recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield Spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield Spørgsmål

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lahnet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-April-2006
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lahnet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield Spørgsmål
    Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 12:20
Hej


Jeg overvejer at købe en Nvidia Shield https://shield.nvidia.com/android-tv


Primært formål at jeg skal se film på mit TV.


Jeg tænker at jeg vil købe den version uden indbygget harddisk, da 500GB alligevel er

for lidt.


Jeg vil så forbinde den med en harddisk på 2TB med et USB3 kabel.

Der skal installeres PLEX Server.


Til spørgsmålene:

1. Kan jeg nu se 2 forskellige drev på min PC (Shield og Harddisk) eller et samlet?

2. Kan jeg flytte filer trådløst fra min PC til hardisken jeg har tilsluttet Shield?

3. Skal også bruges til musik. Til Spotify findes der en App, hvilket er fint men hvad hvis jeg ligger

mit musik bibliotek på harddisken, som er sluttet til Shield, er der så en brugerflade, som kan bruges på min telefon, så jeg kan styre afspilningen uden at tænde på mit TV. Shield vil blive kablet til mit anlæg?

4. Mine musik filer er FLAC og Appel Losless, vil de kunne afspilles tabsfrit?

5Kan Plex løse 3 og 4?


Hvis der er andet som kan give problemer, eller noget jeg skal være opmærksom på, vil jeg være glad for alle gode råd.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 14:17
1. den skal mountes som internal hdd. for ellers formatere den som fat 32 som kun kan overføre 4Gb ad gangen.
ja til alle andre spørgsmål
Til top
Lahnet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-April-2006
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lahnet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 17:54
Super tak for svar, det lyder som den opfylder mine behov.

Hvis min harddisk allerede indeholder et film bibliotek, vil jeg så bare kunne slutte den til, og få PLEX til at scanne indholdet, eller skal jeg starte med at formatere harddisken på selve Shield?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Lahnet Lahnet skrev:

Super tak for svar, det lyder som den opfylder mine behov.

Hvis min harddisk allerede indeholder et film bibliotek, vil jeg så bare kunne slutte den til, og få PLEX til at scanne indholdet, eller skal jeg starte med at formatere harddisken på selve Shield?
der er noget med, den ikke kan det. Du skal montere den som internal så den formateret der efter. Så lav en backup af den først
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 18:00
Jeg tilslutter fint NTFS formaterede diske til højre og venstre på Shield.

ingen formatering nødvendig.
MORE BASS
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg tilslutter fint NTFS formaterede diske til højre og venstre på Shield.

ingen formatering nødvendig.
good to know. Det var bare den viden jeg havde fra shield forumet. men det kan godt være, at det når den skal transcode. for hvis den skal det. skal den være internal, for de 16 GB er ikke nok til det, når det er BD
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 09:53
Film - vidunderlig maskine. Hvis du derimod også ønsker at bruge den til live-TV, så skal du nok lige overveje dette en ekstra gang. Det er virkelig ikke noget at råbe hurra for (her tænker jeg primært fodbold og Moto GP, som jeg har testet med). Dét kan du ligeså godt finde en halvdårlig stream på nettet til. 

Men til film er den toppen. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Film - vidunderlig maskine. Hvis du derimod også ønsker at bruge den til live-TV, så skal du nok lige overveje dette en ekstra gang. Det er virkelig ikke noget at råbe hurra for (her tænker jeg primært fodbold og Moto GP, som jeg har testet med). Dét kan du ligeså godt finde en halvdårlig stream på nettet til. 

Men til film er den toppen. 
Hvad er der galt med at bruge den til live-TV? Alt afhænger vel af kilden :)
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Film - vidunderlig maskine. Hvis du derimod også ønsker at bruge den til live-TV, så skal du nok lige overveje dette en ekstra gang. Det er virkelig ikke noget at råbe hurra for (her tænker jeg primært fodbold og Moto GP, som jeg har testet med). Dét kan du ligeså godt finde en halvdårlig stream på nettet til. 

Men til film er den toppen. 
Hvad er der galt med at bruge den til live-TV? Alt afhænger vel af kilden :)

Du har fuldstændig ret - jeg skylder måske at sige, at det næppe er Shield, der er dårlig til livestream, men mere kvaliteten (eller mangel på samme) af selve streamen :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 18:58
Har du tilmeldt dig "Videopass" fra MotoGP eller er det bare de "gratis" kanaler, man kan finde med Kodi?

Redigeret af Supergris - 17-Oktober-2016 kl. 20:00
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Har du tilmeldt dig "Videopass" fra MotoGP eller det bare de "gratis" kanaler, man kan finde med Kodi?

Nej, jeg har købt abonnement til det via Motogp.com/Videopass. Og jeg streamer det primært fra min telefon til Apple TV, da dét virker gnidningsløst. Jeg har kun prøvet ganske lidt med de streams man kan finde inde i Kodi. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 20:02
Jeg overvejer selv at købe det, men jeg kan nemlig ikke finde oplysninger om hvilken kvalitet, det er.
Gider ikke, hvis det ikke er noget, at råbe hurra for, som du skriver... :(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu