recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny / Gammel Selector - hvad nu ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy / Gammel Selector - hvad nu ?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
selector2006 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2006 kl. 19:01

Hej Carser

Tak for hurtig svar!!

Jeg har nu skiftet scart kabel til et dyrt et fra HiFi Klubben som jeg havde på min gamle LaserDisc afspiller, og har sat det i AV1 på TV, og har sat RGB til INGEN, og dette giver et kanon dejligt, flot, roligt, OG KNIVSKARPT billede!!! som jeg nu kan se ER BEDRE end de analoge billeder!

Juhuu! Nu er jeg først RIGTIG glad for min Selector!!

Tak for hjælpen!!

Mvh.

Selector2006

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2006 kl. 19:22

Så kom der andre boller på suppen!  Og velbekomme.

Du kører dog stadig ikke med RGB, prøv - hvis du ikke allerede har gjort det - om du ikke finder "RGB LAV" endnu bedre opløst end INGEN RGB.

De tre RGB trin øger kontrasten+lyset en del, og vi er nogle stykker, der finder LAV indstillingen bedst. (De to højere trin er for meget af det gode i forhold til andre kilder, og det kan ikke være meningen, man skal stille på sit TV's kontrast og lys blot man vil se digitalt TV.)

Blot min mening efter 8 år med Selector: En Selector er først og fremmest garant for renere og roligere billeder og farver -  og ikke mindst flot 16:9, når det sendes. "Knivskarp" er ikke det ord, der falder mig ind først.

Jeg har så også set HDTV. Og det er noget helt andet m.h.t. opløsning og skarphed end vores PAL, der i dag er presset til det yderste.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2006 kl. 20:06

Hej Selector

Det er normalt at digitale signaler opleves mindre skarpe.

Prøv dog at skifte video-output. Det bedste er RGB, men kræver at Selector er tilsluttet en SCART indgang der kan vise RGB.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
selector2006 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2006 kl. 21:41

Hej igen,

jeg HAR prøvet de tre RGB indstillinger og hvis jeg skulle vælge en ville det blive LAV, men.... jeg synes bare at selv på LAV bliver tekster og grafik f.eks. på en fodboldkamp - mere mudret og gnidret at se på, på grund af den forøgede kontrast+lys fra LAV indstilling, dog kan jeg godt se fordele ved RGB indstillinger, men indtil videre tror jeg at jeg vil holde mig til INGEN indstilling, fordi den ikke gnidrer/mudrer grafik og andet info på skærmen f.eks. på en fodboldkamp/en tv-avis og andet... for bare det at jeg skiftede til et bedre scartkabel end det medfølgende og at jeg satte det i AV1 på tv, som Carser fortalte om, gav et mere skarpt og (for mine øjne) mere behageligt billede, som ikke er så uskarpt og gnidret som før....

Alene dette har gjort min Selector oplevelse 100% bedre selvom jeg kun har haft den siden igår fredag

Senere kan det da godt være jeg finder ud af at LAV RGB er bedre som I jo siger, hvem ved, jeg har jo ikke haft den så længe endnu

Takker hvertfald for den gode hurtige support - sikke et oversejt forum det her er!

Selector2006

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2006 kl. 22:47

Ja - hej igen!

Godt, du har prøvet dig lidt frem m.h.t. RGB. Jeg synes - som du - at der både er fordele og ulemper ved RGB, men generelt giver RGB mere "hul igennem" og er signalet godt foretrækker jeg klart RGB. F.eks. ved DVD-afspilning. Men på et godt TV afslører RGB også dårligt signal, dårlige filmkopier o.s.v. Ja, også kabler og indgange kan vise at sig at være vidt forskellige. Og ikke alle kanaler sender i ypperste kvalitet.

Det vigtigste er - efter min mening - at det man ser, virker naturligt, og at man kan glemme alt om teknikken (det kan jeg ikke selv helt leve op til, for jeg er nok på godt og ondt lidt af en nørd) og få sig en god oplevelse.

Det sidste har ikke så meget med Selector som sådan at gøre, men er blot endnu en erfaring med kablers forskellighed. 

Jeg har i længere tid været  -sur på min Lumatron recorder, der fra sit netkabel støjede ind i mit TV. En masse små prikker i bånd kravlede hen over skærmen. Især på DR1, som jeg tit ser analogt, mens jeg optager noget andet fra min Selector. Og støjen var der endda med Luma'en i standby.

Efter at have flyttet kabler og prøvet at skærme med alufolie o.s.v. prøvede jeg at skifte antennekablet fra min Sony recorder til mit TV ud med et andet - det, der fulgte med min Sagem 60.
Det håndterede problemet fuldstændigt! 

Og jeg havde ellers tænkt, at jeg nok måtte til at investere i dyre SCART-kabler med ferritkerner på, bedre antennekabler hele vejen igennem, flytte om på apparater osv.

Det gamle kabel havde fin kontakt, jeg Ohm'ede det også, men det kunne til gengæld ikke holde støjen ude.

...I øvrigt mener jeg også, at dette forum er oversejt.



Redigeret af Carser - 29-Marts-2006 kl. 14:07
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
roende Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2005
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Tja - dem jeg så (en 5-8 stykker, der sad og "morsede") generede mig mere i mørke scener end f.eks. en lille blinkende lysdiode gør...

Hej Carser

Var der nogen løsning på problemet med de "morsende" streger? Jeg oplever det samme på mit 4:3 TV men kun ved udsendelser på DR og DR2.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 15:05
Hvordan kan man morse med streger? Skal man ikke også bruge prikker???
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 15:12

@roende: Da jeg har 16:9 TV har jeg ikke set det siden jeg satte min Selector til 16:9 igen og jeg lader den ikke stå uden strøm, så husker den det.

@Keld: Stregerne kan blinke - og gjorde det! - i forskellige længder af tid.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvordan kan man morse med streger? Skal man ikke også bruge prikker???


Er prikker ikke blot meget korte streger ???

Problemet med prikker er at se om stregen står på højkandt eller ligger vandret

Mvh Peter
Til top
edbfreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 11:34

Jeg påtænker mig at købe en Selector, men har lige et par spørgsmål

1. Jeg har prøvet en gammel selector (en stor kasse) og syntes ikke billedet blev bedre. Er den nye meget bedre.

2. De skriver at man få ægte 16/9 format, men det gør man vel kun på de programmer som i forvejen sender 16/9 og dem kan jeg da også tage uden seletor.

3. Der er nogen der skriver at man har 14 dages fortrydelsesret, men en venlig dame i en TDC butik sagde men ingen fortrydelsesret havde.

4. Sidst men ikke mindst, der gå rygter om der kommer en ny Selector med HDTV, skal man vente

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 12:01

Oprindeligt skrevet af edbfreak edbfreak skrev:

2. De skriver at man få ægte 16/9 format, men det gør man vel kun på de programmer som i forvejen sender 16/9 og dem kan jeg da også tage uden seletor.

Men kan du også tage dem i 16:9 format ?

På almindelig analog kan man ikke sende både 4:3 og 16:9 samtidig. Så 16:9 sendes som letterbox, et billede midt på skærmen med sorte bånd foroven og forneden. Samtidig sendes en kode, der får TV'et til at zoome center op så det fylder hele skærmen.

Men det er ikke 16:9 som sådan, så det du vil opleve med en Selector er at 16:9 programmer bliver en meget bedre kvalitet.

Oprindeligt skrevet af edbfreak edbfreak skrev:

3. Der er nogen der skriver at man har 14 dages fortrydelsesret, men en venlig dame i en TDC butik sagde men ingen fortrydelsesret havde.

Man har kun 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. Så hvis du køber den i en butik, og de siger der ingen fortrydelsesret er, så er der ikke.

Oprindeligt skrevet af edbfreak edbfreak skrev:

4. Sidst men ikke mindst, der gå rygter om der kommer en ny Selector med HDTV, skal man vente

Det kunne være en mulighed. Regn dog med at den bliver dyrere end den nuværende Selector (på tilbud).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af edbfreak edbfreak skrev:

3. Der er nogen der skriver at man har 14 dages fortrydelsesret, men en venlig dame i en TDC butik sagde men ingen fortrydelsesret havde.

Man har kun 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. Så hvis du køber den i en butik, og de siger der ingen fortrydelsesret er, så er der ikke.den nuværende Selector (på tilbud). 

Du kan bestille den på www.tdckabeltv.dk og så har du 14 dages fortrydelsesret

mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu