recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nikobio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNikobio

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 02:46

Jeg vil også gerne anbefale troldtekt, det er super for akustikken.

Jeg har også en BenQ-W5000, som jo er en ret stor projekter. Til den bruger jeg Chief universal projektorbeslag. Super beslag !!!!

Held Og Lykke med projektet....

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 07:13

Stoffet er vist købt i Stof og Stil.
Hvad angår tætheden, så vil jeg sige den er 95 % tæt. Man kan da se lidt "gnister" ved højlys dag, lige der hvor vinduet er. Tilgengæld er det tykt. Det hænger rigtig flot i folder og tager som sagt alt lyd.

Hvis du skal have det 100 % lystæt, så skal du ud i noget mørklægningsgardin, evt. "bare" en ramme du sætter på selve vinduet.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:39

så er der sket noget. Akustikloftet er monteret og malerarbejdet er slut

som I kan se er der også monteret spots - 9 stk i alt, som trådløst dæmpes i grupper af 3. Det er lidt lækkert. Tror jeg bliver glad for det, når ungerne skal se film, kan man skrue lidt op for bagerste lysrække, så de kan se deres popcorn uden at blive forstyrret for meget af lyset

Her i weekenden er gulvtæppe monteret (er inden montering - det grønne er underlag for at isolere lidt, samt udjævne de værste ujævnheder i betonnen.)

 

Her er det monteret og støvsugerrobotten gør det hårde arbejde

. Min søde kæreste har netop taget lidt forskellige mål til gardiner, så vi skal også ha fundet noget ordentligt mørkelægningsstof - Nogen ideer til flot og effektivt stof, der kan mørkelægge? Foreløbig er jeg noget på bar bund med gardiner for synes ikke vi kan finde noget mørkelægningsstof, der også kan hænge ordentligt - Hjælp

Overvejer blot at starte med nogle Ikea Rullegardiner indtil vi finder noget ordentligt stof, der kan mørkelægge og lyddæmpe i samme omgang.

Der er malet i 2 forskellige grå nuancer - Meget mørk grå på væggen ved lærred, samt ca 1 meter ud på siddevæggen til højre (venstre side er et vindue, hvor den mørke farve erstattes af mørkt gardin)

Resten af bio er en lysere grå farve.

Fælles for begge grå, er at det er "rene farver" altså der er ikke iblandet nogen alternative farver for at lave underlige nuancer.

 

 

Update følger ...

Nikolaj



Redigeret af Nikodk - 25-Maj-2009 kl. 00:29
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 00:35

Malerarbejde og tæppearbejde er færdigt og jeg flytter så småt ind

Her kan I se mine biostole løst sat ind (jeg har i absolut sidste øjeblik ombestemt mig mht stole, så der kommer en ændring istedet for disse ellers super flotte stole - her kan I også se farven på væggen i resten af bio:

Jeg har valgt at bestille en håndfuld af disse stole istedet - de skulle gerne ankomme i næste weekend:

Desværre var der ikke beslag med til lærredet (som jeg har købt brugt), og det opdagede jeg først nu her hvor jeg ville hænge det op - Lissau er kontaktet om de måske kan hjælpe med lidt beslag - op skulle det, så det måtte understøttes af en reol, og lærredspapkassen.

 

Projektoren har ligeledes en lidt alternativ placering (der skulle gerne komme et beslag til mig en af de nærmeste dage):

 

 

 



Redigeret af Nikodk - 25-Maj-2009 kl. 00:38
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 00:49

Så er der sat udstyr op (meget midlertidigt)

jeg har sat fronter, center samt sub til - det lyder sgu lækkert.

Jeg har først nu hørt hvordan de højttalere og sub egentlig spiller med min nye Onkyo 875 (fra efteråret, men ikke tilsluttet disse højttalere før nu)

Skal lige finde ud af hvordan jeg skal montere mine baghøjttalere. Troede lidt at de skulle sidde på bagvægen ved en 5.1 montering, men dette link gør mig i tvivl:

http://www.thx.com/home/setup/speakers/51.html

her ser det ud som om de faktisk skal sidde som i en 7.1 opsætning - så er det sådan jeg skal gøre (så er det også lettere for mig at opgradere til 7.1, når jeg finder et ekstra sæt Dali 202)

Nu mangler jeg "bare":

  • Mørkelægning (Ej fundet løsningen endnu)
  • Reol til hifi (ej fundet løsningen endnu)
  • ophænge Lærred (ophæng kommer snart)
  • ophænge baghøjttalere (har hvad der skal til)
  • De nye stole (og at få de biostole solgt)
  • Elektrikkeren skal montere stikdåserne, så jeg ikke skal ha strømkabler på kryds og tværs
  • Montere kabelskinner til baghøjttalere samt Hdmi til projektor
  • ISF kalibrering af min Projektor (om ca 140 timer )

Iøvrigt satte jeg min DVE på, så jeg kunne "Grovkalibrere", men tilsyneladende har Christian fra CSN "snydt lidt" og gjort det i forvejen, for der var ikke rigtig noget der skulle justeres...

 

Kom gerne med lidt inputs - især lige med placeringen af mine baghøjttalere, så de kan komme op...

 

 

 



Redigeret af Nikodk - 26-Maj-2009 kl. 14:30
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 09:48
Ser lækkert ud, det må man sige.

Dine baghøjtaler skal sidde på siddevæggene og vende ind rummet.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 13:06

takker for dit input - jeg sætter dem op på siddevæggene umiddelbart bag bagerste stole.

 

Projektorophæng er også kommet idag, så den kommer vist også til vejrs i aften

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 15:19

Så er jeg ved at være færdig - mit nye møbel kom i lørdags

Nu mangler jeg blot lidt kabelskinner, og så er jeg færdig (for denne omgang )

 



Redigeret af Nikodk - 28-December-2009 kl. 12:01
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 15:26

Virkeligt smukt setup

Man kunne bare ønske sig et billede på den store ramme istedet for hvidt når PJ'en er slukket.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 15:33

der skal nok komme lidt billeder med billede på rammen - iPhone er bare ikke så god til at tage den slags billeder...

kan godt se at det havde været flottest med en sort receiver, men det var sølv der var billig dengang jeg købte...

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

der skal nok komme lidt billeder med billede på rammen - iPhone er bare ikke så god til at tage den slags billeder...

kan godt se at det havde været flottest med en sort receiver, men det var sølv der var billig dengang jeg købte...

Nej jeg mente faktisk et statisk billede når udstyret ikke er i brug. En plakat for eksempel.

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 15:49
jeg mener at have hørt, at hvis man bruger bagvæg til bageste 5.1 højtalere ,istedet for sidevæg , kan man kompensere ved at montere dem højere (typisk 1.meter)op.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu