recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny CD-afspiller!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny CD-afspiller!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Du kører jo digital indtil signalet når til en DAC. Der har du så valget mellem at lade din cd konvertere til analog og sende det signal til din Hegel via phonokabler, eller sende et digitale signal til din Hegel via optisk eller coax og lade Hegel stå for at konvertere til analog.

Du kan jo bare prøve dig frem og vælge det der lyder bedst

Hvis man skal have glæde af de rør der er i CD er det dennes DAC der skal bruges. Læs mit tidligere indlæg.

Så vidt jeg kan se har CD xlr ud og forstærker xlr ind. Hvis disse ind og udgange er rigtigt lavet er det dem der skal bruges. Et balanceret signal er klart bedst.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 22:37
H160 er ikke dual-mono og man bør derfor bruge ubalanceret.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 22:40
Det må du gerne forklare.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 23:17
ups - forkert tråd

Redigeret af slumbert - 03-Januar-2021 kl. 23:19
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Du kører jo digital indtil signalet når til en DAC. Der har du så valget mellem at lade din cd konvertere til analog og sende det signal til din Hegel via phonokabler, eller sende et digitale signal til din Hegel via optisk eller coax og lade Hegel stå for at konvertere til analog.

Du kan jo bare prøve dig frem og vælge det der lyder bedst

Hvis man skal have glæde af de rør der er i CD er det dennes DAC der skal bruges. Læs mit tidligere indlæg.

Så vidt jeg kan se har CD xlr ud og forstærker xlr ind. Hvis disse ind og udgange er rigtigt lavet er det dem der skal bruges. Et balanceret signal er klart bedst.

Jeg læste skam dit indlæg, men jeg læse også at trådstarter foretrækker at køre helt digitalt og samtidig er begejstret for rørlyden i sin afspiller i  forholdd til marantz CD5005. Hvis den kører digitalt, så er det jo nok ikke rørerne han hører som bedre men et bedre drev og bedre clock med mindre jitter.
Det er trådstarter jeg svarer ikke dig

Derfor mit simple forslg, så han kunne undersøge hvilket dac der faldt bedst i hans smag. 


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det må du gerne forklare.



Man bør bruge ubalanceret fordi den ikke er dual-mono.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg var ikke klar over at der var indbygget dac i Vincent. Hegels dac har fået megen ros. Vil det sige at jeg ikke kan køre rent digitalt. Har lige sat en gammel opera på.  Nu står der med rødt i display “over”??? Stadig “what to do”? Der er ingen problemer m min Marantz Cd
Alle digitale afspillere med analoge udgange, som din cd afspiller også har, er udstyret med en dac. Om du vil køre analogt eller digital fra din cd afspiller, afhænger jo af den lyd, du synes er bedst. 

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det må du gerne forklare.



Man bør bruge ubalanceret fordi den ikke er dual-mono.

Jeg skriver netop at hvis balanceret kredsløb er lavet ordentligt. Det tror jeg næppe det er. Men må komme an på en prøve. I hvert fald giver det mindre støj.

Jeg kender ikke definition på Dual mono. Betyder det at kanaler ikke deler strømforsyning eller kabinet?Det har næppe indflydelse på om det er balanceret eller ubalanceret.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 17:42
Vil det sige at hvis jeg bruger coax fra min Marantz 5005 og coax ind i min Hegel saa er det stadig Marantz dac der staar for signalet. Eller er det min Hegel. Hvis jeg bruger Vincent coax ud og Hegel coax ind  saa har r'rerne i Vincent ingen betydnig. Saa kan jeg jo lige saa godt anskaffe et rent CDdrev uden dac. Grunden til at jeg skriver m dobbelt a er at jeg har f[et ny tablet og kan ikke finde ud af hvordan jeg skriver aa eller LOLClap

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Vil det sige at hvis jeg bruger coax fra min Marantz 5005 og coax ind i min Hegel saa er det stadig Marantz dac der staar for signalet.


Nej, så bruger du DAC'en i Hegel-forstærkeren, fordi du overfører jo signalet digitalt.

Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Saa kan jeg jo lige saa godt anskaffe et rent CDdrev uden dac.


Ja.

Du burde selvfølgelig prøve at se, om du kan høre forskel på analog og digital overførsel mellem afspiller og forstærker, og bruge hvad du bedst kan lide.

Redigeret af Naiera - 06-Januar-2021 kl. 17:44
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 17:49
"Fandens. Jeg maa nok returnere Vincent til Dans TV. Heldigvis er servicen helt i top hos dem!!!  Tak for gode raad!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 19:31
ja

Så rør lyden du hørte må være ren placebo. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu