recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NaviClick (Thomson)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNaviClick (Thomson)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af jens63dk jens63dk skrev:

Hvis man nu modtager sine tv signaler fra en satellit modtager så kan NaviClick vel kun scanne tekst-tv fra den kanal som modtageren er  indstillet - og hvis den vel at mærke er tændt.

Det er vel ikke så heldigt at den også scanner i baggrunden mens man ser TV på og opdaterer info om den pågældende satellit kanal ?

Nej, du har ret. Naviclick virker næppe sammen med satellit kanaler.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Xanchez Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2005
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jens63dk jens63dk skrev:

Hvis man nu modtager sine tv signaler fra en satellit modtager så kan NaviClick vel kun scanne tekst-tv fra den kanal som modtageren er  indstillet - og hvis den vel at mærke er tændt.

Det er vel ikke så heldigt at den også scanner i baggrunden mens man ser TV på og opdaterer info om den pågældende satellit kanal ?

Nej, du har ret. Naviclick virker næppe sammen med satellit kanaler.

  /Lars


Det gør de vel, hvis man holder sig til at blive på en kanal, og programmere denne!?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:45

Oprindeligt skrevet af Xanchez Xanchez skrev:

Nej, du har ret. Naviclick virker næppe sammen med satellit kanaler.

Det gør de vel, hvis man holder sig til at blive på en kanal, og programmere denne!?[/QUOTE]

Måske. Hvis systemet kan sættes op til at hente data fra en AV-indgang. Men jeg kunne forestille mig at det kun er egen tuner - netop fordi den skal opbygge data over flere dage og ikke kan regne med at AV-indgangen altid viser samme kanal. Så det kunne hurtigt blive noget værre rod - hvis man skiftede imellem flere kanaler dér.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:59

Hej Lars,

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvor advanceret Nextview end lyder, så er det i virkeligheden ret simpelt.

Jeg tror nu din opfattelse af systemet er forkert.

Efter at have læst diverse teknisk materiale om systemet, er det faktisk ret omfattende. Som jeg forstår det, er NexTView navnet på EPG systemet, Philips opfandt og i samarbejde med flere andre producenter (her i blandt Thomson) markedsførte i deres TV, Video mv. Systemet blev udviklet i 1995/96 af Philips, standardiseret af ETSI i 1997 (ETS 300 707) og præsenteret for pressen af Philips på IFA, August 1997.

Systemet er bygget op i tre niveauer (typer). Den enkelte TV station vælger selv hvor omfattende man ønsker at understøtte systemet (bl.a. afhængig af TeleText level). Type 1 omfatter kun programinformation for nuværende program samt næste program, Type 2 er dagens program for TV stationen, mens Type 3 er programinformation for flere TV stationer (udsendt af én TV station).

De danske nationale kanaler (DR, TV2) udsender så vidt jeg kan se kun type 2 information. Rettelse: I Danmark sendes slet ikke NexTView information, hvorimod systemet i Tyskland og specielt i Schweiz er langt mere udbygget.

Læs mere om implementationen i Europa på Sourceforge nxtvepg sitet - under About Nextview EPG samt List of Nextview providers.

NexTView nævnes iøvrigt også i Thomsons manualer (som den underliggende teknik for Naviclick). NexTView er for mig at se derfor det kommercielle navn for ETS 300 707 (Philips' oprindelige navn for systemet), mens Naviclick er Thomsons "buzzword" for timer-faciliteten i HDD/DVD optageren.

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 15:13

Blot en korrektion til min tidligere forståelse af Naviclick/NexTView. Det lader til at Naviclick kan benytte sig af både NexTView og den almindelige Tekst-TV programoversigt.

NexTView (ETS 300 707) er den ny måde at få programoversigt(er) (EPGs) via Tekst-TV systemet på, mens vores velkendte (gamle) programoversigter fra de danske stationer også kan benyttes til Naviclick.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu