recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon2 + MSS2 + Twonky - Sådan går det :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon2 + MSS2 + Twonky - Sådan går det :)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 17:08
Så er min Noxon kommet (tak til J-mil for super hurtig levering :)
Det hele setup fungerer fantastisk godt - jeg har på under 15 minutter installeret Noxon, registreret Twonky hos Twonky Media og konfigureret serveren. Samtidig fik jeg opdateret Noxon med den seneste firmware.

Mangler stadig en optisk digital kabel, konfiguration af internet radio og opsætning af favorites/playlists.

Indtil videre meget positiv oplevelse - Noxon er super hurtig, skift mellem sange, Ogg Vorbis og MP3 og folders kører super flot.

Lyden er OK med ikke så godt som original CD på min NAD (men det forventede jeg også). Vil forsøger mig med FLAC - blot for legens skyld.

Til dem der overvejer NAS løsning med Media Streamer - MSS2 og Noxon spiller rigtig godt sammen
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 17:17
Noxon understøtter desværre ikke Flac.

Venligst
Søren
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 17:23
Ja, det ved jeg godt - men jeg håber alligevel at der kommer en firmware upgrade/add-on der vil understøtte FLAC (hvis det er teknisk muligt).

For resten - kan ikke registrere min Noxon hos Radio567 - den siger at min Noxon ikke er på nettet eller at den skal registreres hos Terratec.
Er der nogen der har prøvet noget lignende?
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 17:25
Nej, men prøv at indtaste MAC-adressen igen.
vh s
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 17:34
Ja, Noxon er idiot sikker - den sagde selv jeg skal gå på nettet og opdatere Internet Station liste - bagefter kunne jeg logge på radio567.
Nu skal der laves internet radio favorites :)
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 08:48

Det du nævner med at lyden ikke er så god, hvilken bitrate kører du med ? Det jeg hører rundt omkring er at med MP3 ved 320Kb i højeste kvalitet er det svært at høre forskel sammenlignet med original materialet. Det kunne også være interessant at høre om der er forskel på den indbyggede DA konverter og hvis du bruger NAD's via den optiske link.

// JM

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 13:03
Mp3 ved 320KB og Optisklink klarer opgaven - nu kan jeg næsten ikke høre forskel mellem CD og Noxon...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu