recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nødstrømsanlæg Benzingenerator ren sinuskurve køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nødstrømsanlæg Benzingenerator ren sinuskurve køb

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nødstrømsanlæg Benzingenerator ren sinuskurve køb
    Sendt: 27-Februar-2024 kl. 10:16
Hej med jer

Hvad gør jeg, hvis eller snarere når elsystemet bliver hacket og lukker? Så der ikke længere er strøm?

1.Hvem af jer har erfaring med langtidsafprøvning fx fra camping eller kolonihavehus af prisbillig benzingenerator til 230 V vekselstrøm til alm husstand. Max behov på 1500 W.
Ren sinus skal kunne producere så fx TV og andet elektronik tager ikke skade. 

Jeg søger folk, der har årelang erfaring ved brug af ovennævnte.
Test viser at prisbillige generatorer kun holder i få timer. 

2. Eller hvad med at klare samme behov fra fx en bil. (12 V har ingen interesse.
 Hvad skal der til?
Jo, en omformer med en sinus kurve og ?

Svar venligst kun på ovennævnte 


Redigeret af bentpetersson - 27-Februar-2024 kl. 12:28
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 16:27
Du skal op i en proff genreator før det er muligt, du kan også gå elbil vejen og få en bil der har V2L så kan du bruge batteriets kapacitet til 230v, samt solceller til at lade bilen op igen
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 17:03
Tak Clemen for ideen.
Jeg har solceller på 2012 gr. 6 ordningen og producerer 50% mere strøm end vi bruger.
Men ingen batteri. Men for at inverter fungerer er fastnet strøm nødvendig.

Jeg hælder lige nu mere til en omformer på ren sinus der har forbindelse til min Mercedes, så den i nødstilfælde kommer til at virke som generator..




Redigeret af bentpetersson - 27-Februar-2024 kl. 17:05
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvad gør jeg, hvis eller snarere når elsystemet bliver hacket og lukker? 


Du tager det helt roligt og venter på det bliver lukket op igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 18:06
Tak for forslaget Flemming.
Jeg bekymrer mig ikke, men jeg er en person, der altid forbereder mig.
Det har gjort mit liv nemt og bekvemt 😃


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak Clemen for ideen.
Jeg har solceller på 2012 gr. 6 ordningen og producerer 50% mere strøm end vi bruger.
Men ingen batteri. Men for at inverter fungerer er fastnet strøm nødvendig.

Det var da langt bedre at bruge penge på en ny inverter, der kan lade på batterier og køre “ø-drift”, frem for st bruge (mange) penge på en ordentlig generator som alligevel ikke kan starte om 10 år, hvis du får brug for den.

Men en ny inverter kan du også være med til at understøtte nettet, frem for din nuværende der aflevere strømmen når der er mindst brug for den.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 18:35
Tak Klaus. Det har jeg også overvejet, men det betyder at jeg ryger ud af den fordelagtige gruppe 6 på Solceller, og det kan ikke betale sig.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 21:02
Ja, nettomålerordningen skal man holde fast i, hvis man har den.

Det er den, hvor man om sommeren producerer masser af strøm, selvom der ikke er brug for det, hvor elselskaberne betaler for at komme af med den.
Og om vinteren, hvor solcellerne ikke producerer særligt meget strøm, får man det "gratis" fra elværkerne, der i forvejen kører fuldt knald.


Klaus



Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 22:45
Det lyder rigtig godt, hvad du fortælle. Desværre er sandheden en lidt anden.😃
Du kan læse fordele og ulemper ved gruppe 6 



Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 22:52
Køb en Honda generator de kan kører for evigt. Men billige er de ikke men kan købes nogen gange lettter brugt på DBA til 1/3 af nyprisen, 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2024 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det lyder rigtig godt, hvad du fortælle. Desværre er sandheden en lidt anden.😃
Du kan læse fordele og ulemper ved gruppe 6 
Ser ud til man skal være medlem af gruppen for at kigge med.  Wink
Mvh. JørgenT
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2024 kl. 05:27
Til JørgenT
 Hvis man interesserer sig for, hvad politikerne lokkede og lovede de mange tusinde solcelleejere, der var med til at gøre Danmark grønnere ved at investere flere hundrede tusinde kroner, og hvordan man siden lovgav med tilbagevirkende kraft for første gang i historien, så er det værd at blive medlem af nævnte facebookgruppe. 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu