recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændring af "Kommentarer" til artikler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆndring af "Kommentarer" til artikler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændring af "Kommentarer" til artikler
    Sendt: 09-November-2011 kl. 11:30
Syntes efterhånden at kommentarer til Recordere's artikler, bliver mere og mere fyldt med ligegyldige og stødende kommentarer. Oven i det, vil vedkommende sjældent give sig tilkende, idet man skriver Anonym i navneboksen. Jeg ville selv foreslå, at man forbeholdte kommentarmuligheden for registrerede medlemmer, således når man skriver en kommentar, så vil det være ens brugernavn som bliver vist som navn. Tror selv det vil rydde op i alle de kommentarer, som vi sikkert er rigtigt mange, der ikke gider at se. Det er så nemt, at svine andre til, når man ikke behøver, at skrive sit navn, eller andre ikke har nogen mulighed for, at vide hvem det er der kaster mudderet.
 
Mvh
 
Frank
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 12:05
Enig!
mvh Infinity
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 09:39
Hov Hov.. Den her tråd må ikke allerede stoppe nu !!

Jeg er også pisse træt af den måde artikel kommentarerne fungere på lige pt..

Én ting er de mange dumme bemærkninger, som virkelig for sitet til at se useriøst ud for nyankomne.. Minder til tider om mobil.nu !!

Endvidere er det også vold irriterende at man ikke for alvor kan diskutere en nyhed, fordi der ikke bliver startet en tråd og debatten lige så stille går i stå efter et par dage når artiklen ikke længere er på forsiden..

Kom nu Recordere... Det har været efterspurgt før..
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Hov Hov.. Den her tråd må ikke allerede stoppe nu !!

Jeg er også pisse træt af den måde artikel kommentarerne fungere på lige pt..

Én ting er de mange dumme bemærkninger, som virkelig for sitet til at se useriøst ud for nyankomne.. Minder til tider om mobil.nu !!

Endvidere er det også vold irriterende at man ikke for alvor kan diskutere en nyhed, fordi der ikke bliver startet en tråd og debatten lige så stille går i stå efter et par dage når artiklen ikke længere er på forsiden..

Kom nu Recordere... Det har været efterspurgt før..

ja eller så kører debatten både i forum og under kommentarerne. Jeg stemmer helt klart også for at kommentarmuligheden skal laves om, feks så man integrerer forumet under nyhederne men det vil dog måske kræve en større modernisering og omkodnng af siden.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 11:22
Vi har haft denne debat rigtigt mange gange. Vi havde en tråd der kørte igennem længere tid, som jeg ikke kan finde lige pt. (jeg linkede på et tidspunkt til den i min signatur).
Svaret fra recordere.dk er at man ikke vil gå glip af de værdifulde meninger og kommentarer fra de folk som ikke gider at bruge tid på at registrere sig.
Mit (og andres argument) har så været at hvis de ikke gider bruge 2 minutter, hvor værdifuldt er det så?
Derudover synes jeg, ligesom du også gør opmærksom på nu, at tendensen til at anynome kommentarer bliver mere stødende eller aggresive (af mangel på bedre formuleringsevner pt.) er støt stigende.
Og sidst men ikke mindst: Den situation hvor en debat kører sideløbende i både kommentarer og forum. Her bliver debatten fragmenteret, samt at man ikke kan modtage notifikationer når der skrives nye kommentarer. Man kan derfor gå glip af en potentielt spændende debat.
Modargumentet fra recordere.dk til dette er at kommentarerne aldrig har været beregnet til debat, men blot til hurtigere kommentarer - de har bare aldrig forholdt sig til det faktum at dette ofte ikke er tilfældet...

Jeg er ked at sige det, men dette er nok en håbløs sag :-(
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 11:29
Hej Alle
 
Der kigges løbende på nyt kommentar-system, og vi tester på forskellige løsninger.
 
Det vil dog ikke blive en del af debat-forummet.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle
 
Der kigges løbende på nyt kommentar-system, og vi tester på forskellige løsninger.
 
Det vil dog ikke blive en del af debat-forummet.
 
  /Lars
Lyder sgu lækkert :)

Nu er I jo nok velinformeret om hvad der findes af løsninger, men vil nu alligevel lige henvise til Macrumors.com som jeg selv synes fungere ret godt. Hvor de har en artikel/nyheds del i deres forum som alle nyheder oprettes i.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 12:29
Man kunne på et tidspunkt lave afstemninger via en tråd. Husker jeg galt? Ellers vil jeg da gerne opfordre til en afstemning sat i søen af det gode team hos Recordere.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 13:05
Jeg kommer til at lyde som en sur, gammel mand (hvilket jeg ikke ligefrem er), men glem alt om at få nogen former for indflydelse på det her.
Teamet har tidligere vist (og det gør Lars så igen) at de har en fuldstændig fastforankret holdning til kommentarsystemet som uanset hvor mange velovervejede argumenter vi kommer med, ikke bliver ændret. Denne gang har de så ikke engang modargumenteret, men blot fastslået at "Det bliver ikke en del af debatforummet".
Jeg synes det er ærgeligt at man ikke engang vil lytte på sine brugere, de faste brugere vel og mærke, som jo er dem som får forummet (som vel stadig er et væsentligt omdrejningspunktet for siden) til at køre rundt.
 
Jeg synes dog det er fantastisk er der nu er et par brugere mere som er kommet "med på holdet" der mener at det nuværende kommentarsystem er håbløst og bør ændres - og integreres bedre med forummet. Clap
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 15:35
Ja, lad os endelig få smidt alle de anonyme ud. Det passer ingen steder, at man bare hagler ned på folk, og ikke ved stå ved hvem man er.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 16:05
Som registreret bruger har man jo muligheden for ikke at kommentere, men istedet at oprettet en tråd.

Ideelt set ville det jo - hvis vi alle efterlever det - efterlade lutter anonyme kommentarer, og det vil vel hurtigt gøre disse helt overflødige. 

Alternativt - hvis man fortsat vil give mulighed for anonyme kommentarer - kan man vel godt tænke sig, at man skal være registreret for at oprette kommentaren, blot kan man vælge at være anonym.
I givet fald ville admin jo kunne monitorere, om der finder "misbrug" sted og derefter forventeligt gribe ind.

Sagt kort: Også jeg synes, at anonyme udsagn har mindre relevans i dette ellers udmærkede univers.

Vh/Jan



Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 16:45
Selv, når man er logget ind, og skriver en nyhedskommentar, og IKKE skriver sit brugernavn, bliver det navngivet "Anonym"! Har faktisk selv prøvet det...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu