recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny GPS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy GPS

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 22:55

Jeg synes da at man på tomtom kan taste om man vil taste vejnavn, by eller postnummer først, men har jo ingen så kan ikke tjekke det.

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er individuelt hvordan man bruger navigation. Kører selv service, og jeg har prøvet flere gange hvor vej og by er temmelig ulogiske GPS mæssigt -  i forhold til geografien. Og har du  ikke lige postnr er du faktisk lidt på røven med bla TomTom og Navigon ! Her er i hvert fald Garmin og Mio meget bedre. Giv Garmin et vejnavn, - og den fortæller dig hvilke byer der har denne vej - et absolut must i min GPS verden . Jeg har så til gengæld ikke ret meget brug for POI (næsten kun tankstationer). 

Jeg har prøvet garmin i Sverige, og dette "vej" før by... Som bruger af sådanne funktion må jeg sige det ikke var den rækkefølge jeg vil foretrække.. Jeg kom ud for at den fandt adressen i flere byer, og yderligere at den gik igennem flere kommuner i nogle tiltfælde, så jeg endte op med at måtte checke kort før turen kunne starte, da jeg ikke var sikker på den pegede til den rigtige del af byen.

Med Tomtom var den ikke så usikker, når post nummer først angives, dog er de nyeste kort på tomtom ikke særlig præcise, så flere vejnumre er ikke med på nyeste kort.

Tomtom har også knapper som en stor fordel når man nu skal sidde og fumle lidt med den under kørsel, dens store knapper hjælper meget og navigering er enkelt.

Yderligere er dens stærekasse funktion også belejlig i sverige især.
Det giver dog ikke sikkerheden for at lige den boks man passerer er "aktiveret" .

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 00:07
pendec, nu har man jo bare muligheden for at søge vej før by i en Garmin. Det normale er det, som man har det med TomTom. Så der ville altså ikke være nogen forskel...

Jeg tror, at man som bruger skal afgøre med sig selv, om det er en funktion, der har en betydning. Hvis ikke, så er man jo helt frit stillet mht. at vælge sig den GPS, som man synes er den bedste (til prisen)

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 00:16
Mht. kortgrundlag, så er jeg enig. Vi har været en tur på ski i Idre, og der var mange steder, som min Garmin ikke havde særligt gode data for.
Der er hér ikke den store forskel på de to store, Navteq og Tele Atlas.

I Danmark har de tilsyneladende endnu ikke fundet ud af, at kommunerne er adressemyndighed, og at de skal indberette adresser til KMS (Kort og Matrikelstyrelsen) hvert år. Samtidig er mange kommuner leverandører til DAV (Dansk Adresse- & Vejdatabase)

Jeg vil opfordre alle GPS-ejere med et såkaldt 'opdateret' kortværk til fx. at finde Dalen 1 under 4652. Det er en adresse, som opstod ult. 2006 og blev videregivet til mange aktører i markedet samt naturligvis KMS og DAV i december 2006.

Så kan I se, hvad I bruger penge på
IMO faktisk forargeligt - især med de priser

Venligst
Søren
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 00:33

Man tar sgu næsten altid udgangspunkt i sine egne behov og erfaringer  Bruger kun GPS i DK, og der har jeg som sagt "fyret" TomTom pga en håndfuld frustrerende oplevelser, - som både Garmin og Mio håndterer fuldt tilfredsstillende.  Men ingen er perfekt.  

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg synes da at man på tomtom kan taste om man vil taste vejnavn, by eller postnummer først, men har jo ingen så kan ikke tjekke det.

Mvh. Lasse

nej, man skal starte med postnummer eller by først. men jeg har ikke haft noget, jeg ikke ha kunnet finde endnu.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 09:15

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan altså ikke se problemet, med by før vej. man ved vel hvilken by man skal til eller postnummer, som er med nu på tomtom.

Jeg har selv Garmin 250, og er glad for vej før by! Hvis man skal rundt i Århus eller Kbh. kører man måske gennem 3 postnumre (bynavne) på en gade! Det er jo fx. ikke lige meget om det er 8260 Viby eller 8000 Århus C...

De færreste ved jo hvor det skiller..

Derfor er det smart at kunne taste et gadenavn og så få forskellige bynavne op på skærmen, syns jeg!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan altså ikke se problemet, med by før vej. man ved vel hvilken by man skal til eller postnummer, som er med nu på tomtom.

Jeg har selv Garmin 250, og er glad for vej før by! Hvis man skal rundt i Århus eller Kbh. kører man måske gennem 3 postnumre (bynavne) på en gade! Det er jo fx. ikke lige meget om det er 8260 Viby eller 8000 Århus C...

De færreste ved jo hvor det skiller..

Derfor er det smart at kunne taste et gadenavn og så få forskellige bynavne op på skærmen, syns jeg!

selv om der er 3 postnumre på samme vej, hvis du så skriver brøndby og så, GL køgelandevej 277, vil den selv sige at det er forkert, da det er i hvidovre. så jeg synes ikke der er nogen forskel. og sådan kan vi blive ved.

nu skal det jo ikke blive en plasma contra lcd. 

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan altså ikke se problemet, med by før vej. man ved vel hvilken by man skal til eller postnummer, som er med nu på tomtom.

Jeg har selv Garmin 250, og er glad for vej før by! Hvis man skal rundt i Århus eller Kbh. kører man måske gennem 3 postnumre (bynavne) på en gade! Det er jo fx. ikke lige meget om det er 8260 Viby eller 8000 Århus C...

De færreste ved jo hvor det skiller..

Derfor er det smart at kunne taste et gadenavn og så få forskellige bynavne op på skærmen, syns jeg!

selv om der er 3 postnumre på samme vej, hvis du så skriver brøndby og så, GL køgelandevej 277, vil den selv sige at det er forkert, da det er i hvidovre. så jeg synes ikke der er nogen forskel. og sådan kan vi blive ved.

Ja, men du skal stadig til at taste adressen måske 3 gange, for at ramme rigtigt på den måde. Og hvad hvis du ikke ved hvad de 3 byer hedder?

M.h.t. Århus, så er det ligemeget, at en vej går gennem 3 post-nr. Man skal blot taste "Århus" på Garmin, istedet for post-nr. eller vejnavn. Når man så taster vejnavn + nummer, så finder Garmin det, uanset om det 8000 C, 8210 eller 8260...

M.v.h.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan altså ikke se problemet, med by før vej. man ved vel hvilken by man skal til eller postnummer, som er med nu på tomtom.

Jeg har selv Garmin 250, og er glad for vej før by! Hvis man skal rundt i Århus eller Kbh. kører man måske gennem 3 postnumre (bynavne) på en gade! Det er jo fx. ikke lige meget om det er 8260 Viby eller 8000 Århus C...

De færreste ved jo hvor det skiller..

Derfor er det smart at kunne taste et gadenavn og så få forskellige bynavne op på skærmen, syns jeg!

selv om der er 3 postnumre på samme vej, hvis du så skriver brøndby og så, GL køgelandevej 277, vil den selv sige at det er forkert, da det er i hvidovre. så jeg synes ikke der er nogen forskel. og sådan kan vi blive ved.

Ja, men du skal stadig til at taste adressen måske 3 gange, for at ramme rigtigt på den måde. Og hvad hvis du ikke ved hvad de 3 byer hedder?

M.h.t. Århus, så er det ligemeget, at en vej går gennem 3 post-nr. Man skal blot taste "Århus" på Garmin, istedet for post-nr. eller vejnavn. Når man så taster vejnavn + nummer, så finder Garmin det, uanset om det 8000 C, 8210 eller 8260...

M.v.h.

for det første, når du har tastet adressen en gang, så er den lige for. og du kan da også taste århus på tomtom. den kan begge dele nu. og man ved vel for h.... hvilken by man skal til.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 11:21
Jamen, I er jo enige

Og kan vi så blive enige om, at det sjældent volder kvaler med at indtaste by før vejnavn - uanset, om det er Garmin eller TomTom 

Jeg bruger det lige så sjældent, som jeg bruger fx. musikafspilleren eller alt det andet skrammel, som er i GPS'en
Derfor min anbefaling af en no-nonsense-GPS

Venligst
Søren


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 11:29

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jamen, I er jo enige

Og kan vi så blive enige om, at det sjældent volder kvaler med at indtaste by før vejnavn - uanset, om det er Garmin eller TomTom 

Jeg bruger det lige så sjældent, som jeg bruger fx. musikafspilleren eller alt det andet skrammel, som er i GPS'en
Derfor min anbefaling af en no-nonsense-GPS

Venligst
Søren


jeg er helt enig med dig, jeg er netop ligeglad, hvad man skal taste først.

jeg købte bare en tomtom som den første, og den har fået mig, hen til alle de steder jeg har skullet. så derfor kan jeg godt anbefale den, når der er nogen som spørger.

og nu har jeg så købt den helt nye model, som er slim, i forhold til hvad de plejer, og med en indbygget holder, som sidder skidegodt på ruden. så igen er jeg tilfreds.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu