recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt anlæg gamle højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt anlæg gamle højttalere

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der bliver da solgt toslink kabler på 50 m, kan jeg se på av-cables.dk, så jeg forstår ikke hvorfor længder over 5 m ikke er godt.

   Jeg fik ikke en forklaring, men har lige prøvet at søge på det, og nogle nævner, at over 15ft kan være et problem. Det meste er dog skrevet for omkring ti år siden, så måske der er sket forbedringer siden da. 
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du køber bare sådan et kabel her
https://www.harald-nyborg.dk/p10832/toslink-4-0-10-m

Håber du fik en god deal på de der højttalerkabler.
50 kr/m for 1,5 mm2 kabler der er svære at montere er ågerpris. Du kunne have listet omkring Hammel og fået et par stykker 2,5 mm2 kabel i hvid for prisen af 1 meter "tryllekabel" fra tapeconnection.


Klaus

    Nej kablerne betalte jeg fuld pris for, men mon ikke jeg overlever. Købte kun 6m. Kabler havde jeg ikke læst meget om hjemmefra. Bare moret mig over pris og lagerstatus på disse https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-kabler-hoejttaler-kabler-kimber-select-ks6068-p-911.htmlLOL
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der bliver da solgt toslink kabler på 50 m, kan jeg se på av-cables.dk, så jeg forstår ikke hvorfor længder over 5 m ikke er godt.


   Jeg fik ikke en forklaring, men har lige prøvet at søge på det, og nogle nævner, at over 15ft kan være et problem. Det meste er dog skrevet for omkring ti år siden, så måske der er sket forbedringer siden da. 


Wikipedia siger 10 m, og denne side siger 15 m
Cable Chick Blog
Venlig hilsen
KB
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 15:39
Jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed hvor langt, du kan trække et optisk kabel, jeg gør det selv 7 meter uden problemer. Du skal nok tage det med et gran salt, 15 m er der flere af de anerkendte producenter, der har disse længder i deres sortiment. Det er vel at prøve, 50 m tvivler jeg på er helt optimalt. Det bliver i hvert faldt et problem, hvis det ikke er fiber over tid, da gummi mørner.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed hvor langt, du kan trække et optisk kabel, jeg gør det selv 7 meter uden problemer. Du skal nok tage det med et gran salt, 15 m er der flere af de anerkendte producenter, der har disse længder i deres sortiment. Det er vel at prøve, 50 m tvivler jeg på er helt optimalt. Det bliver i hvert faldt et problem, hvis det ikke er fiber over tid, da gummi mørner.

   Jeg skal først have fundet et egnet møbel at stille receiver og CD-afspiller på. Pt står de på en gammel kommode, hvor CD'en er nødt til at stå på tværs for at kunne være der. Når de har fundet deres plads skal jeg ha målt præcist, hvor langt der er mellem tv og receiver. Der er ca 8 m i fugleflugt, men jeg er ikke sikker på, at 10 meter kan gøre det. Stikket sidder i den forkerte side af både tv og receiver. 
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 17:17
  Spikes eller ej? 
  Da højttalerne er demohøjttalere, fik jeg i første omgang ikke spikesene med hjem. De kommer med posten en af dagene, men er det virkelig nødvendigt at montere dem? Gulvtæppet er et alm tykkelse stuetæppe, hverken specielt tykt eller tyndt. Det er vel en lille cm i "oprejst" tilstand (luv plus gummi). Det halve, hvis jeg trykker det sammen. 

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 17:56
Jeg bruger selv granitflise, med lyd dæmpningsisolering til træ gulv, med et lag gummi under, på gulvtæppe med betongulv under. Jeg har højttalere, til at stå med Oyaide dæmpe fødder under. Før brugte jeg spike. Det er med et godt resultat.

Redigeret af JackD84 - 22-August-2017 kl. 17:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Spikes eller ej? 
  Da højttalerne er demohøjttalere, fik jeg i første omgang ikke spikesene med hjem. De kommer med posten en af dagene, men er det virkelig nødvendigt at montere dem?


Nej, det er det ikke. Start med at nyd dit anlæg med højttalerne stående på gulvtæppet. Monter efter 4 uger dine spikes og lyt som om du finder det nødvendigt at bruge spikes.

Angående dine bekymringer om et langt optisk kabel.
Hvis dine højttalere alligevel ikke står ved tv, så bliver det nok lidt akavet at se tv, med lyden kommende fra en helt anden retning....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Spikes eller ej? 
  Da højttalerne er demohøjttalere, fik jeg i første omgang ikke spikesene med hjem. De kommer med posten en af dagene, men er det virkelig nødvendigt at montere dem?


Nej, det er det ikke. Start med at nyd dit anlæg med højttalerne stående på gulvtæppet. Monter efter 4 uger dine spikes og lyt som om du finder det nødvendigt at bruge spikes.

Angående dine bekymringer om et langt optisk kabel.
Hvis dine højttalere alligevel ikke står ved tv, så bliver det nok lidt akavet at se tv, med lyden kommende fra en helt anden retning....


Klaus

       TV'et står ved sydvæggen, anlæg/højttalere mod nord, så de er bag mig, også når jeg lytter til musik. Det vil nok kun være i forbindelse med musik i tv'et, jeg vil lytte via anlægget, så mon ikke det kan gå an. Jeg havde en lignende opstilling, hvor jeg boede før med det gode gamle AIWA anlæg købt i Voldby. Der tænkte jeg ikke over, at lyden kom et forkert sted fra, heller ikke når jeg så serier eller film. Så er det så lige, om jeg gider endnu en ledning, når det er så sjældent, den skal bruges. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu