recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nad hdmi issues - det skal da lige passe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nad hdmi issues - det skal da lige passe

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nad hdmi issues - det skal da lige passe
    Sendt: 22-August-2015 kl. 21:46
Jeg spurgte for under en uge siden til nad receiver, hvor der var en skepsis ift nad og kendte hdmi i problemer.
Den her fejlede dog intet og den var egentlig ret fed syntes jeg.
MEN fandme så om ikke der ud af det blå opstår en masse billedfnidder ved opstart af receiveren (t757v1).
Jeg har tilsluttet 3 enheder via hdmi og det er dem alle der kaver det billedfnidder. Først et billede fyldt af sne. Blinkende med grøn skærm for til sidst at blive et uroligt billede med lidt snefnug nærmest. Efter et par minutter er det dog forsvundet og intet at bemærke.

Kan disse issues have noget med firmware at gøre?
Tror sgu ikke på det er hdmi kablerne, da der ingen problemer var med anden receiver og ikke mindst fordi at billedet stabilisere sig.
Har snakket med hifiklubben som anbefaler at få den ind, mod en fejlsøgningspris på 500kr. Mit "dilemma" er bare at jeg egentlig så ligeså godt kunne vente til mdc modulet med hdmi 2.0 ankommer og få det sat i og se om det skulle være der fejlen er.
Nogen der kender til det?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 23:15
Ja ja, du havde receiver, som ville fungere fejlfrit mange år frem, men den skulle du selvfølgelig sælge...

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 06:01
Njaa den står her nu stadig den gamle. Den har bare ikke lige så fed en lyd syntes jeg.

Din pointe ift mit indlæg? - spydig/hoverende er en sjov narcissistisk størrelse -, ikke flaterende da.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 09:39
Mon ikke det er en løs forbindelse.

Tag strømmen fra og afmonter HDMI modulet. Rens stik på modulet og forstærker.

Monter modulet igen. Sørg for at stik sidder godt.

Så burde problemet være løst.

Alternativt. Lev med problemet indtil det nye modul kommer og skift det ud.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 10:11
Det vil jeg da prøve. Hvad anbefales man at gøre rent med?

Men ellers ja, så venter jeg til HDMI 2.0 ankommer
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det vil jeg da prøve. Hvad anbefales man at gøre rent med?


Isopropyl alcohol, fås hos Matas

Redigeret af Kampus - 23-August-2015 kl. 10:27
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 10:31
Perfekt:) Tak
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det vil jeg da prøve. Hvad anbefales man at gøre rent med?


Isopropyl alcohol, fås hos Matas


Ikke isopropylalkohol! Det affedter kun, men beskytter ikke mod fremtidig korrosion. Der skal benyttes kontaktrens...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Njaa den står her nu stadig den gamle. Den har bare ikke lige så fed en lyd syntes jeg.

NAD'en er jo så også kraftigere. Prøv at sammenligne den med f.eks. en Yamaha 20xx

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


Din pointe ift mit indlæg? - spydig/hoverende er en sjov narcissistisk størrelse -, ikke flaterende da.

Det kaldes humor - hvilket åbenbart ikke alle forstår.  Wink

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 12:14
Njae, nu er humor jo en subjektiv størrelse, så jeg kan da ikke sige det ikke er humor - præcis som du ikke kan sige jeg ikke besidder den;).
Ihvertfald kunne jeg ikke se relevansen fra det indlæg, men når det er sagt så tak for inputs.
Akter at få den nad i topform. Jeg er faldet lidt på halen over den. Elsker simpelthen den enkelthed den stinker af. Både af funktioner (eller mangel på samme), men i lige så høj grad udseende.

Et passende match ift sammenligning troede jeg egentlig skulle være yamaha 10xx.
Har ligeledes alle dage været glad for mine forskellige yamaha'er, men kom frem til at jeg alligevel deaktiverede al billedbehandling. Diverse streaming's services skete over Apple tv alligevel. Ingen eq på højtalere, da jeg syntes det havde meget skidt med sig anyways.
Remote apps bruges heller ikke.
Så ja tanken om at lyd alene er nad ambition kan jeg sgu godt lide:)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 12:30
Skal man have enkelthed og go' lyd, så kommer man ikke udenom Anthem.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


Jeg har tilsluttet 3 enheder via hdmi og det er dem alle der kaver det billedfnidder. Først et billede fyldt af sne. Blinkende med grøn skærm for til sidst at blive et uroligt billede med lidt snefnug nærmest. Efter et par minutter er det dog forsvundet og intet at bemærke.

Kan disse issues have noget med firmware at gøre?


Nej, det lugter af defekte kondensatorer!

Du har købt den brugt af en gut der havde den stående i en smal reol, hvor den ikke kunne komme af med varmen.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu