recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt AV-anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt AV-anlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
j.e.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j.e.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt AV-anlæg
    Sendt: 28-November-2012 kl. 02:33
Jeg skal til at købe nyt komplet AV-anlæg (også tv og server), så tænkte jeg ville lave en samlet tråd, da enhederne gerne skal fungere ordentlig sammen. Håber nogen kan hjælpe lidt :)

Økonomi: Maks. 30.000 kr. inkl. kabler og højttalerstandere.

Streaming:
- Indhold: Film i op til 1080p, musik i både MP3 samt noget tilsvarende cd-kvalitet, billeder i JPEG.
- Type: Skal kunne streame fra lokal server og indhold fra internettet, fx Netflix. Gerne streaming over trådløst netværk.
- Betjening: Skal kunne fjernbetjenes med smartphone og tablet (helst både Android og iOS).
- Server: NAS, en billig computer eller noget tredje? Strømforbruget skal helst ikke være højt.
- Modtager: Kan jeg undgå en boks i stuen, hvis jeg fx køber receiver eller blu-ray med netværksfunktion?

Øvrigt om lyd:
- Receiver: Musik fra stream har højest prioritet (vil rippe mine cd'er), men vil indimellem bruge 5.1 surround sound til film m.m. samt cd-afspiller og tuner-delen. Den må gerne være forberedt til musik i flere rum, men det er ikke et must.
- Cd: Skal bare være hæderlig, forestiller mig noget til ca. 1500-2000 kr.
- Fronthøjt.: Skal være til standere. Jeg hører mange forskellige musikgenrer, og både med elektriske og akkustiske instrumenter, så de skal være meget all-round.
- Øvrige højt.: Har ikke brug for det vilde til surround, og gør ikke noget at bag/center ikke harmonerer 100% med fronten. Kan man bruge en baghøjt. som center, eller lyder det underligt? Hvis jeg ikke har brug for meget dyb bas, giver det så ikke mest mening at droppe subwoofer?

Øvrigt om billede:
- Tv: Ca. 46" (er åben for både plasma og LCD). All-round-brug (film, tv, spillekonsol). Skal have fornuftig billedkvalitet i alm. 2D. Bruger aldrig 3D til film, men overvejer 3D til spil. Forestiller mig noget i mellemprisklassen, ca. 7000 kr.
- Blu-ray: Kan jeg nøjes med en billig (har hørt at selv billige blu-ray-afspillere har god billedkvalitet)?
- Optager: Vil gerne kunne optage fra tv - skal jeg gå efter en blu-ray-optager eller bare en USB-hardisk? Fordele og ulemper? 

Redigeret af j.e.dk - 28-November-2012 kl. 22:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu