recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Ny" brugt projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Ny" brugt projektor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Ny" brugt projektor?
    Sendt: 08-Februar-2012 kl. 06:39

Overvejer kraftigt at anskaffe mig en projektor, da den gamle er træt af dage og trænger til hvile.

Men hvad skal man gå efter? Smile Budgettet svinger mellem 6.000 og 12.000 kr, den skal indledningsvist bruges i stuen (hvid), men på sigt er det planen med et dedikeret rum. Jeg har omkring 4 meter fra væg til lærred, der er omkring de 100". Motoriseret lens shift er klart at foretrække og jeg har ikke noget behov for 3D.

Specifikke modeller der er til salg lige nu og som måske kunne være interessante?:

Sony VPL-VW60 - ~ 15.000

JVC DLA-HD550  - ~ 15.000

Sony VPL-VW50 -  ~ 10.000 

Panasonic PT-AE4000 - ~  10.000

Hvad siger I til det? JVC har altid været lidt af en drøm, men hvis man kan "nøjes" med mindre og samtidig spare nogle penge er det heller ikke af vejen LOL

Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 08:24
Hey Michael, jeg ville nok vælge min Epson TW3800, hvis du vil have en god fuld HD projektor i hvid :-)
 
Skriv evt en privat besked hvis det kunne have interesse :-)
 
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 10:24
Med mindre du skal bruge lens memory fra AE4000 ville jeg gå efte HD 550. Men den skal længere ned i pris.
Til top
MichaelSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 11:09
Det skal lige siges at 550'eren har kørt 3 timer på den pære der sidder i, og at der samtidig følger en ny pære med derudover Smile Har også fået den tilbudt til en pris der ligger en del under de angivede 15.000 kr, men om det er "langt" nok under er et åbent spørgsmål Tongue
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 12:15
Ok.
 
Det er set i lyset af den nye x30 som så har lens memory og 3d.
Til top
MichaelSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 12:32

Ok, må man spørge hvad du ville mene var et fornuftigt prisleje for en 550, de nye modeller taget i betragtning? (Har ikke kigget på de nye modeller, så jeg ved ikke hvor store forbedringer der har været på billedkvaliteten)

Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 12:41
Det bliver jo subjektivt og i forhold til ens budget osv. Men en spritny X30 koster 25k, formodentlig inkl en kalibrering også. Det er så med 2 års garanti også.
 
En del under 15k, jamen så lyder det jo allerede som om du har en god handel der?
 
 
Til top
MichaelSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:19
Så er eftersøgningen forbi, og jeg er snart den lykkelige ejer af en 550'er!
Tusind tak for hjælpen til alle involverede Smile
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:41
Gratulerer:)
 
Den bliver du helt sikkert glad for!
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af MichaelSJ MichaelSJ skrev:

Så er eftersøgningen forbi, og jeg er snart den lykkelige ejer af en 550'er!
Tusind tak for hjælpen til alle involverede Smile


Tillykke med projektoren!
Jeg er selv ejer af den JVC 550, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket lærred du benytter? Tongue
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
MichaelSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 14:54
Mange tak for det! Henter den desværre først fredag næste uge, så kan ikke give ret megen feedback i forhold til lærred.
 
Har lige pt. et ældre Lissau Plano fastramme lærred med grå dug. Regner med at det er næste ting i hjemmebioen, der står overfor en udskiftning. Men indtil der er flere $$ i kassen, må jeg nøjes Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu