recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksafspiller

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2023 kl. 14:53
 
Citér
Det er nærmere useriøst af dig at udelukke en prisbillig og superbrugervenlig løsning, der måske er tilfredsstillende for Gofiland.
Jeg forstår derudover udmærket dine argumenter - du har tydeligvis godt styr på området.


Beklager du føler dig trådt over tæerne, men det er useriøst at foreslå en Chromecast Audio eller den anden streamer som hypes så meget på nettet pt. 
Vi snakker anlæg til kr 170-180000,- 
Der kan aldrig være kvalitet nok i dem til en pris på under kr 1000,- 
Det er som at forslå Kina dæk til en Ferrari, jo vist det er da dæk, men så er det vist også sagt. 



Redigeret af Gofiland - 13-April-2023 kl. 14:53
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2023 kl. 17:52
Nu er vi jo i det digitale domæne, så hvis Chromecast Audio beviseligt har lige så lidt jitter som andre streaming-dimser, og kan indstilles til ikke at komprimere lyden, så er der ikke noget useriøst over at anbefale den, så længe man bruger det digitale output.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 05:58
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

 
Citér
Det er nærmere useriøst af dig at udelukke en prisbillig og superbrugervenlig løsning, der måske er tilfredsstillende for Gofiland.
Jeg forstår derudover udmærket dine argumenter - du har tydeligvis godt styr på området.


Beklager du føler dig trådt over tæerne, men det er useriøst at foreslå en Chromecast Audio eller den anden streamer som hypes så meget på nettet pt. 
Vi snakker anlæg til kr 170-180000,- 
Der kan aldrig være kvalitet nok i dem til en pris på under kr 1000,- 
Det er som at forslå Kina dæk til en Ferrari, jo vist det er da dæk, men så er det vist også sagt. 


Dine argumenter er rent snobberi - og det er mit indtryk, at brugeren Kosmo 12 lægger større vægt på at det skal lyde godt end at det skal være en dyr løsning.
Jeg tror ikke, at vi to bliver enige - så dette er mit sidste indlæg i denne debat 😊
@Kosmo 12 - held og lykke med at finde en vellydende løsning!
 
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 11:02
Hvis det bare var så simpelt, hvilket det bare ikke er. Der er også andre udfordringer med C Audio. 
Ville være enig på et normalt anlæg, men her er vi i absolut highend og er betyder strømforsyningen, implementering af chipset osv osv altså noget. 
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 11:21
 
Citér   Dine argumenter er rent snobberi - og det er mit indtryk, at brugeren Kosmo 12 lægger større vægt på at det skal lyde godt end at det skal være en dyr løsning.
Jeg tror ikke, at vi to bliver enige - så dette er mit sidste indlæg i denne debat 😊

Vi er ikke enige, men jeg synes ikke det er snobberi, det er baseret på mine erfaringer. Men det skal vi heller ikke skændes om her. 

Ingen argumenterer for en dyr løsning, men de kineser bras til et highend anlæg, det er altså useriøst. Det er mine billige (Bluesound, PRIMARE)
næsten også, men kan måske gå som transport. 
Det virker faktisk ikke som om du har begreb om kvaliteten af det anlæg, så kunne man faktisk ligeså godt bruge BT forbindelsen i forforstærkeren. 
Kvaliteten af komponenter, strømforsyning osv betyder noget i den klasse. Det er såmænd det der  er pointen. 
Jeg har brugt Chromecast Audio, Pi’s osv. og i deres standard konfiguration er de også for dårlige til en anlæg over 10-15k. 



Redigeret af Gofiland - 15-April-2023 kl. 16:48
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

 ... Kvaliteten af komponenter, strømforsyning osv betyder noget i den klasse. Det er såmænd det der  er pointen. 
Jeg har brugt Chromecast Audio, Pi’s osv. og i deres standard konfiguration er de også for dårlige til en anlæg over 10-15k.
Du får ikke forklaret, hvordan de dele medfører utilstrækkelig kvalitet for en Chromecast, der tilsluttes via den optiske udgang, men din pointe er måske netop, at standardkonfigurationen af Chromecast Audio er analog? Jeg er klar over, at Chromecast ikke håndterer MQA, umiddelbart kun kan håndterer op til 24/96, og at gapless afspilning ikke direkte er understøttet. Der er også meldinger om udfald ved 24/96 (som jeg ikke oplever), men det kan også være en effekt af fx. opkobling til router, router, internetforbindelse og streamingtjeneste. Til afspilning fra dagens Spotify - uanset det nuværende anlægs pris - kan jeg ikke tro, at Chromecast Audio tilsluttet via Toslink bliver det svage led. 
miri
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 10:50
Mange tak for inspirerende læsning, og en fornøjelse at se mange kompetente svar. Som jeg vist fik nævnt i første tråd, så er jeg helt klart selv en novice på området, og søger derfor Jeres hjælp 😀👍 Kan også se at tråden hurtigt splitter folk omkring løsninger. Jeg kan jo godt fortsætte med at streame via min Marantz cd afspiller, men vil gerne have noget mere overskueligt og gerne med en skærm. Derfor tænkte jeg på en Cambridge CXN V2, som jo koster ca. 8000,-, hvis det giver mening ?

Da det jo er et godt forstærkersæt, og ligeledes gode højttaler og kabler, så vi jeg selvfølgelig nødig have at netværksafspilleren bliver det helt svage led. Men kan jeg få noget fornuftigt uden at skulle bruge 20.000-40.0000 kr., så vil det jo selvfølgelig være meget velkomment. Ved ikke om der er nogen der kan sige noget godt eller dårligt om den nævnte Cambridge CXN V2 ? Hvis der skal bruges et noget større beløb for et godt resultat, så må jeg spare op lidt længere.

Mange tak for Jeres tid og gode svar 😀👍


Redigeret af Kosmo12 - 15-April-2023 kl. 11:06
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 13:36
Køb den der Cambridge.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fabhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 14:59
Kosmo, jeg har skudt dig en PB Smile
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 16:52
Jeg skal være den første til at beklage, at vi fik startet en "religionskrig" om streamere.

CXN v2'eren er et godt valg, den spiller rigtig godt, har stort set alt i connectivity, bruger den selv med mit skrivebordssetup og der har den kørt upåklageligt i flere år!
 
Happy listening! Smile
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 18:04
Hej Gofiland

Kun fint med dine input 😃👍 De par streamere du anbefalede i første svar i tråden. Hvad kan de som nævnte Cambridge ikke kan. Kan se de er noget dyrere, så formoder det primært er en bedre lydkvalitet ?
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Hej Gofiland

Kun fint med dine input 😃👍 De par streamere du anbefalede i første svar i tråden. Hvad kan de som nævnte Cambridge ikke kan. Kan se de er noget dyrere, så formoder det primært er en bedre lydkvalitet ?

Hej Kosmo12,

de kan ikke noget i funktionalitet som CXN'en ikke kan. Dog er vi oppe i den bedre ende af streamers når vi snakker Lumin, Auralic og Innous, men prisen er også derefter.

Da din P5 har en fremragende DAC så må CXN'en være et fint sted at starte, men coax ud fra streameren ind i din P5 - Du kan selvfølgelig også købe et XLR kabel og prøve med CXN'ens indbyggede DAC, så kan du selv bestemme, hvorvidt den ene er bedre end den anden. Du skal også overveje, om du vil have en streamer med DAC eller blot en transport, som bruger P5'erens DAC.
En anden ting som bruges ved nogle fabrikater, det er en bedre strømforsyning, det køber man efterfølgende. De koster typisk det samme som streameren.

Personligt bruger jeg Roon, så Roon Ready er vigtigt for mig, hvilket CXN'en også er, men den har Spotify Connect, Tidal Connect, Chromecast og Airplay, så du er dækket godt ind. Desuden er deres StreamMagic app ganske god, her finder du nemt Internet radio osv.

Du har ikke nævnt et budget, men til kr. 8000 for en CXN v2 går du ikke galt i byen, men en Innous PulseMini eller Innous ZenMini MK3 er også muligheder i den prisklasse.
Næste step er f.eks en Lumin U2 mini (transport) men det er dobbelt op på pris, hvor Auralic Altair G1.1 også befinder sig, den høster store roser, men prisen er så også oppe over 20.000,-

Men du går ikke forkert i byen med CXN v2, den er en fin streamer, jeg bruger min med et Rotel, Naim, KEF LS50 combo og det spiller bare godt Smile


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu