recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD eller Marantz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD eller Marantz

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cykelkælder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykelkælder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD eller Marantz
    Sendt: 06-August-2012 kl. 21:32
Hej med jer

Jeg har fået den fornemme opgave at installere højtalere i min mor's køkken og stue. Det skal spille radio og cd og forstærkeren må gerne være receiver. Højtalerne er valgt - det blev Dali Lektor 1 og Dali Ikon 2. Jeg har indtil videre kigget på NAD 725BEE og Marantz M-CR603. Kravene er A+B (køkken + stue), den skal være simpel at bruge (min mor er 73år), det skal være yderst nemt at skifte mellem A og B.
Jeg er lidt bekymret om Marantzen er kraftig nok. Jeg er ikke tvivl om NAD'en er kraftig nok. Fordelen ved Marantz er, den fylder intet og har CD indbygget. 

Anlægget vil ikke komme til at spille højt-højt på noget tidspunkt.

Jeg skal måske kigge på noget helt andet receiver væsen? Budgettet er ca 5500kr inkl Cd afspiller.

En anden ting er kabel træk. Der er 20m fra receiveren til fjerneste højtaler, hvilket kabel vil i anbefale?

Jeg indrømmer gerne at jeg sværger lidt til hifi-klubben, men da jeg er sat under budget, kigger jeg gerne på andet end klubbens produkter :-)

          http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/nad_c725bee-_receiver_grafit.htm


Redigeret af Cykelkælder - 06-August-2012 kl. 22:29
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 10:53
Ja altså den nad går jo ikke ind under "kompakt" kategorien. Omvendt spiller langt de fleste af deres stereo produkter rigtig godt. Tror ikke du vil gå galt i byen med den! Dog er den jo et decideret knappe helved, så du skal vel sikre dig den ikke er for indviklet til hende?
Til top
Cykelkælder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykelkælder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 11:13
Det behøver ikke være kompakt. Jeg tror bare min mor har det lettere med knapper end at skulle i gennem en menu
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 12:17
Kan ihvertfald klart anbefale Marantz'en. Spiller rigtig godt (også på større højttalere; jeg havde selv nogle store Piega højttalere) og er "nem at gå til". NAD'en kender jeg desværre ikke
Til top
Cykelkælder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykelkælder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 15:13
Jeg talte med hifi forum på Frederiksberg i dag, han frarådede marantz pga dårlig lyd. Han påstod at de ikke ville sælge den netop derfor.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 15:54
Nå jamen havde egentlig ikke tænkt på at mange knapper nok var en fordel, det har du jo ret i. ;)

Nu kender jeg ikke lige den marantz, sælger de generelt marantz i hifi forum? Er det ikke kun hifi freaks der gør det? For det marantz jeg har hørt, har spillet ganske hæderligt...
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:13
Hmmm.....det er selvfølgelig smag og behag, men jeg havde en Marantz MCR603 som jeg var mere end godt tilfreds med, udskiftede den kun med en Marantz SR6006 fordi jeg skulle bruge surround...
 
Overordnet synes jeg da også anmelderne er godt tilfredse med den:
Til top
Cykelkælder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykelkælder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 18:02
Tak for jeres svar. Indtil videre vinder Marantz, den har jo netværk som børnebørn kan streame deres musik på. Dog er jeg stadig skeptisk overfor digitale watt, kan personlig bedst li' store kasser med store strømforsyninger - som NAD'en.

Hvad er jeres erfaring med watt vs. Dali Ikon II?
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 19:39
Har din mor Ikon?II ?? I begge rum? Jeg ville ikke købe med streaming til hende pga børnebørn... de må sgu afspille på anden måde når de besøger. Og det helt klart ikke gøre app. nemt at bruge. Men en nad 725 + cd kan jo ikke lade sig gøre for 5500kr.
Må jeg evt foreslår cambridge SR10. Du tror det nok ikke men den spiller faktisk fint og har IMPONERENDE power! Prøv at gå i klubben og hør. Mener den har a+b. Blot er den ikke så "lækker"...
Til top
Cykelkælder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykelkælder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 20:46
Ikon II er kun i stuen, i køkkenet hænger der Lektor I. NAD 725 plus en brugt cd afspiller, burde kunne lade sig gøre inden for 5500kr :-)

SR-10 ser også fin ud, den kan desværre ikke DAB :-(


Redigeret af Cykelkælder - 07-August-2012 kl. 20:49
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 21:19
Marantz'en har "det hele", inkl. DAB Wink 
Hvis jeg skulle købe et anlæg til en på 73, og brugervenlighed og god lydkvalitet skulle være i højsædet, er jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville vælge Marantzen...
Til top
eag1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2009
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eag1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:08
Det sidste jeg hørte ang. marantz er at hififreaks kræver at man som forhandler køber et vist antal til lager. og det var ikke bare 2 stk. Det skulle være årsagen til at der stort set ikke er andre end hififreaks der forhandler marantz. Så tror ikke du skal hoppe på den med at marantz lyder dårligt og de derfor ikke sælger dem. Har du set noget af det grej de ellers sælger :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu