recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt navn til Zaptor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt navn til Zaptor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt navn til Zaptor?
    Sendt: 04-Januar-2008 kl. 23:05

Sad lige og så Jurassic park og lige i et af de mest spændende momenter, hvor parkens system er lukket ned og strømmen skal genetableres ... Pludselig angriber en raptor ..*BAM* sort skærm på mit tv ... Bah! nu igen!! Forud venter 4 minutters ventetid på en manuel genstart af zaptoren ... De gjorde det hurtigere i filmen!

Stofa har selv navngivet boksen Zaptor fordi det skulle give associationer til -citat:"det at zappe og bevæge sig rundt i tv'ets univers; på den anden side rimer det på dinosaurus navnet Raptor og klinger dermed af noget ekstremt og banebrydende."

Må jeg istedet foreslå 'Haktor' (små stop i billedstrømmen),

Måske 'sløvtor'? (fordi man ikke lige just zapper rundt med boksen foran fjernsynet - det går det for langsomt til)

Eller måske noget med 'frys' og 'dinosaurus' (dinosaurus er godt fordi boksen giver associationer til noget fortidigt, tungt med den ekstremt langsommelige opstart)... Frysosarus måske?

Seriøst: Jeg mener det ikke helt så slemt. Jeg er villig til at acceptere den slags anormaliteter i en opstartsfase ... Det skal bare ikke vare alt for lang tid før disse problemer er fikset.

Mvh

Jess

Kundenummer: 60060



Redigeret af jessgade - 04-Januar-2008 kl. 23:07
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 23:23
Jess - har du prøvet en reset og holde menu inde og DVB search for nyt software?
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jess - har du prøvet en reset og holde menu inde og DVB search for nyt software?


Mike S, den nye software er altså ikke den hellige gral, mange oplever stadig problemer efter installationen. Har selv døjet med frys i en 4-5 dage, men nu kører det perfekt igen.

Skulle stofa iøvrigt ikke ha "push'et" den nye software natten efter den 17? Så alle bør ha' den nu, eller har jeg misforstået det?
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jess - har du prøvet en reset og holde menu inde og DVB search for nyt software?

Jeg har gjort det forholdsvist jævnligt ... Prøvede også igen efter dit forslag -men der var ikke nogen opdatering.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:47
Den nye software er ikke den hellige gral men løser problemer med pixeleringer etc.

Det med frys er et andet issue som Stofa arbejde på - men problemer med dårlig lipsync og pixeleringer er løst med den nye software - hvis folk stadig døjer med dette er det som regel fordi deres boks ikke er blevet opdateret eller hvis de har dårligt antennesignal.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

...på den anden side rimer det på dinosaurus navnet Raptor og klinger dermed af noget ekstremt og banebrydende."

Og noget der, som specifikt dyr, for længst er uddød.

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Den nye software er ikke den hellige gral men løser problemer med pixeleringer etc.

Det med frys er et andet issue som Stofa arbejde på - men problemer med dårlig lipsync og pixeleringer er løst med den nye software - hvis folk stadig døjer med dette er det som regel fordi deres boks ikke er blevet opdateret eller hvis de har dårligt antennesignal.


Jaså, mit signal er godt, boxen er opdateret, men jeg har stadig undertiden pixeleringer ved kanal skift.
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 21:42

Jeg oplever også pixeleringer med nyeste software. Jeg kan indtil videre leve med de pixeleringer, der forekommer, men hvis Stofa tror problemet er forsvundet helt, må de tro om igen.

Jeg var selv med, da Stofanet blev lanceret og der var selvfølgelig også startvanskeligheder. Man kan teste og teste i en uendelighed. Men der er nu ikke noget som rigtig drift, der kan afsløre de svage punkter. Og indtil videre føler jeg mig tryg ved, at der bliver gjort noget ved problemerne.

Jeg synes dog snart Stofa bør udvikle en funktion i menuen, hvor man kan "tage strømmen" fra den, så man slipper for at finde vej til ledningen. Eller endnu bedre: lave softwaren således at det ikke er nødvendigt at tage strømmen for at genstarte.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu