recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - normal DVB-c til stofa/panasonic 42PV70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnormal DVB-c til stofa/panasonic 42PV70

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
swordfish8080 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: normal DVB-c til stofa/panasonic 42PV70
    Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 18:30
Hej forum.

Jeg går spændt og venter på det Panasonic 42" PV70 tv, som jeg har bestilt.
Ventetiden bruger jeg til at finde ud af, hvad der skal til, for at jeg kan få Det Digitale Spejl fra stofa (Århus)

Jeg gider ikke betale 3000 kr. for Stofas HD-decoder, for at kunne tage 2 kanaler i HD-kvalitet.
Havde derfor regnet med, at jeg blot kunne bestille en normal digital DVB-c decoder hos Stofa.
På Stofas side, skriver de at den decoder der er godkendt af Stofa til StofaXtra er en digital dekoder af fabrikatet Force til almindelige digitale tv-signaler (standard definition, SD).
Problemet er bare at Stofa ikke ligger inde med denne slags decoder mere, og derfor mener de, at det er en super idé hvis jeg i stedet bestiller HD-decoderen.

Fik dog over teleon, af en af deres supportere, forklaret at jeg godt selv kunne købe mig en digital decoder udenom Stofa, og at den blot skulle have kodningen: "Irdeto", og at jeg muligvis selv kunne finde en Force decoder.

Mit spørgsmål til jer er så, om der er nogen der kan anbefale en bestemt decoder, jeg skal købe. Og om jeg skal være opmærksom på andet end kodningen "Irdeto", som han nævnte.

Mit kommende tv bliver som sagt et Panasonic TH 42PV70.

Et farligt tillægsspørgsmål:
Hvis jeg skulle have haft et fornuftigt tv med inbygget DVB-c-decoder hvad må man så punge ud. Panasonics 42PV70 koster 9.000, men det er slet ikke i den prisklasse eller hvad?

/Swordfish


Redigeret af swordfish8080 - 18-Oktober-2007 kl. 18:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 18:43

 

 Der er DVB-C i Sony D3000 Serien men det er jo LCD og PANA er jo Plasma.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
swordfish8080 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 21:48
Okay.

Lige tilbage til den eksterne decoder.

Nogen er ved om det er denne:
Force 315 C-IR
Som Stofa brugte før, og som de er nu er løbet tør for?

Kan se at den kan bestilles på
http://www.bytteborsen.dk/product.asp?product=90&sub=0&a mp;page=1
for 1500 kr.

/Swordfish
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu