recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nedbryd monopol på tv levering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnedbryd monopol på tv levering

 Besvar Besvar Side  123 7>
Afstemningsspørgsmål: Er det ok med monopol på tvsignal leverance i boligblokke og lignende
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
129 [87.16%]
19 [12.84%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: nedbryd monopol på tv levering
    Sendt: 18-April-2008 kl. 20:08
Jeg har længe bandet over jeg ikke selv kan bestemme hvem der skal levere tv signal til mig, da jeg har valgt og bo i boligblok. Det kan da ikke være rigtigt, at når først Stofa eller en af de andre har sat sig på blokken, så er andre muligheder udelukket. Det burde være frit for enhver og vælge hvem der skal levere til en brugere og med den teknik som findes idag, burde kablerne være åbne ligesom med strøm. Det må ved lov kunne ordnes så man selv kan vælge hvem der skal have ens penge, det vil give skærpet konkurrence med større udvalg for mindre penge på sigt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 20:15

 

 Jammen til næste år så har du et alternativ, for så begynder Boxer jo at levere TV, og efter forlydender mere valgfrit end de operatører der er på markedet i dag. Det er i alt fald med i mine overvejelser.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 20:17
@pjoska

Lad os høre dine tanker om hvordan dette teknisk skulle implementeres.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Jammen til næste år så har du et alternativ, for så begynder Boxer jo at levere TV, og efter forlydender mere valgfrit end de operatører der er på markedet i dag. Det er i alt fald med i mine overvejelser.



Det bliver rigtigt fedt - 2 Mbit per kanal. Værre end TV3/3+ og det ser ud som l*rt...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

@pjoska

Lad os høre dine tanker om hvordan dette teknisk skulle implementeres.

Ja helt tekniker er en jo ikke, men når man f.eks får lysleder kabel langt ind så har man mulighed for og vælge mellem forskellige selskaber, så der må være en mulighed for at dette kan lade sig gøre, der må være nogle teknikere i dette forum som sikkert ved hvordan.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

@pjoska

Lad os høre dine tanker om hvordan dette teknisk skulle implementeres.

Ja helt tekniker er en jo ikke, men når man f.eks får lysleder kabel langt ind så har man mulighed for og vælge mellem forskellige selskaber, så der må være en mulighed for at dette kan lade sig gøre, der må være nogle teknikere i dette forum som sikkert ved hvordan.



Du har dit eget telefonkabel (trådpar) indtil telefoncentralen. Derfor kan du få ADSL hos alle dem som har udstyr (DSLAM'er) på centralen.

Dit coax kabel (antenne) deler du derimod med alle andre i ejendommen, og sikkert også hele området. I modtager det samme signal. I teorien kunne to kabel-TV selskaber godt dele kablet, men så skulle man allokere nogle frekvenser til det ene selskab og nogle til det andre. Jeg har ikke set dette i praksis. Med analogt TV er det umuligt, men hvis alle kanaler er digitale burde det være (teknisk) muligt. Bortset fra at Stofa næppe vil give andre adgang til deres kabler, medmindre lovgivningen tvinger dem (som telefonkablet, hvor TDC skal udleje dem til andre).

Fiber: dette er sikkert TCP og UDP over IP (som "internettet"), hvor der er andre og bedre muligheder for at flere forskellige kan transmittere til dig.


Redigeret af JesperLund - 18-April-2008 kl. 23:31
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 09:51
Ved at kablerne i vores område er lavet på denne måde: lysleder helt hen til fordeler bokse i kælderne i hver opgang, derfra går der en kobberledning op til hver lejlighed" hvilket forøvrigt er idiotisk, at man ikke har lavet lysleder helt op", og ja det klart stofa/tdc ikke vil give adgang uden en lovgivning som siger i skal!!!! TDC ville jo heller ikke slippe andre ind i landet hvis ikke det var blevet vedtaget ved lov!!!! Hvad hvis vi forstillede os, at det ved lov blev vedtaget, at alle ejendomme med mere end 2 eller 5 lejligheder i, skulle have fiber helt til stikket, ville det  så ikke være teknisk muligt med forskellige leverandøre. Min personlige tro er, at hvis det vedtogs ved lov så ville der også være en løsning og jeg tror på, at vi vil få et bedre produkt og skærpet priskrig som vil komme os forbrugere til gode. et godt eks. på dette: mobilpriser er raslet ned, siden der blev vedtaget love på dette område.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 11:24

Jeg er så *€#3"(=&* over ADSL og andre smalbånds leveringer. Vil det sige at man ikke vil have EL selskabernes (eller andres) Fiber Net? Engang skrev jeg "Man vel måtte tillade et separat Coax Net alene for opnå plads HDTV kanalerne".

Når Boligforeningerne virkede som stopklods, hvordan kan nogen da forvente Konkurrence på disse net, jeg mener det er vel de samme programmer som skal fordeles. Her tænker jeg på DK4 og TV 2's betalbare programmer, så ordet besparelse!

Eneste mulighed for levering af HDTV er med denne klausul man først skal aftage alt det andet, eller hvad er det lige jeg misforstår.    

 

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Jeg har længe bandet over jeg ikke selv kan bestemme hvem der skal levere tv signal til mig, da jeg har valgt og bo i boligblok.


Tja, sådan er det at være i en ejer-/ejerforening. Det er flertallet der bestemmer, og det er jo ikke monopol.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 15:35

 

 De "store" (You See og Stofa) er ved at få øjenene op for en mere individuel levering af TV, lad os håbe at man snarest ser det implementeret. Det kan vel hjælpe lidt på det.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 19:19

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Jeg har længe bandet over jeg ikke selv kan bestemme hvem der skal levere tv signal til mig, da jeg har valgt og bo i boligblok.


Tja, sådan er det at være i en ejer-/ejerforening. Det er flertallet der bestemmer, og det er jo ikke monopol.

 vil det så sige hvis flertallet stemmer for vi alle i boligblokken skal køre Seat, så må man indrette sig efter flertallet Det jeg efterlyser, er jo netop en bedre vare og hvordan opnår man så det, jo det viser sig jo hvergang vi forbrugere kan vælge frit, så falder priserne og varen bliver bedre, fordi alle virksomheder selvfølgelig gerne vil have vores penge, det jo det de lever af

Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Jeg er så *€#3"(=&* over ADSL og andre smalbånds leveringer. Vil det sige at man ikke vil have EL selskabernes (eller andres) Fiber Net? Engang skrev jeg "Man vel måtte tillade et separat Coax Net alene for opnå plads HDTV kanalerne".

Når Boligforeningerne virkede som stopklods, hvordan kan nogen da forvente Konkurrence på disse net, jeg mener det er vel de samme programmer som skal fordeles. Her tænker jeg på DK4 og TV 2's betalbare programmer, så ordet besparelse!

Eneste mulighed for levering af HDTV er med denne klausul man først skal aftage alt det andet, eller hvad er det lige jeg misforstår.    

 

et frit market, vil jo netop nedbryde de ting, da det jo er dig og dine penge som bestemmer. Sjovt nok har jeg skrevet til Brian Mikkelsen som borgerlig, netop må kunne lide tanken om at der er frit market, ja men har manden svaret NEJ det gad han åbenbart ikke tror sgu jeg skriver til Anders Fogh næste gang

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu