recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny surround sound reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketny surround sound reciever

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThomasDall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: ny surround sound reciever
    Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 19:56

hey jeg vil gerne have lidt vejledning.. jeg ved ikke en disse om recievere og forstærkere.. Jeg har lige nu en Denon AVC-2800 reciever samt 2 stk CW 12" og en CW 12" sub.. det kører alt sammen over min computer hvor jeg får både lyd og billede fra da jeg kører DVI/HDMI fra computer til mit 42" plasma... Jeg har overvejet at købe Dali, Bose, B&W el lign. i stedet for mine CW og så beholde min sub... men spørgsmålet er, hvilken reciever + nyt lydkort (PCI) skal jeg have? prisen skal bare ligge under 10k

PS. er det optimalt at købe et lydkort med tos link og køre lyden over deR?

EDIT: tænkte lidt på det her lydkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390409

pps. Anlægget skal MEST bruges til at spille musik og ellers en gang imellem køre lyd fra DVD og HDDVD + Blu-ray



Redigeret af ThomasDall - 02-Oktober-2007 kl. 20:06
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 20:53

Hej Thomas,
Først, er du ude i et nyt stereo sæt, eller skal det være surround?
Bruger du din PC til DVD, HDDVD og Blu-Ray??

Jeg syntes at du skulle vælge et bundkort med toslink. For hvis ikke, så kan du ikke få surround sound...
Så hvis det ikke det belaster dit budget for meget, så tag et med en ordenlig lydudgang. Når du nu spiller al musik og film over din comp, så skal der være en ordenlig lydudgang!!

Hvis du skal have en reciever der sparker r**, så syntes jeg du skulle kigge på noget onkyo. Det er der man får mest for pengene!! Ellers så er Denon jo aldrig noget dårligt valg!!

Mange hilsner
Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ThomasDall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 21:09

der er spdif/coaxial noget på mit bundkort(det der der ligner et enkelt phono stik)... og ja, jeg spiller blu ray og HDDVD fra min computer hvor jeg kører billedet via DVI/HDMI over på mit panasonic 42" og lyden går så fra min computer til mit anlæg.... så ALT lyd går fra computeren om det så er musik eller film..... Har kigget lidt på Onkyo 605 og synes at det ser passende ud.... men kan det også spille musik??...

 

EDIT: I første omgang skal det kun spille stereo (2.1) men før eller siden skal det spille 5.1.... og jeg understreger igen at det primært er til lyd så det er det der er vigtigst



Redigeret af ThomasDall - 02-Oktober-2007 kl. 21:12
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 21:20
Onkyoen har en funktion der hedder oure audio. Den bruger jeg til musik (lyd) og der lyder det helt fantastisk viljeg mene. Min er så en 705, men efter hvad jeg kanse på 605 skulle den også have pure audio funktionen.
Til top
ThomasDall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 21:25

er der stor forskel på digital lyd og analog lyd? for min forstærker har ikke en digital indgang... lidt derfor jeg skal have en ny

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 21:37
Ikke noget for stereo, hvis man bruger nogle ordenlige kabler og har en god reciever!!
Men man kan ikke spille surround, så der skal være digital udgang!  Onkyoen er super, også til stereo, hvilket er sjældent hos en surround reciever...
Jeg skal også have mig en 705, så hvis du vil give lidt info på den, altså ikke specs. men bare hvad du syntes om den, og lyden i den, da jeg ikke har hørt den!!
Det der ligner et enkelt phono, der lyder mere som et minijack!?
http://www.av-connection.com/?SPage=Jack_MiniJack_Kabler

Coax:
http://www.av-connection.com/?SPage=Digital-Audio_Koaxial_Ka bler

Toslink:
http://www.av-connection.com/?SPage=Digital-Audio_Optisk-Tos link_Kabler

Hvis du bruger din PC til ALT, så ville jeg bruge pengene på et super lydkort, og grafikkort (hvis ikke du har det )!! 

Med venlig hilsen
Simon
 
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 23:41

Jeg syntes lyden er super god fra onkyo 705. Der er god dybde i surround når man ser film, samtidig med at man får en god detaljegrad. Den æder alt hvad min PS3 smider i hovedet på den med hdmi kabel så det er også dejligt. Når man bare lytter til musik giver det en kæmpe forskel ved at sætte den over på pure audio i forhold til normal stereo. Selvom normal stereo bruger min sub så kommer der væsentlig mere dybde i pure audio mode selvom den ikke bruger subben.

Indstilling ved hjælp af den medfølgende microfon virkede også smertefrit bare smid den i og sæt den på de forskellige lytte positioner i rummet og 10-15 min senere så har den kalibreret det hele. Super nemt.

Min spiller i saspil med Dali concept 2 (front), dali concept center (center), dali concept (back) og B&W asw600 som sub.

Jeg er ihvertfald super glad for den. Snak eventuelt med Christian fra CSN teknik her på forummet hvis du køber onkyoen, da han virkelig yder god service og giver nogle fine priser på onkyo.



Redigeret af sehested - 02-Oktober-2007 kl. 23:41
Til top
ThomasDall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 07:03

til asklepios: Det er Coaxial :) Kender udemærket godt minijack :p mit onboard lydkort i min comp har både tos link, coaxial og 7.1 via minijack... og ja, jeg har et ordentligt grafikkort, men ved ikke helt om jeg skal investere i et nyt lydkort... nogen forslag til et godt et?

noget helt andet er at jeg godt kunne tænke mig nogle højtalere der er lidt mindre end mine nuværende Cerwin vega 12".... tænkte på nogle 10" dali eller noget... bare fordi jeg vil gerne have noget der spiller mere præcist end mine 12"... det er bare for stort til 20kvm...

så nogen forslag til højtalere? har sat godt og vel 5000 af til det...

 

EDIT: Gerne brugt, bare lyden er i orden ;)



Redigeret af ThomasDall - 03-Oktober-2007 kl. 07:11
Til top
ThomasDall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 07:32
hvad med concept 8? bliver helt rundt på gulvet af det der dali.. de har jo en million modeller!? Hvad er godt og hvad er mindre godt? :)
PC: 2,133 @ 2,56ghz c2d, 2gb ram, geF 8800gts.
TV: Panasonic TH-42PX7
Reciever: Denon AVC-2800
højt: 2x Cerwin Vega V-12"
sub: Cerwin Vega CLS 12"
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:54
Hej Thomas,
Mht. lyd- og grafikkort, hvis du har de ingange du skal bruge, og det ser det bestemt ud til, så er du jo sikret mht. lyden hvis det understøtter de forskellige lydformater!?
ANg. Grafik kortet, så skal det jo ku trække HD, og sikkert være noget af et sparkerøv kort for at få optimal billedekvalitet.
Men jeg ved ikke så meget om lydkort, og hvad der er godt!

Ang. højtalerne, så er dali nogle gode højtalere, men der er stor forskel på modellerne. Concept er gode, men IKON serien er helt super... Den har virkelig fylde og et stort detaljeringsniveau. Eller ku du tænke på at købe B&W, jeg tænker her på den nye 600-serie (683/684/685/686).
Men mit bedste bud på nogle kval højtalere til hytten, det må være Audio Vedtor. Var nede og høre dem her den anden dag, og hold da k*** hvor lød det godt. Jeg var lige ved at smide de 25000 for et komplet sæt HT!
Jeg ville tage et kig på denne serie:

http://www.audiovector.com/default.asp?Side=79&Parent=59

Mange hilsner
Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:56
Til Sehested,
RIGTIG mange tak. Det var lækkert at høre...  Glæder mig til at få den hjem i hytten...  Har allerede snakket med Christian!!
Men der er lidt leveringstid på den sorte, så jeg har sikret mig en Velodyne SPL-1000R istedet!!  Så 705´eren må lige vente lidt endnu...

Endnu engang rigtig mange tak fordi du gad og smide lidt ord på den, SUPER!

Med venlig hilsen
Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
moli Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:11

Hej Thomas

Det er jo helt hen i skoven at bruge penge på et nyt lydkort hvis du allerede har et lydkort med digital udgang. Det kræver ikke meget af et lydkort at sende SPDIF signallet videre, da det jo allerede ligger digital på DVD mm. Hele konvertering fra digital til analog foregår jo så i din surround forstærker, så det er her du skal bruge pengene, da det gør forskellen.  Lydkort med guldterminaler til til syv forskellige analoge output kanaler er helt overflødigt.

Morten

Morten L



HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /

Display: TH 37PX70

Squeezebox'es / Vortexbox
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu