recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt smart TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt smart TV

 Besvar Besvar Side  <1 19202122>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 11:42
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:13
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

TOP karakter til Philips nyeste

http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/article4954383.ece

Med den opdaterede 9000-serie bevarer Philips sin position som en af kongerne på tv-tronen, selv om konkurrencen er hårdere end nogensinde. Er du en virkelig billedentusiast, så er det 60-tommeren, du skal vælge.

Virkelige billedentusiaster har som udgangspunkt gået langt uden om Philips pga deres tilgang til billedkvalitet . Dermed ikke sagt at deres nye serie ikke kan være super . Men det endegyldige kvalitetsstempel kommer først, hvis de får lignende test på seriøse netsites, som AVforums.com, -HDTVtest.co.uk , og Flatpanels.dk . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Til 22.000 bananer for et 46", ville jeg blæse på retention/burn-in og købe et plasma-TV...og endda have rigeligt med penge til overs til det ekstra strømforbrug.
Når du indregner den større varmeafgivelse til opvarmning af boligen
Er dette "ekstra strømforbrug" tjent hjem igen 

Som jeg viste dig før i tråden er det forkert at sige den ekstra varmeafgivelse fra tvet er en positiv ting. Det er jo meget billigere at producere varme lokalt via jordvarme med COP over 1 fremfor at tænke som sit tv som en ekstra varmekilde.

I sidste ende mener jeg man skal se på varmen fra elektronik som rent spild for de producerer også varme når det ikke er hensigtsmæssigt - fx. på en varm sommerdag - og det har man ingen nytte af.. Forstået, det mindsker "hullet" mellem plasma/LED totalprisen, men det er virkeligt ikke noget jeg ville tage med.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Nu gik jeg personligt bort fra plasma, fordi jeg af pladshensyn ønskede en sammensmeltning af PC-monitor og TV.
Så mit nuværende TV-fungerer i dagtimerne som PC-skærm og i aftentimerne som TV/Film-fremviser.

Vil jeg have varme, åbner jeg for radiatoren. Om sommeren var det i øvrigt ulideligt med varmen fra plasmaskærmen, og det mindre strømforbrug kan sagtens aflæses, når man som jeg bruger TV'et 15-16 timer i døgnet.

Men som jeg skrev, HVIS jeg skulle af med 22k for en 46" Philips LED, så ville jeg hellere spare penge ved at købe et 50" plasma-TV, og bruge besparelsen til at betale for det ekstra strømforbrug som et plasmaTV har - varme eller ej.


Jeg har også et forbrug på noget der ligner 12 timer i døgnet og er på vej væk fra plasma. Mit plasma er lidt ældre og bruger 3 gange så meget strøm som et nyt led, det bliver altså til lidt basører på et år. Nogen vil måske mene at en god 100 kr om måneden (hvis ikke mere) ikke er noget særligt... men den kan da eventuelt betale for eksempelvis Netflix Smile
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Til 22.000 bananer for et 46", ville jeg blæse på retention/burn-in og købe et plasma-TV...og endda have rigeligt med penge til overs til det ekstra strømforbrug.
Når du indregner den større varmeafgivelse til opvarmning af boligen
Er dette "ekstra strømforbrug" tjent hjem igen 

Som jeg viste dig før i tråden er det forkert at sige den ekstra varmeafgivelse fra tvet er en positiv ting. Det er jo meget billigere at producere varme lokalt via jordvarme med COP over 1 fremfor at tænke som sit tv som en ekstra varmekilde.

I sidste ende mener jeg man skal se på varmen fra elektronik som rent spild for de producerer også varme når det ikke er hensigtsmæssigt - fx. på en varm sommerdag - og det har man ingen nytte af.. Forstået, det mindsker "hullet" mellem plasma/LED totalprisen, men det er virkeligt ikke noget jeg ville tage med.
 
Det er en dyr måde at producere varme på...100% enig.
Men nu forholder det så en gang sådan, at fladskærme bidrager med varme til
rummene, og det er i den forbindelse fløjtende ligegyldig hvordan el er produceret.
I energimærker til nye huse indgår tilskuddet i beregningen, det er en kendsgerning.
Varme fra disse er ikke ubetydenerg, ja de kan endda være medvirkende til ,at
huset energimærke rykker fra klasse 2 til kasse 1, og så er der bonus i form af
mindre fjernvarmeafgift
OK, det er sat på spidsen erkender jeg, men når smarte sælgere fremhæver, at
LED bruger mindre energi en plasma, ser jeg mig nødsatge til at gøre indsigelse-
FOR DER ER IKKE KORREKT. nå vametilførslen indregnes -
 
Jeg flytter mig ikke en tødel
 
LED er dyrere at producere og i købspris.... der er en hellt anden snak,
men hvis man har penge nok er dette jo ligegyldigWink
 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 17:08
Pyh sikke noget at hænge sig i når der er andre ulemper med plasma som burn in og plasma buzz og zoom ud og kanal skifte og tidspild for at køre wash programmer for at fjerne burn in,plasma er en døende teknologi og hvil i fred herfra Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Det er en dyr måde at producere varme på...100% enig.
Men nu forholder det så en gang sådan, at fladskærme bidrager med varme til
rummene, og det er i den forbindelse fløjtende ligegyldig hvordan el er produceret.
I energimærker til nye huse indgår tilskuddet i beregningen, det er en kendsgerning.
Varme fra disse er ikke ubetydenerg, ja de kan endda være medvirkende til ,at
huset energimærke rykker fra klasse 2 til kasse 1, og så er der bonus i form af
mindre fjernvarmeafgift
OK, det er sat på spidsen erkender jeg, men når smarte sælgere fremhæver, at
LED bruger mindre energi en plasma, ser jeg mig nødsatge til at gøre indsigelse-
FOR DER ER IKKE KORREKT. nå vametilførslen indregnes -
 
Jeg flytter mig ikke en tødel
 
LED er dyrere at producere og i købspris.... der er en hellt anden snak,
men hvis man har penge nok er dette jo ligegyldigWink
 

Det er da totalt misvisende at inkludere spildvarme fra den enkelte husstand i en energimærkning. En energimærkning skal vise HUSETS energiforbrug og skal ikke blive påvirket af den enkelte husejer. 

Sælgere siger mindre energi som en swap-sætning for mindre el-regning = mindre omkostning. Det er en generel misforståelse som selv den enkelte forbruger er begyndt at tage til sig som det nye buzz word.

Rent omkostningsmæssigt vil en plasma altid være dyrere sammenlignet med et LED..
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Pyh sikke noget at hænge sig i når der er andre ulemper med plasma som burn in og plasma buzz og zoom ud og kanal skifte og tidspild for at køre wash programmer for at fjerne burn in,plasma er en døende teknologi og hvil i fred herfra Big smile


Bare lidt svært at acceptere når nu de bedste TV på plasma teknologien siden fladskærmenes indtog , har haft synligt bedre billedkvalitet end LCD . HDTVtest.co.uk har feks lige nu 5 plasma blandt de 6 bedst billedperformende TV .
Og ikke uvæsentligt, så er vi altså mange som heldigvis slet ikke har oplevet nævnte problemer omkring burn-in . Jeg har derimod døjet med purple snakes på mit tidligere Pana600 , og har problemer med periodisk line bleed på mit nuværende Samsung. Begge har haft moderat retention . Men jeg ville stadig til en hver tid vælge plasma med nævnte issues frem for LCD/LED som har andre problemer , og dårligere billede .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Det er en dyr måde at producere varme på...100% enig.
Men nu forholder det så en gang sådan, at fladskærme bidrager med varme til
rummene, og det er i den forbindelse fløjtende ligegyldig hvordan el er produceret.
I energimærker til nye huse indgår tilskuddet i beregningen, det er en kendsgerning.
Varme fra disse er ikke ubetydenerg, ja de kan endda være medvirkende til ,at
huset energimærke rykker fra klasse 2 til kasse 1, og så er der bonus i form af
mindre fjernvarmeafgift
OK, det er sat på spidsen erkender jeg, men når smarte sælgere fremhæver, at
LED bruger mindre energi en plasma, ser jeg mig nødsatge til at gøre indsigelse-
FOR DER ER IKKE KORREKT. nå vametilførslen indregnes -
 
Jeg flytter mig ikke en tødel
 
LED er dyrere at producere og i købspris.... der er en hellt anden snak,
men hvis man har penge nok er dette jo ligegyldigWink
 

Det er da totalt misvisende at inkludere spildvarme fra den enkelte husstand i en energimærkning. En energimærkning skal vise HUSETS energiforbrug og skal ikke blive påvirket af den enkelte husejer. 

Sælgere siger mindre energi som en swap-sætning for mindre el-regning = mindre omkostning. Det er en generel misforståelse som selv den enkelte forbruger er begyndt at tage til sig som det nye buzz word.

Rent omkostningsmæssigt vil en plasma altid være dyrere sammenlignet med et LED..
 
Det er da totalt misvisende at inkludere spildvarme fra den enkelte husstand i en energimærkning. En energimærkning skal vise HUSETS energiforbrug og skal ikke blive påvirket af den enkelte husejer.
 
 
Hvad er det da for noget forbandet sludder.
 
Klimaskærmen bestemmer hvor meget energi der skal tilføres for at få en bolig temp., standard er +20 gr
El-forbrug ..læs: forbrug...til belysning, hvidevarer m-m indgår ikke i husets varmeforbrug.
 
Hvis den tilførte energi f.eks er Fjernvarme,
skal der tilføres mindre energi, fordi el-apperater som de fleste jo har afgiver
energi, ligesom kropsvarmen fra 4 personer indgår i beregningen som standdardværdi
Sådan er reglerne. punktum.
 
For sidste gang:
Det er ikke korrekt at LED bruger væsentlig mindre strøm end plasma, hvis man indregner varmetilførslen til boligen.
Men det er korrekt at LED er dyrere at producere og købe
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Det er en dyr måde at producere varme på...100% enig.
Men nu forholder det så en gang sådan, at fladskærme bidrager med varme til
rummene, og det er i den forbindelse fløjtende ligegyldig hvordan el er produceret.
I energimærker til nye huse indgår tilskuddet i beregningen, det er en kendsgerning.
Varme fra disse er ikke ubetydenerg, ja de kan endda være medvirkende til ,at
huset energimærke rykker fra klasse 2 til kasse 1, og så er der bonus i form af
mindre fjernvarmeafgift
OK, det er sat på spidsen erkender jeg, men når smarte sælgere fremhæver, at
LED bruger mindre energi en plasma, ser jeg mig nødsatge til at gøre indsigelse-
FOR DER ER IKKE KORREKT. nå vametilførslen indregnes -
 
Jeg flytter mig ikke en tødel
 
LED er dyrere at producere og i købspris.... der er en hellt anden snak,
men hvis man har penge nok er dette jo ligegyldigWink
 

Det er da totalt misvisende at inkludere spildvarme fra den enkelte husstand i en energimærkning. En energimærkning skal vise HUSETS energiforbrug og skal ikke blive påvirket af den enkelte husejer. 

Sælgere siger mindre energi som en swap-sætning for mindre el-regning = mindre omkostning. Det er en generel misforståelse som selv den enkelte forbruger er begyndt at tage til sig som det nye buzz word.

Rent omkostningsmæssigt vil en plasma altid være dyrere sammenlignet med et LED..
 
Det er da totalt misvisende at inkludere spildvarme fra den enkelte husstand i en energimærkning. En energimærkning skal vise HUSETS energiforbrug og skal ikke blive påvirket af den enkelte husejer.
 
 
Hvad er det da for noget forbandet sludder.
 
Klimaskærmen bestemmer hvor meget energi der skal tilføres for at få en bolig temp., standard er +20 gr
El-forbrug ..læs: forbrug...til belysning, hvidevarer m-m indgår ikke i husets varmeforbrug.
 
Hvis den tilførte energi f.eks er Fjernvarme,
skal der tilføres mindre energi, fordi el-apperater som de fleste jo har afgiver
energi, ligesom kropsvarmen fra 4 personer indgår i beregningen som standdardværdi
Sådan er reglerne. punktum.
 
For sidste gang:
Det er ikke korrekt at LED bruger væsentlig mindre strøm end plasma, hvis man indregner varmetilførslen til boligen.
Men det er korrekt at LED er dyrere at producere og købe


Det er vel fakta at LED bruger mindre strøm end plasma... Hvor er grænsen for hvornår du mener de bruger væsentlig mindre strøm? Spurgt på en anden måde - vil du prøve at definere hvornår du mener forbruget går fra "mindre strøm" til "væsentlig mindre strøm"?

Edit: Skal det forstås sådan at hvis ikke varmeafgivelsen indregnes så bruger LED væsentlig mindre strøm end plasma?


Redigeret af Schulz - 25-December-2012 kl. 10:43
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 10:45
Hvis et tv indgår i energiberegningen af at et hus. Skal tv'et så også indgå i handlen, hvis man sælger huset?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 10:47
tja pana er enegiklasse C mit samsung er A og hvis man har vinduet åbent når man ser tv så har man ingen fordel af sit radiator tv Big smile pyh og har man så også en Harman kardon reciever så kan man skrotte sin radiator meget smart tv he he
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 19202122>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu