recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS/SONOS og selvmord pga Itunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS/SONOS og selvmord pga Itunes

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:44
Jeg kan nu heller ikke forstå, at det skulle være så besværligt. Jeg flyttede blot al min musik, ryddede mit iTunes bibliotek og genindlæste alle filerne i iTunes via drevet på NAS'en i stedet.

Jeg bruger dog ikke playlister, så dem havde jeg ingen af.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:49
tak folks. Jeg trådte et skridt tilbage forrige weekend, da jeg gik helt ned. Havde læst på Synology forums osv. Prøvede det ene og det andet. Omdøbe libray navne i Itunes osv osv. jeg må jo kigge lidt på det og forsøge kampen igen. Men vil gerne have musik på enheder udenfor huset, ikke blot yousee musik, som jeg ikke er vildt imponeret over, men synes heller vi gider bruge 100kr md på f.eks Spotify....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 11:04
Du skal blot gøre følgende:
1. Flyt alle filer fysisk over på din NAS
2. Få mappet det pågældende drev til den PC du bruger til at synce dine enheder med iTunes på. Dvs. giv NAS'en et drevbogstav
3. Start med en frisk iTunes UDEN musik i.
4. Tilføj musik som du normalt ville gøre i iTunes, hvor du så blot vælger musikken fra dit NAS drev.

iTunes burde nu opføre sig FULDSTÆNDIGT som hvis musikken havde ligget på din egen PC. Dvs. du kan oprette playlister mv. som du gør normalt.

Hvis du vil rippe nyt musik via iTUnes, så skal du endvidere sikre dig, at iTunes-biblioteket peger på dit NAS-drev, så nyt musik ikke lagres på din PC.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-December-2015 kl. 11:05
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 11:12
Hej Torben
mener også det var lige det jeg fik gjort som det sidste. Tror det går galt mht. FRISK Itunes, synes ikke man kan helt fjerne afinstallere den. Men prøver igen.
tak! mange tak for alle jeres input.
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:30
Flyt nu musik filerne over på din NAS.
Glem itunes til musik.
INstakker PLEX server på din NAS. og fortæl hvor dine musik filer ligger.
Installer plex client på din iphone/ipad.
NU kan du streame dit musik både til din iphone/ipad/sonos.
Du kan også afspille dem lokalt ved at sync dem til din iphone, så du har dem med.
ELLER du kan streame det ud af huset!

Det er noget meget simpelt du gør meget besværligt.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:43
takker æ skal nok prøve dit og dat, men blev jo også lidt nervøs for det folk sagde med at streame fra NAS ude af huset. Skal vi ikke også være på nettet for at kunne gøre det ude af huset? Tænker mere på når man er på fly og i udlandet osv.
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 14:47
Hvis du vil streame ud af huset, så kræver det net. Det ligger lidt i begrebet "streaming".

En frisk installation af iTunes burde ikke kunne holde på andet end gammel information om eks. musikbibliotekets placering, som man jo kan ændre efterfølgende. Din musiksamling burde være væk. Og ellers kan du jo manuelt fjerne din musik ved blot at slette albums i iTunes oversigten (husk at vælge IKKE at slette fysisk).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 15:14
Ja det er pissefarligt at streame ud af dit hus. Puha
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 15:16
:-) nok ikke så meget det, mere omk. i det i udlandet og når man sidder 12 timer i et fly osv.
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 16:21
Så gør som jeg skrev? Og SYNC det til din imobilos inden du tager afsted? IGENNEM PLEX-.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2015 kl. 06:47
Eller brug DS Audio som er bygget til formålet...
Til top
nem0rder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nem0rder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2015 kl. 07:56
Hvor ikke bare upload al den rippede musik til Google Play Music, det har jeg gjort, samtidig med at jeg har en Backup på min nas. Det virker vist med både Iphone, Android, PC og Sonos mm. Jeg bruger selv kun Iphone og Web til det.

Brug Google Music Manager til at uploade med, fungere meget bedre end webinterfacet.

Man kan have 50.000 nummer og det er gratis. Eneste grund til ikke at bruge det er hvis man ikke bryder sig om google og at de har al information og en.


Redigeret af nem0rder - 09-December-2015 kl. 07:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu