recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åndsvage formatkrige !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅndsvage formatkrige !!

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 14:27
Ikke hvis der ikke er noget analogt signal at tage.

Det jordbaserede er udelukkende digitalt fra og med efteråret 2009, satellit
er i dag allerede digitalt, og hvis Stofa og TDC lukker for analoge signaler på
et tidspunkt er der ikke mere analogt tilbage.
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 14:29
Desværre er slutbrugeren ofte dårligt informeret og kan stilles tilfreds med en dårligere og dyrere løsning. 

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Eller alternativt at man henter signalet ind i HDD+Blu-ray-optageren med en god analog tuner - det ville også være fint nok.


Fint nok, jo det er subjektivt. Der findes ikke analoge tunere, som modtager i HD. Det eneste man i så fald får ud af HD-DVD/BR er den øgede kapacitet, hvilket man ligeså vel kunne have fået på en harddisk.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:01

Nå nej, jeg glemte lige et øjeblik at det analoge sendenet slukker  undskyld - men det er ligemeget - så må man konvertere det digitale til "noget" i optageren, som gør at det er OK for Hollywood, at man så kan overspille det optagede til BD / HD-DVD.

Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Det eneste man i så fald får ud af HD-DVD/BR er den øgede kapacitet, hvilket man ligeså vel kunne have fået på en harddisk.

Der er jeg altså ikke enig - jeg synes ikke det er det "eneste" man får ud af det jeg gerne vil hen imod. Og hvad mener du med at jeg ligesågodt kunne få det på en harddisk - det er jo ikke det vi vil - vi vil have muligheden for at overspille optagelserne til et flytbart medie. Og den øgede kapacitet - muligheden for at optage mange timer på en disk i en kvalitet, der ikke nødvendigvis er en eksakt kopi af HD-streamen - en lidt ringere kvalitet, men stadig enormt flot og flottere end de DVD-optagelser vi kan lave idag - denne øgede kapacitet vil jeg da gerne have! Og det tror jeg ikke jeg er den eneste, der synes ville være smart.

Det er jo kun fordi vi er lidt "nørder" herinde, at vi diskuterer dette her - de fleste almindelige forbrugere vil bare gerne kunne gøre det, som jeg lægger op til - at Blu-ray / HD-DVD skal være en ny afløser for videobåndet / DVD'en, hvor der er plads til at vi kan optage længere tid i en bedre kvalitet end vi hidtil har været vant til at kunne optage. Og når vi så gerne vil have den fulde HD-kvalitet, så går vi ud og køber filmene. Akkurat som vi gør idag - vi optager det vi har lyst til formentligt i en kvalitet der ikke er fuldt på højde med trykte DVD'er (men næsten hvis vi bruger de bedste optagekvaliteter). Og når vi så gerne vil have den originale DVD-kvalitet og / eller er træt af at redigere reklamer væk og gerne vil have det originale cover osv., så køber vi den originale DVD.

Det er sådan set bare det jeg prøver at sige - at det tror og håber jeg på, bliver muligt med fremtidens optagere!

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Men er det nu også et absolut must?


Ja! Over 60% af min samling er region 1. En decideret regionsfri afspiller er måske ikke et absolut must, da det jo ville være muligt at importere en fra USA (men i 'gamle dage' ville der så mangle RGB ), men muligheden for at importere og bruge DVDer fra USA (og Japan) er uden tvivl et absolut must. De fleste af mine R1-serier ville være væsentligt dyrere og dårligere hvis de skulle købes fra England (anime har det med ikke at komme her i landet, og det er langt fra alt der kommer i England). Eftersom jeg ikke kan få regionsfrihed på Blu-Ray fra starten, vælger jeg en afspiller fra Region A/1, i form af en japansk PS3. I øvrigt anser jeg ikke rigtig det danske marked som værende interessant, før titler begynder at komme på tilbud til 50-100 kroner, og med de BR-priser vi ser nu, kommer det nok alligevel til at tage sin tid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu