recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - netværk over AC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

netværk over AC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rudegar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Marts-2009
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudegar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: netværk over AC
    Sendt: 07-Februar-2015 kl. 14:10
 har et wifi netværk og alt er fryd og gammen 

har en stald hvor jeg vil have netværk cams og noget music over,
bakset med at forsøge at få en hotspot router til at extende mit wifi netværk men det spiller
ikke rigtigt 

tænkte at noget som 
http://www.dlink.com/dk/da/home-solutions/connect/powerline/dhp-309av-powerline-av-mini-adapter-starter-kit
kunne bruges dog har hus og stald hver deres sikrings skab og måler, så er der nogen der har erfaring med de netværk over ac hvad der stopper det, da det jo er klart at jeg ikke kan sætte den ene hos mig og den anden hos moster tulle i tønder 
men kan jeg fra stuehus til stald ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 15:15

For at få det til at virke, så er det nødvendigt at det er på samme fase og gruppe. Så det du vil kommer ikke til at fungere.
Så du skal bruge kabel eller trådløst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


For at få det til at virke, så er det nødvendigt at det er på samme fase og gruppe. Så det du vil kommer ikke til at fungere.
Samme fase ja, men ikke nødvendigvis samme gruppe. De er jo på samme (stik)ledning ved vej.
Men det afhænger af afstand om det virker, så må komme an på en prøve.

Mvh. JørgenT
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 17:30
Det bliver fitreret fra i måleren så det vil ikke virke. Energiselskaberne kører selv ofte netværk over kablerne til fjernaflæsning og vil ikke forstyrres af kundernes udstyr. Derfor filtrerer de.
 
Lav det trådløst, hvilket kan lade sig gøre hvis der er line of sight. Ellers grav en kavel ned. Helst fiber da der vil ske ting og sager ved lynnedslag med kobberkabler. Læg mærke til at jeg IKKE har skrevet billigt nogetsteds :-)
 
Mvh BS
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 22:45
Ubiquiti laver nogle trådløse netværks løsninger som kan gøre det du ønsker. Eller er bedste bud en nedgravet forbindelse i fiber som der også foreslås.

Hvor langt er der?

Måske kan det også klares med cantenna og en trådløs bridge.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 22:59
Husk lige at nævne at max EIRP er 100 mW på 2,4 gHz og 1W på 5 gHz for at det er lovligt.
 
Jeg ved at mange er ligeglade men når løsningen foreslås skal det nævnes at der ER grænser for hvad man må.
 
Mvh BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 23:01
Alternativt kan der også benyttes laserlink der også er trådløst og kræver line of sight men ikke er RF og derfor fri af ovenstående.
 
Mvh BS
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 10:51
Jeg bruger selv 3 af disse, som er installeret i stue, kælder og ude i skuret:
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerksudstyr/netvaerk-over-220v/tp-link-tl-pa6030kit
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Rudegar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Marts-2009
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudegar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 12:32
det er kun godt 3-4 meter fra hus hjørne til stald hjørne 
så måske skulle jeg bare forsøge igen med en hotspot der ikke kostede 300

og så sætte den i vinduet og så trække ethernet kabler rundt inde i stalden

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 15:12
Jeg bruger denne som alternativ til Power Line eller MOCA:

http://support.linksys.com/en-eu/support/bridges/WUMC710
http://www.edbpriser.dk/router/linksys-wumc710-id-6959290.aspx

Lige pt. er den koblet til Netgear R7000 router og giver ca. 200 mbit/sec forbindelse (afstand 7-8 meter, betonvæg delvis i vej, router gemt langs væg Confused)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 15:19
Zyxel 3205 er billigt. Kan både AP, klient og repeater. Jeg har et site hvor det er klient på en Linksys e2000 over 25m gårdsplads. Så dine 4 meter burde være overkommeligt :-)
 
Mvh BS
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Ubiquiti laver nogle trådløse netværks løsninger som kan gøre det du ønsker.


Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Husk lige at nævne at max EIRP er 100 mW på 2,4 gHz og 1W på 5 gHz for at det er lovligt.
 


Hej.

]Ubiquiti har den rigtige løsning. Deres enheder har indbygget retningsbestemt antenne som forøger rækkeviden uden at overskride den maksimale tilladte sender effekt.

Deres enheder strømforsynes over PoE og er derfor velegnede til udendørs montering, mens strømforsyningen lægges indendørs.

Jeg har en gang siddet på en internet forbindelse 2 km væk, og det virkede bare.

Og jeg syntes at de er billige:

http://www.pricerunner.dk/pl/272-2916515/Access-Point-til-traadloese-netvaerk/Ubiquiti-Locostation-M2-Sammenlign-Priser

Og hvis du foretrækker dem i 5 GHz:

http://www.pricerunner.dk/pl/272-2971804/Access-Point-til-traadloese-netvaerk/Ubiquiti-NanoStation-Loco-M5-Sammenlign-Priser

De skal bruge  to enheder. En i hver ende.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 08-Februar-2015 kl. 17:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu