recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mailadresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mailadresse

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 05:33
Jeg vil lige anbefale Mailbox.org som jeg selv bruger.  De tilbyder fuld mail/kalender/opgaveliste med mere.  De koster €3 om måneden for mail delen alene.  Så kan man til gengæld tilknytte så mange domains som man ønsker til den samme indbakke.  Selve opsætningen af éns domæne kræver at man har adgang til DNS for domænet og så skal man følge en udmærket engelsk trin-for-trin guide til at få skidtet i luften.

Mailbox.org er en tysk (Berlin) virksomhed som overholder GDPR m.m.

Hvis du køber et webhotel i Danmark, så bliver du generelt bukket forover og [censored].  Fordi de tager kun kr. 7-15 om måneden det første år, hvorefter prisen oftest stiger til kr. 75-125 pr. måned de følgende år.  Så på den lange bane er det bedre, at få sat f. eks. Mailbox.org op.  Desuden kræver danske udbydere normalt også et webhotel pr. domæne, så det løber hurtigt op i mange penge.

LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:


Hvis du køber et webhotel i Danmark, så bliver du generelt bukket forover og [censored].  Fordi de tager kun kr. 7-15 om måneden det første år, hvorefter prisen oftest stiger til kr. 75-125 pr. måned de følgende år.  Så på den lange bane er det bedre, at få sat f. eks. Mailbox.org op.  Desuden kræver danske udbydere normalt også et webhotel pr. domæne, så det løber hurtigt op i mange penge.


Jeg tror da Hostingdk.net er anderledes. Der er ikke noget om at prisen stiger til mere end 7,50 kr./md. 
Der kan også være flere domæner på samme webhotel.


Venlig hilsen
KB
Til top
pehansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 17:22
Jeg bruger Nordicway til kr. 29,- pr. md..... for 10GB plads, ingen begrænsning for antal domæner, eller mail adresser osv...... bruger primært udbyder til mailhotel med et par domæner og en håndfuld mail adresser. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af pehansen pehansen skrev:

Jeg bruger Nordicway til kr. 29,- pr. md..... for 10GB plads, ingen begrænsning for antal domæner, eller mail adresser osv...... bruger primært udbyder til mailhotel med et par domæner og en håndfuld mail adresser. 
Det er dyrt. Jeg giver 7,50 pr. md. for 50 GB plads uden begrænsninger. 
Venlig hilsen
KB
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2023 kl. 20:52
hostingdk.net ser ganske billige ud (som f. eks. UnoEuro.com var det i gamle dage), men jeg ville personligt aldrig overlade mine mails til en virksomhed der ikke engang skriver navn på virksomheden eller adresse på den.  Og som ikke har et CVR nummer m.m.

Jeg søgte lidt på hostingdk.net og fandt en tråd på hardwareonline.dk, hvor indehaveren skriver at hostingdk.net mest er et hobbyprojekt.

Jeg skal ikke blande mig i om andre bruger hostingdk.net, men jeg vil ikke selv gøre det.  Så hellere betale tre gange så meget for en dedikeret mail løsning i Tyskland som aktivt arbejder på at finde sikkerhedsfejl i f. eks. Android apps og andre tilsluttende produkter.
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2023 kl. 23:40
Jeg ville klart vælge en Gmail.

Grunden til dette er fordi en Gmail konto er så meget mere end kun e-mail. Google er de førende inden for SSO login på websider. Prøv at se hvor mange steder man kan logge ind med sin Gmail.
Man slipper for at skulle huske en masse forskellige koder og det er mere sikkert.

Prøv eksempelvis spotify, her kan man logge ind med Google, i stedet for en kode.

Gmail har også et af de mest avancerede spamfiltre og deling af filer og kalender virker med andre brugere eller med standarder som ics filer.

Der findes understøttelse både på iPhone og Android med push notificationer.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2023 kl. 04:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville klart vælge en Gmail.

Grunden til dette er fordi en Gmail konto er så meget mere end kun e-mail. Google er de førende inden for SSO login på websider. Prøv at se hvor mange steder man kan logge ind med sin Gmail.
Man slipper for at skulle huske en masse forskellige koder og det er mere sikkert.

Prøv eksempelvis spotify, her kan man logge ind med Google, i stedet for en kode.

Gmail har også et af de mest avancerede spamfiltre og deling af filer og kalender virker med andre brugere eller med standarder som ics filer.

Og de læser alle dine mails, kalendre osv, for at samle så mange informationer om dig som muligt, som de kan sælge videre……


Klaus (ja, jeg har sgu også en Gmail)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2023 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville klart vælge en Gmail.

Grunden til dette er fordi en Gmail konto er så meget mere end kun e-mail. Google er de førende inden for SSO login på websider. Prøv at se hvor mange steder man kan logge ind med sin Gmail.
Man slipper for at skulle huske en masse forskellige koder og det er mere sikkert.

Prøv eksempelvis spotify, her kan man logge ind med Google, i stedet for en kode.

Gmail har også et af de mest avancerede spamfiltre og deling af filer og kalender virker med andre brugere eller med standarder som ics filer.

Der findes understøttelse både på iPhone og Android med push notificationer.


Og når så lortet bliver hacket? Er det så smart, at logge ind på andre sites med G-mail? Og ja - jeg har OGSÅ en G-mail.... Man kan også logge ind med Facebook diverse steder. Jeg synes ikke, det er nogen go' idé, selv om det er nemt.


Redigeret af mnielsen - 15-November-2023 kl. 06:22
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2024 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

hostingdk.net ser ganske billige ud (som f. eks. UnoEuro.com var det i gamle dage), men jeg ville personligt aldrig overlade mine mails til en virksomhed der ikke engang skriver navn på virksomheden eller adresse på den.  Og som ikke har et CVR nummer m.m.

Jeg søgte lidt på hostingdk.net og fandt en tråd på hardwareonline.dk, hvor indehaveren skriver at hostingdk.net mest er et hobbyprojekt.

Jeg skal ikke blande mig i om andre bruger hostingdk.net, men jeg vil ikke selv gøre det.  Så hellere betale tre gange så meget for en dedikeret mail løsning i Tyskland som aktivt arbejder på at finde sikkerhedsfejl i f. eks. Android apps og andre tilsluttende produkter.

Du fik ret. Det er et hobbyprojekt, og indehaveren har givet op.

For at gøre det kort, jeg kaster håndklædet i ringen og lukker stille og roligt ned efterhånden som forudbetalte webhoteller udløber, jeg har desværre ikke råd til at refundere restperioder, men jeg kan holde det i luften til udløb som vil være engang i 2026 og så vil server nok køre videre til private webprojekter.

Han har hjulpet mig med at flytte DNS til en gratis DNS hos Cloudflare.com, så mit domæne til mail er stadig hos Apple.

Jeg var ikke helt klar over, hvad jeg har brug for, når jeg selv skal finde ud af det hele. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2024 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville klart vælge en Gmail.

Grunden til dette er fordi en Gmail konto er så meget mere end kun e-mail. Google er de førende inden for SSO login på websider. Prøv at se hvor mange steder man kan logge ind med sin Gmail.
Man slipper for at skulle huske en masse forskellige koder og det er mere sikkert.

Prøv eksempelvis spotify, her kan man logge ind med Google, i stedet for en kode.

Gmail har også et af de mest avancerede spamfiltre og deling af filer og kalender virker med andre brugere eller med standarder som ics filer.

Der findes understøttelse både på iPhone og Android med push notificationer.

Og når så lortet bliver hacket? Er det så smart, at logge ind på andre sites med G-mail? Og ja - jeg har OGSÅ en G-mail.... Man kan også logge ind med Facebook diverse steder. Jeg synes ikke, det er nogen go' idé, selv om det er nemt.
Det er jo kun brugeren selv som kan forhindre at noget bliver hacket. Men Gmail giver i brugeren mulighed for at beskytte sig maksimalt. Thumbs Up
Du kan jo opsætte FIDO hardware nøgler på din Google konto og være optimalt beskyttet imod ting som kan omgå standard MFA. Derfor er det faktisk noget af det mest sikre du kan benytte til at logge ind på andre sites med.

Hvis du benytter din Facebook eller Google konto, så er det en langt mere sikker og brugervenlig metode at logge ind med alle steder, end at give e-mail og adgangskoder.
Det er da totalt bøvlet at skulle oprette en adgangskode til alle de steder man logger ind og lægge dem i password husker, end at benytte login med Google knappen. Wacko
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2024 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville klart vælge en Gmail.

Grunden til dette er fordi en Gmail konto er så meget mere end kun e-mail. Google er de førende inden for SSO login på websider. Prøv at se hvor mange steder man kan logge ind med sin Gmail.
Man slipper for at skulle huske en masse forskellige koder og det er mere sikkert.

Prøv eksempelvis spotify, her kan man logge ind med Google, i stedet for en kode.

Gmail har også et af de mest avancerede spamfiltre og deling af filer og kalender virker med andre brugere eller med standarder som ics filer.

Og de læser alle dine mails, kalendre osv, for at samle så mange informationer om dig som muligt, som de kan sælge videre……

Klaus (ja, jeg har sgu også en Gmail)
Google angiver præcist hvad de gemmer af oplysninger på hver bruger, de er helt transparente og der er ikke nogen overraskelser. Det er rigtigt at Google gemmer en masse, men du kan også styre alt persondata, som ikke er anonymiseret.

Du må gerne linke til seriøse artikler, hvor det beskrives at Google sælger indholder af mails og kalender eller endda benytter det i en forretningsmodel.

Hvis man har fulgt med i Google fra starten, så ville man vide at de har en langt sundere holdning til at fortælle hvad de gemmer og hvornår end. f.eks. andre virksomheder som Microsoft, Apple og Facebook.

Facebook derimod har man gang på gang set at de giver persondata ud til tredjepart og man ikke kan vide sig sikker hvor ens data ender. Jeg ville ikke store på Facebook.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2024 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Google angiver præcist hvad de gemmer af oplysninger på hver bruger, de er helt transparente og der er ikke nogen overraskelser. Det er rigtigt at Google gemmer en masse, men du kan også styre alt persondata, som ikke er anonymiseret.

Du må gerne linke til seriøse artikler, hvor det beskrives at Google sælger indholder af mails og kalender eller endda benytter det i en forretningsmodel.

Hvis man har fulgt med i Google fra starten, så ville man vide at de har en langt sundere holdning til at fortælle hvad de gemmer og hvornår end. f.eks. andre virksomheder som Microsoft, Apple og Facebook.

Facebook derimod har man gang på gang set at de giver persondata ud til tredjepart og man ikke kan vide sig sikker hvor ens data ender. Jeg ville ikke store på Facebook.

Hvis Du virkelig tror på ovst. har jeg en bygning i det centrale Kbh til salg. 30 meter høj, rund bygning. Ideel til ældre og kørestolsbrugere da der ikke er trapper med mulighed for at køre næsten til toppen. Nærmeste nabo er den lokale kirke og shoppingmulighederne overgås ikke i Danmark.

Teknisk "sælger" Google ikke dine informationer, men....... De deler dem med alle som har adsense, heriblandt bunker af selskaber som udelukkende har adsense for at få adgang til disse informationer. Disse selskaber har adgang til dit "Google CPRnr" (bemærk GDPR siger der ikke må være personhenførbare informationer) adgang til din IP adresse, din lokation, hvilke enheder Google har kendskab til, hvem din familie er, hvor Du arbejder etc. 

Hver gang Du benytter en side som får "leveret" reklamer fra Google (langt, langt størstedelen) så bliver disse oplysninger delt med alle adsense "leverandørerne" Det er en af grundene til at reklamer lige kommer et my senere, fordi auktionen over hver enkelt viste reklame lige skal overstås. Derfor får alle leverandørerne så mange informationer som muligt, så Google kan få mest muligt per reklame.

Hvad der er værre endnu er der er INGEN restriktioner på hvad der gøres med disse oplysninger. Typisk vil der være tale om at man akkumulerer disse oplysninger i et (ureguleret) tredjeland, f.eks. Indien hvor oplysningerne lægges sammen med oplysninger som er indsamlet alle mulige andre steder. (Hvilket ikke er tilladt i henhold til GDPR, men hvem tæller?)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu