recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nas server som performer godt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnas server som performer godt

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 21:41

Så fik jeg investeret små 450 dkr incl. fragt for en Intel E2160 CPU. Intel Pentium Dual Core E2160 800FSB 1.80GHz, som den hedder er en "ulv i fåreklæder". Egentlig rådede en ven mig til den, men jeg skulle ikke have en eller anden Pentium i min maskine, som er kendt for sidt vilde strømforbrug. Men... Hvorfor den er kaldt Pentium er lidt af en gåde og en længere forklaring jeg ikke gider poste her

I min tråd omkring strømbesparende CPU, svarede Hans også hen imod 21xx serien, tak for det Hans.

Sagen er at ved bare at skifte CPU ud og ALT andet det samme, faldt strømforbrug 40 Watt.........

Fra 120 til 81 Watt, det er da for vildt!! Det er 6-700 kr sparet på det første år

Og varme udvilking faldet ligeså meget! Før lagde CPU på 50-55 grader, og kommer sjældent over 30 grader nu! Motherboard lagde før på 50 grader og faldt til 40-42 grader.

Overførelses ydelse? Det samme

2Do liste:

Allermest en anden PSU... arbejder på sagen  Men en picoPSU er sgú for dyr. Men igen, viste mit forsøg at valg af en bedre CPU sparede jeg 6-700 kr om året i strøm, hvilket måske også for PSU vedkommende kunne betale det samme? En dyrere PSU ?? Nogen erfaringer med en PSU slags der virkelig sænkede forbruget?



Redigeret af BorgHammer - 15-September-2008 kl. 22:25
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jeg fletter lige lidt tråde her

Denne tråd og så PSSO's fantasifulde 70Mb/sek VIA server på  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36495& KW=PSSO&PN=0&TPN=6 som startede hele denne jagen efter en hurtig fil delings server i hjemmet, til at afløse min Synology DS207+.

Og jeg ligger mig op ad Søren Ingemann's besvarelse mod slutningen af PSSO's tråd. For jeg er netop færdig med dette VIA setup. Jeg har som Ingemann fuldstændig kopieret PSSO's setup med samme RAM og HDD.

Hvor er PSSO forresten med at forsvare sin "server" overfor Ingemann's svar?

Jeg kan heller ikke klemme mere end 20 MB/sek i upload til VIA serveren fra min MAIN PC, og sjældent mere end 10 MB/sek download. VIA serveren blev installeret med Win XP (er hverken hastigheds mæssig bedre eller dårligere end Win 2008 Server eller div. Linux typer som FreeNas og OpenFiler) og de 2 WD diske sat i RAID1 (mirror) for sikkerhed.

Så skulle jeg lige prøve at sætte RAID op i "0" (stripe) som burde give klart bedre resultat, men her steg upload til knap 22 og down forblev på 10, alså ingen forbedring der er værd at nævne.

Og ja! jeg har brugt den port der er Giga LAN, ellers var jeg heller ikke kommet over 10.

Jeg er færdig med VIA bundkortet i bogstavligste forstand og hele setup står til salg  Jeg må nok give Ingemann ret i at en fildelings server (med power nok i til at give GigaLAN hastigheder) er langt mere CPU krævende end først antaget.

Andre der har erfaringer?



Så er min sat op og klar til at køre.

har stadig et mindre problem med at der skal være skærm tilsluttet før jeg kan få den til at starte ordentligt op. den finder ikke den faste ip adresse og mangler skærmoutput?

mangler også stadig at sætte raid5 op da jeg flere steder har set at nogle oplever 746GB efter at have sat 4 x 1TB diske op i raid5.
tror jeg prøver med 3 stk til at starte med da der ikke er rapporteret problemer omkring dette.

nå men til overførselshastigheden:
upload store filer : 35-40 mb/s
upload små filer: 27-30 mb/s

nogenlunde samme hastighed den anden vej

så nu skal der bare sættes raid5 op for at se om det giver lidt flere heste

full load med dårlig PSU 68 watt med 4 x 1TB diske.



Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet





Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 21:56

Hvilke hardware dele bruger du?

Bundkort hovedsagelig?

Har du prøvet VNC som "remote" program?

Jeg har kun 230V og et LAN kabel sat i røven af min Server efter jeg fik det hele installeret og sat op. VNC kører som "server" service på serveren og giver jeg den lige 1-2 minutter efter evt. gestart, så logger jeg på med VNC "viewer" mode på min main PC. Kører som en drøm og er hurtig.

 



Redigeret af BorgHammer - 19-Oktober-2008 kl. 15:05
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu