recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Nas eller Billig PC ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Nas eller Billig PC ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Nas eller Billig PC ?
    Sendt: 09-August-2011 kl. 15:02

Hej

Jeg har et problem med min CS407 fra Synology, Statuslampen samt de fire Disklamper lyser ikke og der kommer en bip lyd fra dyret ;) Jeg kan ikke få forbindelse til den hverken via nettet eller discstation. Det hjælper heller ikke at resette den. Er der nogle/en der vet kan hjælpe mig/komme med en forklaring på, hvad det er der sker/ikke sker J

 

Et andet spørgsmål J

Jeg er selv bange for at den er færdig og overvejer derfor hvad der skal erstatte den.

Det er sådan at jeg kun bruger min nas til at streame mine rippede CD’ere og Film over mit lokale netværk samt til at gemme mine billeder så jeg kan tilgå dem online anywhere.

Jeg har valgt at have diskene sat op til jbod så ingen backup har jeg J

Derfor tænkte om det billigste var at bygge en strømbesparende pc med plads til 4 diske i stedet for at købe en ny nas.

Jeg har nemlig følgende hardware liggende:

Core2Duo E6600

4 gb DDR2 Ram

Graffik kort (husker ikke navnet)

Samt kølere4n til E6600

 

Hvis du mener dette kunne være en ok løsning, hvilket kabinet, strømforsyning og bundkort vil du så anbefale, hvis den ikke skal bruge for meget strøm ?

 

Hvis du mener jeg burde købe en nas, hvilken vil du så anbefale /skal være en 4bay)

 

Hvis jeg eksempelvis kulle købe en anden en Synology, så mister jeg alt mit dat ikke ?

 

Håber Du vil hjælpe med din mening/erfaring og viden

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 20:47
Det store spørgsmål er vel om du kan læse dataene fra diskene i en anden NAS/server når de kører JBOD (specielt de filer som ligger fordelt på flere diske).
 
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:24
Hvis du overvejer at bruge dine PC dele, så bør du helt klart kigge på Windows HomeServer løsning. Det er ideelt til dit behov, og dine hardware dele er optimale. Det bliver en kanon server, som er langt hurtigere end din NAS. 
 
Af kabinet har jeg ikke lige noget bud, men der findes kabinetter med plads til disk udvidelser i en rimelig MiniItx størrelse.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu