recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetflix på PS3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix på PS3
    Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:30
Et par noob spørgsmål angående Netflix....
 
Har overvejet at få Netflix et stykke tid gennem US unblock med Boxee eller lignende, men gik lidt kold i anskaffelse/opsætning af nyt grej etc.
 
Har nu opdaget (bl.a. takket være RecordereBig smile) at jeg kan bruge min PS3 til Netflix.
Er dog ikke den store netværksekspert, så har lige et par spørgsmål:
 
Skal man sætte DNS adressen ind i sin router eller kan man bare indtaste den under netværksopsætning i PS3 (regner kun med at bruge Netflix på PS3 og ikke på pc)?
 
Når man laver en US konto og indstiller DNS der, har det så betydning for ens DK konto?
 
Min PS3 er tilsluttet trådløst internet (og kan ikke umiddelbart tilslutte den kablet) Min forbindelse er 12/1Mbit, men min PS3 måler kun ca. 6/0,7mbit når jeg tester hastigheden (min bærbare måler dog op til 11-12/1mbit). Kan man køre Netflix stabilt med den hastighed?
 
Er der nogen mulighed for undertekster på Netflix? (læste at nogen skrev at man kunne få undertekster på Netflix via PS3?)
 
Hvordan er kvaliteten/udvalget generelt på Netflix?
 
På forhånd tak....


Redigeret af thor-thor - 21-Oktober-2011 kl. 10:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:50
Det var godt nok mange spørgsmål på én gang, men jeg tager den bare fra starten af så...

Hvor du sætter DNS-adresserne (der er tre) ind afhænger af om du vil bruge din PC til også at komme på de sider, der ellers er lukket af for. Skal du KUN bruge Netflix på PS3'en, så sæt adresserne ind der, men det er rigtig rart at kunne lave sin 'Instant Queue' på computeren, så overvej at smide DNS'erne ind på routeren alligevel. Det har jeg her (godt nok af nødvendighed, da Roku ikke understøtter avancerede internetindstillinger), og det har ingen som helst negativ indflydelse haft på hvad jeg ellers laver på nettet.

Nej, det har ingen indflydelse på din danske konto.

PS3'ens trådløse netværk sutter røv. Jeg bruger min Roku til Netflix, men jeg har testet det på PS3'en, og det ser helt sikkert ud som om, at det er nødvendigt at slutte et kabel til den. På Roku falder Netflix billedkvaliteten så godt som aldrig, mens den på PS3 nemt kan svinge mellem middel og god SD; jeg har aldrig set den gå op i HD-kvalitet, hvilket Roku-æsken altid gør. Jeg har i øvrigt en 20/2 forbindelse, hvor jeg reelt får 16-17 megabit nedad.

Nogle film har undertekster, men de er selvfølgelig kun engelske. Skal du have Netflix, så forbered dig på at se film og serier UDEN undertekster.

Udvalget er som sådan fornuftigt, men du vil falde over MANGE film, som ikke kan streames. Over halvdelen af de gange, vil jeg skyde på, jeg har tænkt på en interessant film jeg gerne ville se, har den simpelthen ikke været til rådighed til streaming. Med hensyn til tv-serier er udvalget generelt rigtig godt, og flere serier der kun er udkommet på dvd i den virkelige verden, kan streames i HD fra Netflix, hvilket er rigtig lækkert.

Billedkvaliteten svinger temmelig kraftigt. Nogle ældre tv-serier og film ser ELENDIGE ud (f.eks. ST: Voyager og og My So Called Life, kan jeg lige komme i tanke om), mens nogle af de nyere ser rigtig, rigtig godt ud (f.eks. Life Unexpected og ST: Enterprise). Generelt holder jeg mig væk, hvis filmen eller serien ikke kan streames i HD.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Tørlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:04
Jeg tror snart de kommer til at åbne for rigtig mange flere film til streaming. Jeg har Netflix og Unblock US og det kører fint på min computer. Når jeg vil køre det på min Apple TV, så skriver den at jeg ikke har den rigtige location. Jeg kan vælge det fra menuen, da jeg har amerikansk konto, men som sagt, den siger jeg har forkert location.

Og mens jeg har så kyndige hoveders opmærksomhed ... hvis jeg vil se HULU via Apple TV ... kan man det? 
Til top
Tørlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:05
Vil lige tilføje at HULU kører fint på min Mac, så det er altså "bare" at få det op på min fjerner ;-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 16:46
Har du smidt DNS-adresserne i computeren eller routeren?

Hulu findes ikke til Æble TV, og selv hvis det gjorde, ville det kræve amerikansk kreditkort at få derover.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hulu findes ikke til Æble TV, og selv hvis det gjorde, ville det kræve amerikansk kreditkort at få derover.
Hulu findes til ATV, der skal man bare installere xbmc og hente plugin.
 
Du mener nok HULU PLUS, som er en andet udvidet type konto, som giver mere adgang. det tror jeg ikke der var tale om her..
 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:22
Tak Naiera
Jeg må forsøge mig lidt frem med om DNS skal i PS3 eller i router.
Det jeg er mest i tvivl om er nok om den trådløse forbindelse er hurtig nok?
Er der nogen der har erfaringer?
Som sagt måler min PS3 5-6mbit download (selvom forbindelsen er 12mbit) er 5-6mbit nok til at se Netflix i en fornuftig kvalitet?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hulu findes ikke til Æble TV, og selv hvis det gjorde, ville det kræve amerikansk kreditkort at få derover.

Hulu findes til ATV, der skal man bare installere xbmc og hente
plugin.


Der findes sikkert rigtig mange ting man kan gøre med ATV, hvis man jailbreaker det, men det er altså ikke de ting jeg lige har i tankerne.

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


 
Du mener nok HULU PLUS, som er en andet udvidet type konto, som giver mere adgang. det tror jeg ikke der var tale om her..
 


Det hedder altid Hulu Plus når det er på 'devices', altså uden snyd. Det er det man betaler for, udover adgang til flere afsnit af de forskellige serier.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:


er 5-6mbit nok til at se Netflix i en fornuftig kvalitet?


Det burde det være, men jeg tror bare ikke du kan regne med PS3'en på det område.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 23:06
Undskyld jeg afbryder - håber ikke jeg stjæler trådstarts pointe.

Bruger I en router til alm surfing og en anden router til konfiggen mht Hulu/netflix?

Jeg har førhen prøvet at ændre min adresser for at kunne se hulu, men det fuckede fuldstændig mit normale internet op.

Desuden - hvor finder I indstillingerne til opsætning af advancerede indstillinger til routeren for at kunne snappe hulu ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 02:19
Jeg bruger den samme router til alt.

Hvad har du prøvet at ændre, og til hvad? Unblock Us-adresserne har ikke gjort nogen skade her.

Hvordan kan du være i tvivl om hvor du finder indstillingerne, når du før har prøvet at 'ændre i dine adresser'? Søg på din routers fabrikant og navn, og det burde være temmelig let at finde ud af, hvordan man kommer ind og ændrer DNS-adresserne.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Du mener nok HULU PLUS, som er en andet udvidet type konto, som giver mere adgang. det tror jeg ikke der var tale om her..
Det hedder altid Hulu Plus når det er på 'devices', altså uden snyd. Det er det man betaler for, udover adgang til flere afsnit af de forskellige serier.
Så har du misforstået terminologien bag HULU og HULU PLUS.. 
 
på diverse MC løsninger, er der HULU som IKKE kræver abbonement, og på andre yderligere adgang til HULU PLUS.. så det er et spørgsmål om at kende udbuddet og se forskellene på produkt udvalget og derved kan guide korrekt.
 
jeg kan se det bedste eksempel som at tilgå HULU på min tablet, uden abbonement, og det fungerer helt perfekt.
 
 
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hulu findes ikke til Æble TV, og selv hvis det gjorde, ville det kræve amerikansk kreditkort at få derover.

Hulu findes til ATV, der skal man bare installere xbmc og hente
plugin.
Der findes sikkert rigtig mange ting man kan gøre med ATV, hvis man jailbreaker det, men det er altså ikke de ting jeg lige har i tankerne.
når der spørges og du svarer, og du mener noget andet, så må du forklare dig bedre. for begge forklaringer er korrekt hvis der skal svares på spørgsmålet, og lettere forkert, når man ser på dit standpunkt.
 
Det hjælper ikke at skrive at vi ikke har HULU til ATV, når sandheden er en anden.
 


Redigeret af pendec - 22-Oktober-2011 kl. 10:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu