recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højttalere brummer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye højttalere brummer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højttalere brummer?
    Sendt: 03-April-2008 kl. 23:35
Jamen skønhed koster. Kunne du ikke bare køre videre med de gamle højttalere eller finde nogen nye med 4 ohm.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 22:40
Update:

Forhandleren siger, der må være en defekt i venstre udgang, som også må være der, når jeg sætter de gamle højttalere til, jeg kan bare ikke høre, at de også brummer?! (Og årsagen skulle være, at de gamle var på 4 Ohm, og de nye på 8?)

Han siger videre, at en sådan udgang hurtigt løber op i kr. 1.000,- at reparere, så det kan nærmest ikke betale sig.

Så fordi jeg absolut ville have nogle slanke smarte højttalere ved siden af mit fladskærms-tv, kan jeg nu køre på lossen med mit gode gamle anlæg, som i mine øjne intet fejlede før købet af nye højttalere.

Det er en spøjs verden, vi lever i.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 21:45
Jeg har i dag købt et sæt nye højttalere (B&W WM1, 100W/8 Ohm), som skal sættes til mit gode gamle stereoanlæg (forstærkeren er en Technics SU-X302) og det skal så sættes til mit fladskærms-tv.

Vil starte med at sige, at hele molevitten virker helt uden problemer med mine gamle højttalere (KEF C25, 100W/4 Ohm).

Glad kommer jeg hjem med de nye højttalere, sætter dem til, tænder....og så....brummer den venstre ret højt. Har så, med råd fra min svoger, som er gammel radiotekniker, prøvet flg.;

½. Pillet kablet, der forbinder anlæg med tv, fra.
1. Sat venstre højttaler over i højre kanal - ingen brummen.
2. Sat højre højttaler over i venstre kanal - brummen.
3. Pillet de nye fra og sat de gamle til - alt virker uden brummen.

Min svoger mener, at forstærkeren er gået i stykker, men det kan jeg altså ikke tro på, når det virker med de gamle højttalere. De nye B&W'ere har jeg endda byttet fra et par andre nye højttalere, som jeg har haft på prøve, men returnerede, da de manglede bas. De virkede også fint, ingen brummen, derfor nægter jeg at tro, at det er forstærkeren, der er i stykker, min teori er måske nærmere, at den er blevet for gammel....

Der står i brugsforvirringen, at man kan/skal sætte højttalere til den, som har en "impedance of 8 to 16 ohms". Her står jeg så af, for hvis det har noget med de ohm, som står bag på højttalerene at gøre, så burde de gamle jo netop ikke virke, da de kun er på 4 ohm....?

Jeg er lost, og vil selvfølgelig kontakte forhandleren, men vil da godt se, om nogen her kan hjælpe?

Venlig hilsen
Tine


Redigeret af Tine M. - 01-April-2008 kl. 22:10
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu