recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - New York
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNew York

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schlundt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: New York
    Sendt: 26-September-2005 kl. 15:34

Jeg skal til New York om 3 uger.  Er der nogen, der har en ide om hvor man kan købe videocameraer og alm. kameraer billigt. Altså i forretninger og ikke internetshops.

mvh

Allan

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 15:37

Hej Allan

Jeg har ikke lige nogen erfaring med New York, men det siges at det er muligt at købe europæriske udgaver af videokameraer dér. Dem vil jeg anbefale dig at lede efter

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 16:59

B&H fylder ret meget og ligger omkring 8 ave & 34 st.
Det er et helt vildt stort supermarked.
Priserne er også rimelige og de har europæiske modeller.
Hold dig væk fra de shops der ligger alle steder specielt nord og west for teater distriktet, hvor de giver dig en billig pris til at starte med og så begynder de at ringe rundt og tilbyde dig andre ting og tilbehør. Det ender aldrig godt. B&H er klart de mest seriøse og også billigst. Specielt holder prisen.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

B&H fylder ret meget og ligger omkring 8 ave & 34 st.
Det er et helt vildt stort supermarked.

Her er deres hjemmeside: http://www.bhphotovideo.com

Or her er kort og transportvejledning til butikken: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=AboutBH.js p&A=getpage&Q=area_map.jsp



Redigeret af HTPC
Til top
Schlundt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 19:37
Hvor er det dejligt med et sådan forum, at man kan få hjælp til alle ens spørgsmål !!!
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 01:08
Der er også Best Buy som har flere butikker i New York, blandt andet på Broadway:
 
Her er en "Store Locator" med søgninger på New York, New York: http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?id=cat12092&type =page&_requestid=80470
 
Butikkerne er gemt i listen under pigen i den blå trøje, med links til bykort.


Redigeret af HTPC
Til top
-HJN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2005
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 08:54
Ja Best Buy er deres svar på El-Giganten. Men skal det være rigtigt billigt skal du i en Walmart. Der kan du til gengæld ikke være spor sikker på, at der har lige det du søger, men de er meget billige med de det de har.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af -HJN -HJN skrev:

Ja Best Buy er deres svar på El-Giganten. Men skal det være rigtigt billigt skal du i en Walmart. Der kan du til gengæld ikke være spor sikker på, at der har lige det du søger, men de er meget billige med de det de har.
Du kan se Walmarts udvalg af Digitale kamera og videokamera her:
 
Men pas på med ikke at købe et NTSC videokamera eller et der kun virker ved 120 volt.
Til top
Redio1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

B&H fylder ret meget og ligger omkring 8 ave & 34 st.
Det er et helt vildt stort supermarked.
Priserne er også rimelige og de har europæiske modeller.
Hold dig væk fra de shops der ligger alle steder specielt nord og west for teater distriktet, hvor de giver dig en billig pris til at starte med og så begynder de at ringe rundt og tilbyde dig andre ting og tilbehør. Det ender aldrig godt. B&H er klart de mest seriøse og også billigst. Specielt holder prisen.



Jeg kan helt tilslutte mig ovenstående fra John.

Jeg har ikke personlige erfaringer fra New York, men i det videoforum som jeg følger, har der været en del indlæg om "billige" New York forhandlere. De lokker med billige tilbud, men så skal du betale ekstra for manual, bateriet, kabler mm. og ønsker du ikke at købe "tilbehøret", så er varen ikke længere "på lager".

Rådet har altid været: "Vil du handle i New York, så handel hos B&H"

Held og lykke med dine indkøb.

Rune
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 22:10

Best Buy er også glimragende og billig. F.eks. kan man få rigtig billige CD'er. Du kan nok også finde et billigt kamera. Men du skal nok ikke regne med at finde PAL udgaver af vide kameraer. Der ligger så vidt jeg husker en på 8 ave. lidt nord for B&H. Det skal dog lige nævnes at jeg kun har været i Best Buy udenfor NY, så jeg ved ikke om der er en storby faktor på prisen i forhold til andre steder.

B&H har også møgbillige flash kort. Jeg fik Sandisk Extreme 1GB CF til ca. $120 og SD til ca. $115 så vidt jeg husker. Med en $ kurs på lige under 6 kr. var det ret godt. Og DV bånd var også billige, men kan vist fås næsten lige så billigt i Tyskland.

Du skal evt. også være opmærksom på at der er en ret streng sales tax i NY. Så vidt jeg husker er den oppe at ringe omkring de 10%. Det er noget lavere i andre stater. Til gengæld kan du så nok kun få PAL video kameraer i NY. Det er i hvert fald svært at finde andre steder.



Redigeret af johnlindgreen
Til top
Schlundt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2005 kl. 09:29

Apropos sales tax !

Er der nogen der har en ide om refusion af "moms " eller "skat" ved udførsel af vare.

Jeg mener, hvis udlændinge køber vare i DK, kan de få moms retur ved udførslen. Findes lignende system i US ?

Er der nogen, der har erfaring med ankomsten i Kastrup og toldere, når man har vare for mere end kr. 1.350 med hjem.

Jeg tænker på, om man efterlader originalindpakning i US og indfører kamera mv. som om man har haft det med fra DK ?

 

hilsen

Allan

 

 

 

Til top
-HJN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2005
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2005 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Schlundt Schlundt skrev:

Er der nogen, der har erfaring med ankomsten i Kastrup og toldere, når man har vare for mere end kr. 1.350 med hjem.

Jeg tænker på, om man efterlader originalindpakning i US og indfører kamera mv. som om man har haft det med fra DK ?

Nu er jeg aldrig blevet stoppet, på trods af at jeg rejser derover meget hyppigt, men jeg ringede engang til toldvæsnet da jeg netop havde planer om at rejse ind med varer for over de 1350, og der fik jeg at vide (i mellem linierne) at de kunne jo ikke nødvendigvis se hvad der var købt derovre og hvad jeg havde haft med hjemmefra.

Så med den oplysning ville jeg nok pakke det ud eller i det mindste påstå at jeg havde det med derover, eventuelt fordi det skulle byttes/serviceres.

Men de stopper jo aldrig nogen derude...

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu