recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD + ArtCoustic opsæt for en amatør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD + ArtCoustic opsæt for en amatør

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
npdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2023
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér npdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD + ArtCoustic opsæt for en amatør
    Sendt: 05-Juli-2023 kl. 14:00

Jeg har fået et sæt Artcousitc højtalere som pt blot kører over en DENON CEOL forstærker for at kunne få noget lyd på kontoret.

Jeg har ligeledes en Artcoustic Spitfire Subwoofer som jeg gerne vil have til at spille med, men det er som om den Denon CEOL ikke kan sparke gang i den.

Jeg har  en NAD 3155 Stereo Amplifier samt en NAD 2155 Stereo Power Amplifier som fulgte med højtalersystemet - men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte skidtet op.
Jeg vil aller helst bare kunne afspille “trådløst/airplay” men det ved jeg slet ikke om på nogen måde er muligt at sætte op,

Er der nogle som kan vejlede mig til hvordan jeg får kablet de forskellige dele, så jeg kan få min sub med?
Til top
npdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2023
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér npdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2023 kl. 14:10
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2023 kl. 15:34
Hej npdk (gpr ud fra at du har et rigtigt navn?)

Har du et link til dine højttalere og subwoofer?

Hvad mener du med at Ceol ikke kan sparke gang i subwooferen?

Virker subwooferen i det hele taget?


Dit NAD sæt er fedt - eller det var det for 35 år siden.
Men hvis ikke det er blevet renoveret i løbet af de 35 år, så er elektrolytterne i strømforsyningerne halvdøde, volumenpotmetre skratter sandsynligvis, der er ingen fjernbetjening og du skal til at finde en form for netværksafspiller du kan koble til.

Med andre ord: med mindre du er en totalt Old-School HiFi nørd, så glem det gamle NAD sæt og fokuser på at få din Ceol til at drive højttalerne.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 05-Juli-2023 kl. 15:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
npdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2023
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér npdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2023 kl. 19:48
Fedt med svar, Klaus!

Jeg har ingen forstand på HiFi - slet ikke.
Jeg ved ikke om den virker - det vil jeg da antage.
Måske man kan forsøge sig med det NAD for at se om der på nogen måde er liv i den?

Jeg har en SUB udgang på DENON CEOL - hvor jeg har prøvet med et jack-stik og så en rød/hvid kabel ind i subben. men der kommer ikke rigtig noget gang fra subben.
Højtalerne spiller fint.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2023 kl. 21:33
Ceol findes i forskellige versioner, hvad hedder den du har (typenummer)?

Hvad præcist hedder din sub?

Jeg kan ikke finde og læse manualer (og hjælpe dig), hvis jeg ikke har de rigtige manualer…..


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas 78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2021
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas 78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 08:49
Hej NPDK

Uden at vide hvilken Ceol model, og hvilken sub der er tale om, vil jeg sige at det lyder forkert at du bruger et jack stik.
Jeg tror nærmere at det er et single phono kabel der skal bruges mellem dit anlæg og subwooferen.
Altså et enkelt kabel der har samme stik som de rød/hvide, i begge ender.

Mvh. Thomas
Til top
Thomas 78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2021
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas 78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 09:12
Et hurtigt spørgsmål, er det en aktiv sub (dvs. har den en alm. 220v ledning til stikkontakten)?

Mvh. Thomas
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Thomas 78 Thomas 78 skrev:

Et hurtigt spørgsmål, er det en aktiv sub (dvs. har den en alm. 220v ledning til stikkontakten)?

Mvh. Thomas
Det har den ikke så vidt jeg kan se, den skal ha en kraftig ekstern forstærker. Og har en Creol ikke tilstrækkeligt med power.


Redigeret af Munch - 09-Juli-2023 kl. 10:02
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thomas 78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2021
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas 78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 10:24
Det var også det jeg selv fandt frem til, men jeg ved ikke om der er tidligere udgaver af spitfire subben som er aktive.
Uanset alderen på NAD sættet, ville jeg nok prøve at få det til at spille først, og så kombinere det med en wifi-streamer, men det ville være rart med lidt mere info fra trådstarter.

Mvh. Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 10:47
Jeg tror at trådstarter er taget på ferie…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2023 kl. 10:48
Når man kigger på Artcoustics lineup, er subs passive, og de anbefaler for bedste match deres egen “subforstærker”.
Indgangen på din sub er nok ikke en line indgang, men almindelig tilslutning til højttaler udgang fra en forstærker.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 10:46
Måpske du har sat dele ferkvense så¨lavt på subwooferen at der ikke er meget lyd i det musik du spiller selv ved max volumen

Er det den her super dyre subwoofer du har ? 



Er den aktiv,passiv ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu