recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield TV og SSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield TV og SSD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield TV og SSD
    Sendt: 11-April-2019 kl. 19:56
Hej,

Kort min erfaring

Jeg oplevede min Nvidia Shield Pro fra 2015 var blevet, til tider, utrolig langsom. 

Læste på nettet at harddiske kan blive langsom og så dø.

Så jeg satte harddisken fra min Shield in i min PC og lavede en image kopi via HD Raw Copy.

Dernæst satte jeg en 500 GB SSD i og lagde image på igen. Ca 10 timer i alt:)

Men nøj shielden har fået helt nyt liv. Jeg bruger shielden meget til at kigge billeder fra ferie osv via kodi, før loadede den med med thumbnails osv, men nu når jeg går ind i en folder ser jeg bare alle thumbnails med det samme. Starte appe og skifte mellem apps er bare super smooth.

At skifte til en SSD kan klar anbefales, fik samme oplevelse første gange jeg prøvede en SSD i en PC, men troede ikke det ville gøre det store på en Shield. Men det gør det, rigtig rigtig meget

God aften :)




Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 23:54
Det virker dog lidt som overkill med en SSD. Godt nok er de ikke super dyre længere, men stadig. Men det vigtigste er, at du fik det du forventede. Den vil klart banke den harddisk den er født med. Går ud fra at det nok var den billigste 5400rpm disk de kunne finde på markedet. Tror en god 7200rpm disk også ville gøre underværker. Men en SSD er så til gengæld stille, så lidt er der da at hente der :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 06:01
Jeg mener der sidder en såkaldt hybrid disk i pro. Men jeg har heller ikke oplevet, at hybrid diske skulle være hurtigere en traditionelle harddiske.

Tak for tippet:)


Redigeret af -claus- - 12-April-2019 kl. 06:01
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 06:40
Ja der sad en hybrid disk i. Og fik mere en forventet :) før havde jeg problemer med slideshow i kodi, når der kom en video så var der kun lyd. Det virker også bare nu.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 09:17
Jeg kunne godt blive fristet til at prøve. Det kunne vel forlænge levetiden på min Shield, som efterhånden er ved at have et par år på bagen. Og måske endda forbedre emulation performance.
Hvilken SSD bruger du?


Redigeret af -claus- - 12-April-2019 kl. 09:18
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 09:48
En Samsung EVO 850 eller var den en 840, men begge skulle virke. Det vigtige er at bruge en 500 GB disk hvis du ikke vil ind og rode med HEX editor osv. Jeg prøvede først at klone via USB men det virkede ikke for mig. Kan læste og nogle USB-> SATA virker og andre ikke. Som skrevet monterede jeg den bare i min PC.

Nogen som ved om 16 GB udgaven som bruger flash er hurtigere end PRO med 500 GB disk?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

En Samsung EVO 850 eller var den en 840, men begge skulle virke. Det vigtige er at bruge en 500 GB disk hvis du ikke vil ind og rode med HEX editor osv. Jeg prøvede først at klone via USB men det virkede ikke for mig. Kan læste og nogle USB-> SATA virker og andre ikke. Som skrevet monterede jeg den bare i min PC.

Nogen som ved om 16 GB udgaven som bruger flash er hurtigere end PRO med 500 GB disk?

Jeg har ikke nogen hastighedsproblemer med min 16GB Shield. Har ikke prøvet 500 GB. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 13:23
Vil ikke sige jeg havde hastigheds problemer, ind til hardddisken blev underligt. Men kæmpe forskel, fra virkende 500gb sshd til ssd.
Til top
pcjt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juli-2009
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcjt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 23:11
Har ikke prøvet da den er hurtig nok med en ekstern SSD lager, men faldt over dette da jeg søgte om at udskifte den lille 16 GB MMC og man får et væsentligt boost selv igennem USB 3.0 porten.
Samsung Evo 850 500 - 232,35 MB/s Read and 247,40 MB/s Write




Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2019 kl. 01:55
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Vil ikke sige jeg havde hastigheds problemer, ind til hardddisken blev underligt. Men kæmpe forskel, fra virkende 500gb sshd til ssd.

Du skriver da ellers, den til tider, var utrolig langsom, og jeg opfattede, det var grunden til, du skiftede den...

"Jeg oplevede min Nvidia Shield Pro fra 2015 var blevet, til tider, utrolig langsom."


Redigeret af Supergris - 13-April-2019 kl. 01:56
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2019 kl. 07:17
Ikke de første år, men tror harddisken var ved at stå af.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2019 kl. 10:42
Nu har jeg selv apple-tv og Sony OLED . Mht afspilning af egne fotos, så er medieafspilleren i Sonyen helt håbløs . Jeg bruger i stedet AppleTV, som er brugbar - men noget begrænset . Jeg kan feks ikke få den til at ligge lydfiler i en diasfremvisning . 
Hvad har Shield/kodi at byde på . . ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu