recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny telefon - overførsel af MitID.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny telefon - overførsel af MitID.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2023 kl. 13:46
Ja det er jeg også med på. Men jeg tror ikke det er ikke noget de fleste tænker over til at begynde med (i hvert fald ikke før man lærer det på den hårde måde), hvorfor man ved udrulningen af MitID, måske kunne have gjort det til at krav at man laver en form for backup. Og ja, jeg kunne jo godt lave en backup adgang til min kones MitID på min telefon, plus vi kunne overveje at lave en "backup" for begge vores MitID på iPad.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 14:14
Man bør altid have mulighed for at tilgå MitID på minimum 2 måder, så er det nemt at aktivere på en ny enhed. Problemet er jo, at det er slettet på den tidligere telefon.

Man kan sikre sig adgang til MitID ved enten at have appen installeret på 2 enheder, f.eks. tlf og tablet, eller ved at anskaffe sig en kodeviser.

Man skal/kan ikke ændre brugeroplysningerne, når man aktiverer på en anden enhed - de er oprettet første gang og kan kun ændres på siden Mitid.dk og den kan man kun tilgå med enten app eller kodeviser.
Hvis du vil undgå borgerservice, så kontakt mitid support og få dem til at sende en midlertidig adgangskode.
Se kontaktoplysninger på denne side:
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 14:23
Ok, så er der et eller andet galt med systemet (tror jeg) når man bruger udenlandsk pas. Fordi der bliver man tvunget til at skulle vælge et bruger ID og tilsyneladende kan man ikke vælge det gamle. Jeg ved ikke hvordan det er med dansk pas. Det er jo ikke relevant at jeg prøver (og laver rod i mit MitID).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 14:27
Ok, det kan man så ikke bruge MitID supporten til:

Har du brug for en ny aktiveringskode, skal du følge processen på MitID.dk: https://mitid.dk/ny-aktiveringskode/ eller kontakte Borgerservice. Vi kan desværre ikke hjælpe dig med en ny aktiveringskode.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 16:48
Det råd du fik med borgerservice havde nok været det nemmeste og hurtigste 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 16:55
Hej.
Ja, vi bestilte tid igår, fordi vi opgav at få det til at fungere. Men der var ikke tid før på mandag. Så hurtigt ved jeg ikke om jeg vil kalde det...  Wink

Redigeret af Thorvald - 05-Oktober-2023 kl. 16:56
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
Ja, vi bestilte tid igår, fordi vi opgav at få det til at fungere. Men der var ikke tid før på mandag. Så hurtigt ved jeg ikke om jeg vil kalde det...  Wink
Da MitID blev indført, var ventetiden ofte måneder..
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 18:14
Når nu I har fået det til at køre, så sørg for at få det oprettet på tablet også.

I kan godt have begges MitID brugernavn i samme app på tablet/telefon.


Redigeret af Erik K - 05-Oktober-2023 kl. 18:15
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 19:03
Ja, jeg har også tænkt på at lave hendes på vores iPad og måske samtidigt - nå ja, hvorfor ikke også min, på iPad'en, som "backup". Egentligt tænkte jeg på at lave hendes på min mobil også, men hvis vi har det på iPad er det jo ikke strengt nødvendigt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2023 kl. 16:55
I praksis er det ligegyldigt om I har begge brugere aktiveret på telefon eller iPad, da det er samme app på en enhed
Appen kan ikke installeres to gange på samme enhed, men samme app kan håndtere to (eller flere) brugere.

Om I vælger at have hinandens MitID aktiveret på begge telefoner udover jeres egen eller gør det på iPaden gør jo at et skifte fremadrettet bliver nemmere.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2023 kl. 17:30
Ja, det er også det jeg mener - at oprette en ekstra bruger i samme app. Og jeg er enig i at det ville være smart at have begge vores "backup" på iPad'en.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:04
I skal være opmærksomme på det maksimale antal enheder med aktiveret MitID i app, som er3.

Så når I har dem aktiveret på 2 telefoner og iPad, så er de brugt, hvilket betyder, at I skal ind på Mitid.dk og slette enheder, der ikke længere bruges.

For at I kan aktivere på den nye telefon + din telefon samt iPad skal I ind og slette aktivering på den gamle telefon, da I ellers vil overskride begrænsningen og det kan ikke lade sig gøre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu