recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk til konference
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk til konference

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

2 gange port forward klare tricket. Du beder Nyborg strand reservere en "fast" ip til din router som portene forwardes til. Du forwarder herefter de samme porte på din egen router. For nemhedens skyld anbefaler jeg dig at køre med 2 forskellige ip ranges (Køres 192.168.x.x på Nyborg Strand så sætter du dit eget netværk op til at køre eks. 10.0.x.x, så er det nemmere at holde styr på)

/Ehlz

P.s: Har Nyborg Strand ikke fast WAN IP så skal du ud i noget DNS service.


Hvorfor skal han overhovedet bruge sin egen router?

Og selvom Nybrog Strang ikke har fast WAN IP, så behøver man ikke en DDNS service. Ikke medmindre at Nyborg Strans internet leverandør har det med at skifte IP i tide og utide. Det er meget utradtionelt.
Der er vel ikke tale om en flere ugers demonstration?



Hmmm - fordi jeg har flere ihc-controllere koblet på netværket. Har forstået det sådan, at der skal laves en forwarding på lokal IP-adresse, så man udefra kan vælge den ønskede IHC-controller, fx ip 80.12.12.13:1443.

Eller har jeg misforstået noget?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 16:04
Hvis jeg forstå det korrekt, så har du en server i firmaet som gerne skal kunne styre nogle ting på messen.

Så kan du have en firewall med på messen, som laver en VPN tunnel til firmaets firewall.

Der er dog altid en fordel ved at medbringe egen server, så man ikke mister forbindelse midt i en demonstration.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis jeg forstå det korrekt, så har du en server i firmaet som gerne skal kunne styre nogle ting på messen.

Så kan du have en firewall med på messen, som laver en VPN tunnel til firmaets firewall.

Der er dog altid en fordel ved at medbringe egen server, så man ikke mister forbindelse midt i en demonstration.

Jeg medbringer en stationær PC med alm. Windows, men hvor jeg har WAMP-server installeret. Dermed kan jeg køre min demo-hjemmeside på det lokale netværk og er uafhængig af internetforbindelse til omverdenen. Jeg skal blot kunne kommunikere med mine IHC-controllere, og da de også er på det lokale netværk, så burde det fungere.

Det handler om et bookingsystem til hytteudlejning (typisk spejderhytter). Systemet er 100% webbaseret og skrevet i PHP. Demonstrationen går på, at IHC-systemet automatisk aflæser forbrugsmålere (vand, el, gas, olie osv.) Disse målinger gemmes på lejeaftalen, således forbrug kan beregnes automatisk.

Dermed skal der være kontakt mellem det webbaserede bookingsystem og IHC-kontrollerne, der styrer den automatiske måleraflæsning.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu