recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændre sms til iMessage?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ændre sms til iMessage?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ændre sms til iMessage?
    Sendt: 14-August-2013 kl. 11:42
Efter jeg sendte en besked til udlandet, har jeg kun kunnet sende sms til modtageren selvom hun er tilbage i DK. Indstillinger står til iMessage, men hvordan får jeg tlf til at ændre beskedfeltet jeg skriver i?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 12:16
Det burde ske helt automatisk. Måske har hun glemt at slå 3G til igen (hvis det var slået helt fra i udlandet) efter hun er kommet hjem til Danmark igen? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 12:34
Ja det troede jeg også det gjorde. Vil lige spørge hende ;-)
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 12:55
Evt prøv at gå ind i "Indstillinger" > "Beskeder" > "Send og modtag" og så se om der er nogen mail eller nummer under imessage Smile 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Evt prøv at gå ind i "Indstillinger" > "Beskeder" > "Send og modtag" og så se om der er nogen mail eller nummer under imessage Smile 

Ja her står mit tlf nr og to mail adresser.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Evt prøv at gå ind i "Indstillinger" > "Beskeder" > "Send og modtag" og så se om der er nogen mail eller nummer under imessage Smile 

Ja her står mit tlf nr og to mail adresser.

Kan du sende og modtage imessage fra andre? Eller kun hos den ene person problemt et ved?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:11
Hun skal nok tjekke om hendes iMessage er aktiv.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Evt prøv at gå ind i "Indstillinger" > "Beskeder" > "Send og modtag" og så se om der er nogen mail eller nummer under imessage Smile 

Ja her står mit tlf nr og to mail adresser.


Kan du sende og modtage imessage fra andre? Eller kun hos den ene person problemt et ved?

Det ved jeg faktisk ikke
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hun skal nok tjekke om hendes iMessage er aktiv.

Den har hun nok ikke rørt
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hun skal nok tjekke om hendes iMessage er aktiv.

Den har hun nok ikke rørt

Hvis hun har indstillet klokken manuelt mens hun har været i udlandet (i stedet for at bruge den automatiske indstilling), så slår iMessage ofte fra. iMessage skal bruge korrekt tidsstempel i den tidszone man befinder sig i for at fungere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:41
Ok, så er der flere ting der skal tjekkes
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:14
Det har i hvert fald været sådan tidligere (ved ikke om det stadig er sådan) at iMessage standard kun benyttede ens email, og at man selv skulle ind og aktivere sit telefon nummer (har oplevet mange gange i starten hvor jeg sendte beskeder til folk med iphones hvor den sendte det som sms ved folk hvis email jeg ikke havde tastet ind, fordi den som standard ikke slog mobil nummeret til men kun email)

og så er der jo den detalje, at hvis man skifter telefon, og tror man sender beskeder til en person, så kan man godt modtage iMessage beskeder på sin mobil selvom simkort ikke er i, hvilket gør at personen nogen gange ikke modtager beskeden, da den ikke bliver sendt som sms, og derfor ikke ryger afsted til ens nye telefon, men bliver sendt til iphonen. Det en ulempe jeg håber apple finder et fix til! Smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu