det er bare ikke så logisk for udenforstående.

Der mangler kontrol over hvordan soft-buttons (de knapper man kan navngive og programmere ind i displayet) skal placeres. Der er plads til 6 i displayet, men man kan bladre frem til de næste 6 ved tryk på en knap. Desværre har man kun delvist kontrol over rækkefølgen af disse knapper, så 6 knapper man bruger samtidigt (fx. til navngivning af titler) er måske ikke på samme "side" hvilket gør at man skal bladre mellem siderne temmeligt meget. Har skrevet til Logitech vedr. dette og de vil prøve at inkludere det i en kommende software version... sagde de i hvert fald!

Menusystemet til displayet og internetsiden til programmering af "dyret" er desuden kun på engelsk (eller tysk, fransk, spansk). Manualen er på dansk.

Der mangler "hardbuttons" til text-tv, men det kan selvfølgelig programmeres ind som softbuttons. Der findes en lillebror til den der har knapper specielt til text-tv, men denne mangler til gengæld knapper specielt til harddiskoptagere, såeh...

Så til plusserne:

Jeg er fuldstændig ustyrligt vild med deres "aktivitetssytem"!!!

Vil man se tv trykker man på "se tv" knappen og tv'et tænder og skifter (hvis man har programmeret den ordenligt) til tuner-input. Vil man i stedet se en dvd-film, trykker man på en anden knap, tv'et skifter indgang, forstærkeren og dvd-afspilleren tænder osv... Det hele kan slukkes ved tryk på en knap. Fjernbetjeningen holder altså øje med hvad der er tændt og hvilke indgange de er sat til. Men ikke nok med det - når man er i "se tv" aktiviteten styrer volumenknapperne tv'ets volumen. Skifter man til "se dvd" styrer de forstærkerens volumen. Der er 5 aktivitetsknapper på dyret, men man kan sagtens lave flere aktiviter og designe dem.

Det kan ske at fjernbetjeningen kommer ud af synkronisering med ens hardware - fx. at den tror at tv'et er på et andet input end det er. Det kan ske ved at tv'et måske ikke lige fanger et af "skift-input-signalerne". Til at afhjælpe dette er der indbygget en hjælpefunktion. Tryk på hjælp og den stiller dig simple spørgsmål på engelsk a la: "Is the tv set to input 2?" "Is the reciever on?" osv... Kan man bare minimalt engelsk er det altså til at finde ud af. Udover det mærker man ikke meget til det engelske sprog, da man kan give knapperne i displayet de navne man vil (har dog ikke prøvet med æ, ø og å)

Guiden til at programmere den på internettet er meget let at gennemføre, men husk at bruge de nøjagtige navne/numre for dit hardware når du udfylder den. Man kan programmere den på en halv times tid, men tro mig - er du bare lidt nørdet og perfektionistisk anlagt (og det er jeg da SLET ikke selv ) kommer du til at bruge længere tid på det.

Vedr. batteriets levetid bruger den 4 stk AAA og de medfølgende har holdt den 1½ måned jeg har haft den.

Jeg har også problemet med at den summer lidt når baggrundsbelysningen er tændt, men det er ikke voldsomt generende.

Den ligger - for mig - udemærket i hånden. Det er ikke alle knapper der er lige lette at ramme/bruge, men det er vel temmeligt individuelt.

Jeg har selv brugt et par måneder på at surfe rundt efter forskellige fjernbetjeninger inden jeg valgte denne. Var bl.a. inde på www.remotecentral.com - der er masser af anmeldelser, men den kender du måske? Det er mest amerikanske. Kiggede også lidt på URC-8910 One4all som TOD har... jeg tror umiddelbart at der er stort set lige store muligheder i de to fjernbetjeninger, med den forskel at Logitechs er mere brugervenlig i programmeringsfasen, men det er bare et gæt... Måske har man til gengæld lidt mere kontrol over One4All'en? Lidt a la windows vs. linux måske?? Så det er en smagssag.

Det var en længere smøre... håber du kan bruge svaret. Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2005 kl. 23:57
Har også haft en Logitech 688. Den røg hurtigt tilbage. Makroer fungerer ikke ordentligt pga. der mangler discrete koder. Den bruger batterier som bare pokker. Knapper sidder underligt.
Men jeg må indrømme at Logitech har en enorm kodedatabase. Der findes alle apparater og jeg mener virkelig alle. Selv min gamle fjernbetjente Linea gulvventilator var der
Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 19:32

Hej Nigo

Min fjernbetjening (One4All URC-8910) er programmeret til næsten det samme. Dog tænder mit fjernsyn ikke når man trykker på TV-tasten. Det har jeg med vilje undladt for hvis TV-et var tændt i forvejen ville det jo slukke (det har ikke 2 diskrete koder for tænd og sluk - men benytter samme kode for tænd/sluk). Til gengæld kan min fjernbetjening skelne mellem kort og langt tryk, så et kort tryk på TV tasten skifter input, mens et langt tryk tænder/slukker for TV-et.  Det giver mig også den fordel, at jeg kan slukke for TV-et når jeg blot vil lytte til musik over surround-anlægget.

Min powerknap er programmeret til at tænde og slukke for surround-anlægget. Jeg har så købt en "TV-strømskinne" (139kr hos føtex) som mærker på surround anlæggets strømforbrug, og når effektforbruget overstiger 20W tænder strømskinnen for alle tilsluttede enheder (subwoofer, TV og CD-afspiller) og hvis effektforbruget er mindre en 20W slukker de (dog ikke min Harddisk-recorder).

Men du har helt sikkert ret i, at logitechen nok er nemmere at programmere. Det tog mig rimelig lang tid (dage) at finde ud af hacker softwaren. Og så skulle jeg også lige lodde et kabel sammen til JP1-stikket. Til gengæld har jeg stort set full control.

Du har iøvrigt ret mht. at det tager lang tid hvis man er perfektionistisk. Man kan rette lidt på en makro mange gange inden man bliver rigtig tilfreds!

mvh Torben

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 20:22

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

For mig er der kun et svar: Philips Pronto. Den kan programmeres så ALLE i familien kan bruge den. Og den kan lære alle koder. Diskrete koder og ccf-filer findes på remotecentral.com,  makroer virker 100%

Hej OR

Er den ikke lidt for stor til at sidde og zappe med i en hånd - umiddlebart på billeder ser den lidt klodset ud - eller er det snyd?

MVH Shovel

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim H Kim H skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Bemærk iøvrigt at Logitech 885 kommer med genopladeligt batteri og en ladestation den kan ligge i.

Jo men den er jo også dyr og jeg synes knapperne sidder lidt underligt på den

Mvh.  Kim

Ja, jeg så "dimser der du'r", med gennemgang af Logitec remoten. Og jeg syntes nu også, at den så lidt tumpet ud.

Moef

Harmony 885 er absolut ikke spor tumpet og knapperne sidder ikke specielt underligt. Den er faktisk forbavsende lille og fiks - mindre end f.eks remoten til Sony RDR-HX710. Når man lige er blevet fortrolig med "web wizards" måden at programmere den på, er det nemt nok. Du kan programme den lige som du vil, både standardknapperne og "soft" knapperne.

Og skulle du komme på glatis (det er sket en gang for mig), sender du blot en mail til deres support  og de vender tilbage indenfor 24 timer med et yderst fyldestgørende svar.

Dog vil jeg sige, at hvis man har monstorstore hænder, kan man godt få problemer med den remote, netop fordi den er relativt lille - men fiks.

/Nils



Redigeret af nbu001
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu