recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Surround... eller bar....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Surround... eller bar....

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 15:14
Jbl har også soundbars med trådløse højttalere det lyder ok men kan ikke hamle op med et rigtig surround anlæg 
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af 007 007 skrev:

Jbl har også soundbars med trådløse højttalere det lyder ok men kan ikke hamle op med et rigtig surround anlæg 
Er de "rigtig" trådløse? Altså også uden strømkabel (batteridrevne, skal lades en gang i mellem)?
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 16:00
ja 
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKN. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 16:10
du kunne også investere i denne ultimative soundbar, koster lidt mønter, men er næsten trådløs og giver dig alt det lyd fra action film som du er glad for. https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=14&t=54528&view=unread#unread
JKN



Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller











SUB: Harbo Sound SUB 10 <
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af JKN. JKN. skrev:

du kunne også investere i denne ultimative soundbar, koster lidt mønter, men er næsten trådløs og giver dig alt det lyd fra action film som du er glad for. https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=14&t=54528&view=unread#unread

Har set den, men lidt svært at købe sådan en bandit i Herning uden at have hørt den
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 17:30
hvis du kan nøjes med en soundbar er Jbl 1300 på tilbud til 7000 den kostede vist 11000 da den kom. Elgiganten forhandler den så måske du kan høre den der. Jeg har den gamle 9.1 og den er ok
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af JKN. JKN. skrev:

du kunne også investere i denne ultimative soundbar, koster lidt mønter, men er næsten trådløs og giver dig alt det lyd fra action film som du er glad for. https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=14&t=54528&view=unread#unread

35.000 for en masse små højttalerenheder og en kraftig processor, samt fem strømkabler….

Den giver sikkert en fed lyd, men det er godt nok mange penge….



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKN. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 18:12
ja det en del penge, men hvis man skal ud og investere i nyt surround anlæg med en acceptabel receiver og 5 højtalere og en subwoffer, så kommer man hurtigt af med 35000. Og stadig et kabelrod. 
trådstarteren var træt af netop kabelrod, og 5 strøm kabler, sammenlignet med en masse højtalere kabel, er vel det trådstarteren efterlyser. 
her får han de nyeste lyd formater, og lydtryk som der skal en potent receiver for at klare. 
og nemt at sætte op med en dårlig ryg. 
JKN



Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller











SUB: Harbo Sound SUB 10 <
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKN. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 18:22
alternativt kunne man også købe en ny receiver og købe hjælp til at sætte kabelbakker op. Det har jeg gjort fordi jeg sidder i kørestol. Det koster en timepris, jeg brugte lige under 4000. Og nyder at se på det hver dag, det giver langt mere ro. 
jeg brugte AV Connection, men der må også være muligt at finde en omkring Herning. Og så er det en anden pris vi taler om. Det kan gøres for omkring 10000 - 12000. 
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JKN. JKN. skrev:

du kunne også investere i denne ultimative soundbar, koster lidt mønter, men er næsten trådløs og giver dig alt det lyd fra action film som du er glad for. https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=14&t=54528&view=unread#unread

35.000 for en masse små højttalerenheder og en kraftig processor, samt fem strømkabler….

Den giver sikkert en fed lyd, men det er godt nok mange penge….



Klaus
Er lidt enig med Klaus her. Jeg synes ikke den er pengene værd (siger han uden at have hørt den). Har set et par YouTube anmeldelser af den, og synes det virker meget hyped. For de penge kan man få noget “tradionelt” som æder den til morgenmad… vil jeg tro. Big smile LOL

Redigeret af HessiDude - 13-Marts-2024 kl. 21:16
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af JKN. JKN. skrev:

ja det en del penge, men hvis man skal ud og investere i nyt surround anlæg med en acceptabel receiver og 5 højtalere og en subwoffer, så kommer man hurtigt af med 35000. Og stadig et kabelrod. 
trådstarteren var træt af netop kabelrod, og 5 strøm kabler, sammenlignet med en masse højtalere kabel, er vel det trådstarteren efterlyser. 
her får han de nyeste lyd formater, og lydtryk som der skal en potent receiver for at klare. 
og nemt at sætte op med en dårlig ryg. 
5 strømkabler!? Shocked

Altså jeg kan bedre acceptere 2 strømkabler (soundbar og sub), end 5, og meget mere end 5 højttalerkabler og et RCA kabel.

Endnu en god ting ved at have ægte trådløse surround-/baghøjttalere er at de kam gemmes væk i et skab (på laderen) når man ikke bruger dem.

HDMI’erne slipper man ikke for uanset hvordan man vender og drejer det.


Redigeret af HessiDude - 13-Marts-2024 kl. 21:36
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2024 kl. 16:19
yamaha MusicCast er også en mulighed flere af de nye surround receiver har indbygget MusicCast så man kan bruge deres trådløse MusicCast højttalere til baghøjttalere de skal dog have strøm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu