recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mailadresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mailadresse

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 15:00
Jeg har stadig min gode, gamle msn.com. Den fungerer stadig.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg han anbefale HostingDK til mail. Der er jeg selv flyttet til, og jeg har hjulpet en af mine venner til det også. Han flyttede fra Gigahost.
Det er det billigste sted jeg har set. Og meget hjælpsomme på mail. 

Jeg har kun brug for DNS-administration, da min mail på eget domæne er hos Apple iCloud. Jeg brugte Azerocloud før, men de blev hacket, så jeg måtte finde noget nyt. 

Tak for svar.

Hvad mener du med eget domæne hos Apple iCloud? Jeg køber et domæne, og sætter det op i iCloud?


Redigeret af Basknudsen - 25-Oktober-2023 kl. 17:18
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Fortyfive Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2021
Sted: Nyborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortyfive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 19:02
Eneste holdbare løsning er, registrer dit eget domæne og, enten host det selv, eller køb et mailhotel. Det vil altid være dit og er helt uafhængig af service provider, tech giganter og gratis online udbydere.

Jeg har mit eget domæne og har mailhotel, jeg gider simpelthen ikke at komme til at stå i en situation hvor jeg er nødt til at skifte mail adresse, jeg kan heller ikke rigtig overskue hvor mange steder jeg skal ind og ændre den Wink

En ekstra bonus er at jeg har mulighed for at oprette de e-mail adresser jeg har brug for uden at overveje om de evt er ledige. Hvis jeg på et tidspunkt får brug for at bruge domænet til et website, er det kun få klik væk.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2023 kl. 08:35
Jeg skal lige have det skåret ud i pap.

Jeg bestiller et domæne på punktum.dk

Efterfølgende køber jeg et mailhotel hos en leverandør.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2023 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg han anbefale HostingDK til mail. Der er jeg selv flyttet til, og jeg har hjulpet en af mine venner til det også. Han flyttede fra Gigahost.
Det er det billigste sted jeg har set. Og meget hjælpsomme på mail. 

Jeg har kun brug for DNS-administration, da min mail på eget domæne er hos Apple iCloud. Jeg brugte Azerocloud før, men de blev hacket, så jeg måtte finde noget nyt. 

Tak for svar.

Hvad mener du med eget domæne hos Apple iCloud? Jeg køber et domæne, og sætter det op i iCloud?

Når det er et dansk domæne skal man have noget DNS administration hos en udbyder, og der valgte jeg Hostingdk.net og betaler 90 kr. om året for det. Jeg fik god hjælp til at få det sat op. Jeg sendte Apples vejledning og skærmbilledet fra det jeg havde hos azero.cloud, så blev det sat op for mig.

Jeg havde DNS administration hos Axerocloud før, og mail i flere år hos Googles Gsuite, men da Google ville til at have penge for det flyttede jeg til Apples iCloud+. 

Da jeg flyttede fra Azero kunne jeg også have flyttet mailen til Hostingdk, men valgte at blive hos Apple da det allerede var sat op.


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2023 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg skal lige have det skåret ud i pap.

Jeg bestiller et domæne på punktum.dk

Efterfølgende køber jeg et mailhotel hos en leverandør.

Ja. Sådan er det. 
Venlig hilsen
KB
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2023 kl. 17:34
Super. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget plads mails fylder. 

Burde jeg købe med ubegrænset plads eller 10-15 GB plads?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2023 kl. 22:44
10-15 gb er OK til +5 år, hvis du rydder op i dine emails en gang i mellem

Hvis du sender eller modtager mange billeder i fuld opløsning, og evt videoer fylder det jo lidt, men start bare med 10-15 gb


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2023 kl. 06:36
G-mail giver også 15 GB. Men "gratis". Mon ikke alle sælger vores personoplysninger? Selv om de siger, de ikke gør.

Man kan sende op til 24MB filer i G-mail. Går det over 24 MB, så ryger filerne til G-Drive, hvorfra der så linkes. Ved afsendelse, skal man så give tilladelse til, at modtager kan se hvad der er sendt. Så kan man lige vente nogle dage med at slette de store filer, der er blevet uploadet til G-Drev - nogle dage, fordi så har modtager fået en chance for at se/downloade det sendte.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2023 kl. 09:29
Jeg har fået styr på domæne og webhotel. Tak for hjælpen.

Det kan være jeg skriver hvis der er noget jeg ikke kan løse selv.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
pehansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2023 kl. 11:35
Man kan ikke købe domæner hos punktum.dk, kun administrere.
Så man køber .DK domæne hos udbyder hvor du f.eks vil have dit mail hotel, og når det så er på plads, så kan du gå ind på selvbetjening hos punktum.dk og sætte op så du selv styrer betaling/fornyelse, da det er billigst at gøre det selv.
Til top
pehansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2023 kl. 11:37
Du kan evt. også bare finde en udbyder der bare sælger .DK domæner, og købe det der, og bede om selv at stå som ejer/administrator..... 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu