recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naieras stuebio og verdens bedste filmsamling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naieras stuebio og verdens bedste filmsamling

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:32
Jumbo prikker?

Det er en 4280XA som har været demo-apparat i Viby og så i den nye Expert i Egå. Jeg tjekkede den grundigt med f.eks. Recordere.dks dertil indrettede dvd, for at være sikker på der ingen pixelfejl eller indbrænding var. Jeg ville tilfældigvis tjekke den nye Expert ud på vej ind til byen, hvor jeg blandt andet skulle af med et læs dvd'er i Bogshoppen, og så stod det her Pioneer der lige pludselig...

Noget der så er en fordel ved at købe et apparat der har kørt i et års tid er, at eventuelle fejl der ville vise sig indenfor den tid ville være dukket op. Ingen af de Panasonic'er jeg har haft har holdt seks måneder uden at få en defekt.

Og så var prisen i øvrigt for høj, synes jeg, men nu jeg havde muligheden sprang jeg på, for jeg ville nok fortryde senere hvis jeg ikke gjorde...


Redigeret af Naiera - 21-Marts-2009 kl. 17:34
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:12
Ja så har prisen været alt for høj når du skammer dig ved at oplyse den
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 20:16
Hvis det er samme priser som i Aalborg, så kan man godt regne med en 10k - det har de været til salg for, har jeg set.


Men stort tillykke med en Pio - bedre fås det ikke
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 21:45
Så fik anlægget endelig noget mere power Wink



Nu har jeg så fået den idé at højttalerkablerne også trænger til en opgradering Tongue
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 21:55
Nu er jeg ikke Columbo... Hvad er der sket?? Ny receiver måske???
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 22:43
Synes det ligner en effektforstærker på anden nederste hylde i racket.

Naira, er du frisk på et spil SSFIV? Big smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 01:14
Point til Anima Wink Det er en Acoustic Reality eAR 202-REF effektforstærker. Nyt siden sidst er selvfølgelig også Oppo BDP-83.

Jeg har desværre ikke fået købt SSFIV endnu. Og det stick du ser på billedet bruger jeg i øvrigt slet ikke til fightere; den slags har jeg en anden type arcadestick til Wink Og så har jeg i øvrigt slet ikke Live Guld på 360'eren, men PS3 var selvfølgelig en mulighed Tongue
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 09:04
Tillykke. Det er sådan en ICE - fætter ikke?

Kunne godt tænke mig en bedre stereo oplevelse end den jeg får fra Onkyo 705´eren. 

Hvordan kobler du dine enheder sammen? Har du oplevet et stort løft i kvaliteten? 

Det kunne godt være jeg skulle have focus et andet sted, da jeg pt. ikke får en lyd ud af min Sub !!?? 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:31
Tak Wink Jo, det er sådan noget ICEpower-halløj. Jeg var lidt skeptisk fordi det er B&O der producerer modulerne, men det er jo ikke dem der har udviklet teknologien alene. Kritikken synes jeg går mest på at det er 'neutral' forstærkelse af signalet, men eftersom jeg synes at lyden ved især cd-afspilning via de diskrete stereoudgange fra Oppo'en var varm/musikalsk nok i forvejen, så var dét ikke et problem for mig.

Jeg bruger 0.5m Black Rhodium Rhythm fra de rigtige stereoudgange på Oppo'en til 7.1-indgangen på Marantz'en, så jeg undgår at receiveren laver A/D og D/A-konvertering på signalet. Så springer den jo over speaker level trims, men det gør ikke noget når jeg lytter til musik. Til dvd og Blu-ray bruger jeg bare optisk fra Oppo til receiveren, og HDMI direkte til fjernsynet. Ved brug af optisk slipper jeg jo nok for noget jitter, så det bliver jeg ved med at bruge indtil jeg får surround. Det er også nemmere at arbejde med når man kun vil have to kanaler. Der er så to HDMI-indgange fri på receiveren til Xbox 360 og PS3, hvilket er rart. 1080p fra 360'eren, selvom spillene ikke understøtter opløsningen direkte, ser MEGET bedre ud end 720p. Da jeg startede Fallout 3 lige efter at have valgt 1080p første gang, var det som at få briller IGEN. (og jeg fik briller i februar, så jeg kan tydeligt huske hvordan det var Wink)

Jeg har indtrykket af at Black Rhodium Rhythm er ret godt, i hvert fald til prisen, og det kostede vist også så meget som en plov meteren da TC stadig solgte dem, før de savede prisen midt over. Jeg fandt en eBay-forhandler i England der sælger kablerne, så dér købte jeg 2x 1m, som jeg forbinder receiver og effektforstærker med. Resten af komponenterne (component fra Canal Digital til receiver, scart osv.) er bare standard billighalløj. HDMI behøver jo ikke koste en bondegård (jeg har dog et Supra jeg fik smidt med receiveren da jeg købte den i sin tid), så dér er naturligvis ikke brugt mere end nødvendigt. Men jeg har selvfølgelig brugt penge der hvor det betyder noget, altså ved analog overførsel mellem de finere komponenter i setuppet.

Om jeg har oplevet et stort løft i kvaliteten ved jeg ærligt talt ikke. Jeg er nok ikke vanvittigt audiofil, men jeg synes godt jeg kan mærke en forbedring, især når jeg lytter til cd'er jeg er vant til for tiden. Jeg oplever nogle flere detaljer, og jeg kan lytte ved en relativt høj volumen uden at blive træt af det. Det var rigtigt fedt lige at lytte til The Smiths i går eftermiddags, og The National har selvfølgelig også fået en tur (Boxer og den nye). Jeg tør dårligt tænke på hvor godt det ville være med en Oppo BDP-83SE, men de der ekstra 2600,- ville altså have sprængt budgettet. Det er jo mere end jeg gav for effektforstærkeren, og den løfter jo alt, og ikke bare stereomusik.

Nu har jeg så fået den idé at mine højttalerkabler trænger til en opgradering (der bruger jeg Black Rhodium Disco, som var det billigste TC solgte, dengang jeg købte højttalerne hos dem), men det er jo yderligere en plov, eller mere, hvis det skal være en opgradering der kan mærkes Tongue

Et lille problem jeg har med effektforstærkeren er i øvrigt auto-sluk funktionen. Hvis den synes det jeg lytter til er for lavt, så mener den ikke der er nok aktivitet, og slukker for sig selv og dermed højttalerne Tongue Dét skal jeg lige vænne mig til.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 14:46
Nu har jeg så fået opgraderedillen. Mon de her er gode? Tongue
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 15:05
De er i hvert fald - på papiret - sat meget ned :p
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:52
Tak for svar... Lyder spændende! 

Mht. højtalere lyder det besnærende!! Jeg har hørt lillebror (DLS 55) og de lød kanon i TC´s lokale. Jeg har læst denne anmeldelse på hifi4all. Det er godt nok en bruger men alligevel:

http://www.hifi4all.dk/brugeranm/anmeldelse.asp?kat=1&id=194&titel=DLS+R+66

Det virker altså som et kanon tilbud....
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu