recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt smart TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt smart TV

 Besvar Besvar Side  <1 202122
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 11:14
 
For sidste gang:
Det er ikke korrekt at LED bruger væsentlig mindre strøm end plasma, hvis man indregner varmetilførslen til boligen.
Men det er korrekt at LED er dyrere at producere og købe
[/QUOTE]

Det er vel fakta at LED bruger mindre strøm end plasma... Hvor er grænsen for hvornår du mener de bruger væsentlig mindre strøm? Spurgt på en anden måde - vil du prøve at definere hvornår du mener forbruget går fra "mindre strøm" til "væsentlig mindre strøm"?

Edit: Skal det forstås sådan at hvis ikke varmeafgivelsen indregnes så bruger LED væsentlig mindre strøm end plasma?
[/QUOTE]
 
Svar til det sidste:
Det er korrekt .
 
Men det er også korrekt:
Væsentlig eller uvæsentlig ?
Når man i energimærker f.eks. medregner kropsvarme fra 4 personer i energimærker for nye huse,
er det er på sin plads at jeg med rette også vil fremhæve en større varmeafgivelse fra plasmaskærme. for det er en kendsgerning.
Jeg mener denne holdning " ikke bare skal grines væk," det er ikke fair
 
Som een skrev:
Jeg kar konstateret at når fladskærmen er tændt i mit værelse, lukker ventilen på radiatoren.
Hvorfor mon? Wink er det væsentlig eller uvæsentlig ?
 
 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:02
 
 
E.Larsen; Jeg anerkender dine teoretiske evner & kompetancer udi energimærkninger - men det er, sagt i største respekt, noget sludder du kommer med. Din argumentation svarer jo til at sige, at om jeg købte et 3 KW elpanel og satte til i min stue/mit hus, så ville det få en bedre energimærkning..Dead
Hvorom alting er, så er den varmeudvikling fra plasmaskærme, alt andet lige, decideret SPILDVARME!
OG; om man endelig skulle købe præmissen at tillægge spildvarmen "positive egenskaber" f.s.v. energimærkning, så ER el baseret varme betydeligt dyrere end fjernvarme!
 
MVH
Jesper


Redigeret af JesA - 25-December-2012 kl. 12:17
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:


Hvad er det da for noget forbandet sludder.

Du bliver sq nød til at skrive så det er til at forstå hvad du mener, hr. Energikonsulent. Et sted skriver du el-forbrug indgår i energimærkningen, nu siger du det ikke gør.. kan du bestemme dig?

Jeg står fast: energimærkningen skal være husests og skal ikke blive påvirket af antallet af el-apparater. I så fald kan jeg installere en hjemmebio i hvert værelse og få en bedre energimærkning.

Det du tænker på, men som du ikke kan formulere er, man indregner et standard-case med de mest nødvendige/almindelige husapperater med et standardforbrug. Fair nok, men det er stadigvæk misvisende for energimærkningen.

Det kan godt være reglerne er sådan, men bare fordi noget er regelssat behøver det ikke være den rigtige måde at gøre tingene på.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

 
 
E.Larsen; Jeg anerkender dine teoretiske evner & kompetancer udi energimærkninger - men det er, sagt i største respekt, noget sludder du kommer med. Din argumentation svarer jo til at sige, at om jeg købte et 3 KW elpanel og satte til i min stue/mit hus, så ville det få en bedre energimærkning..Dead
Hvorom alting er, så er den varmeudvikling fra plasmaskærme, alt andet lige, decideret SPILDVARME!
OG; om man endelig skulle købe præmissen at tillægge spildvarmen "positive egenskaber" f.s.v. energimærkning, så ER el baseret varme betydeligt dyrere end fjernvarme!
 
MVH
Jesper

Jeg er ret enig - ud fra at el-apperater skal medregnes kunne man efter dette princip sætte en el-radiator til i et hus som bliver opvarmet via fjernvarme et, på varmesiden, passivt husLOL


Redigeret af Steve Jones - 25-December-2012 kl. 12:29
Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chucara Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 15:23
Jeg ved godt det er sent ude, men jeg ville gerne sige tak til alle deltagende i denne tråd. Det er længe siden jeg har grinet så meget af en side på nettet.

Jeg synes især at 'Plasma TV giver en bedre energimærkning på huset' er genial. Denne logik baserer sig på samme princip som at hvis alle bare åbner deres køleskab og lader det køre, kan vi løse den globale opvarmning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 202122
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu