recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nero eller lign til Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nero eller lign til Mac?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg stadig mangler et brugbart brænderprogram, fordi jeg nu har behov for at få lavet kopier af CD’er i én til én til bilen. Har ikke brug for mp3 eller datadisc som Mac jo udmærket kan klare. Fortsatte jeg på denne tråd, som jo i bund og grund handler om:

Hvilket gratis brænderprogram er bedst til Mac?


Igen: Det kan iTunes klare.

Importer i AIFF og lav en spilleliste, som du kan brænde.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg stadig mangler et brugbart brænderprogram, fordi jeg nu har behov for at få lavet kopier af CD’er i én til én til bilen. Har ikke brug for mp3 eller datadisc som Mac jo udmærket kan klare. Fortsatte jeg på denne tråd, som jo i bund og grund handler om:

Hvilket gratis brænderprogram er bedst til Mac?


Igen: Det kan iTunes klare.

Importer i AIFF og lav en spilleliste, som du kan brænde.

Jeg har jo lagt flere af mine CD’er ind på iTunes for at lægge dem på iPhone. Men er kopierne i iTunes i 1:1, altså ukomprimeret. Og hvad er AIFF? Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan jeg brænder de titler der alkerede ligger på iTunes.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 14:29
Det kommer da an på hvilken kvalitet du har lagt CDerne ind med.

Det er kun hvis de er lagt ind i lossless at kopien er tabsfri.

Har du læst Apples egen anvisning?
https://support.apple.com/kb/PH12148?locale=da_DK&viewlocale=da_DK

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det kommer da an på hvilken kvalitet du har lagt CDerne ind med.

Det er kun hvis de er lagt ind i lossless at kopien er tabsfri.

Har du læst Apples egen anvisning?
https://support.apple.com/kb/PH12148?locale=da_DK&viewlocale=da_DK


Det aner jeg ikke, for den går bare igang med at lægge CD’en ind når jeg stopper den i drevet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 15:40
Du kan se det i import indstillinger.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan se det i import indstillinger.

Ok, der står enten Importer vha AAC-kodning, AIFF-kodning, Apple lossless-kodning, MP3-kodning, eller WAV-kodning.

Og Indstilling Høj kvalitet (128 kbps), iTunes Plus, eller Podcast med talt indhold.

Hvis jeg vil importere en CD uden tab, hvilke indstillinger skal så bruges fra de to linier?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 16:21
Ok Lunddal har tidligere skrevet jeg skal bruge AIFF-kodning. Her gives der to indstillingsmuligheder: Automatisk eller Speciel.

Og i Speciel er der Samplingsfrekvens, Samplingsstørrelse, og Kanaler at tage stilling til. De står i AUTO, men Samplingsfrekvensen kan justeres fra 8 kHz til 48 kHz. Samplingsstørrelsen 8 eller 16 bit. Kanaler mono eller stereo, det gir sig selv.

Redigeret af Kampus - 12-Oktober-2017 kl. 16:21
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 16:58
Brændte CD’en i AIFF og Automatisk Samplingsfrekvens og størrelse. Det lyder ikke for godt, har mistet en masse finesser i f.eks. lyden af harmonika
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 17:12
Apple lossless kodning er deres eget, svarende til FLAC.

Hos mig kan jeg kun vælge auto, når lossless er valgt.

Du kan også vælge wav, som er CDens format. Kan ikke huske om der er valgmuligheder her.

Synes bare at iTunes kører bedst med lossless. Bruger iTunes til at afspille musik via Apple tv og Airport. Jeg kan ikke høre forskel på det og direkte fra CD.

Og når jeg ligger musik på min iPod, som kun har 32gb, mener jeg konverterer til ACC 128kb. Det er faktisk i en hæderlig kvalitet. Måske er det bare mig der er døv.

Redigeret af Mufti - 12-Oktober-2017 kl. 17:12
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 17:18
Så må jeg prøve lossless. Det er lidt synd når musik instrumenter ændrer så meget klangfarve.

Alle de CD’er jeg har på min tlf er bare lagt ind uden at ændre på nogen indstillinger. Det kunne være jeg skulle slette dem og lægge dem på iTunes på ny, for at få en bedre lyd i hørebøfferne på farten.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 17:39
Apples lossless hedder vel stadig ALAC . Ideen er jo ligesom m FLAC , at det fylder mindre end Wav uden bitreduktion .

Alt efter komprimeringsalgoritme, så skal man vel i MP3 lignende formater op i noget der hedder minimum 256 kbps før det er acceptabelt og tæt på orig CD lyd . . ?

Redigeret af Lennon - 12-Oktober-2017 kl. 17:44
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 18:31
Så Wav er det bedst format hvis der skal kopieres 1:1? At det fylder meget, er ikke et problem når det skal over på en skive. Jeg kunne se den jeg kopierede i AIFF, at der ikke var brugt lige så meget plads som på originalen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu