recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Surround... eller bar....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Surround... eller bar....

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 19:15
I det første indlæg fra KlausDM, var der et link til et sæt DLS-højtalere med en ældre halvdefekt Denon-receiver, men der er også mulighed for at købe en nyere Yamaha RX-V4A til 2000 kr., som er omkring halv pris:


Den er oplagt til et system, som er tilfældet her...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2024 kl. 15:02
Seriøst?!
Det system ligner noget, der skal gemmes væk i en meget mørk kælder.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2024 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Seriøst?!
Det system ligner noget, der skal gemmes væk i en meget mørk kælder.


På grund af farveforskellene?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2024 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Seriøst?!
Det system ligner noget, der skal gemmes væk i en meget mørk kælder.


På grund af farveforskellene?
Klaus
Ja
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2024 kl. 16:41
Okay, det skrev jeg vidst også tidligere.....at farverne er noget af en kamel at sluge.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 10:59
Jeg tager gerne de små og centeren. LOL
Men jeg kommer ikke lige i nærheden af Vedbæk. Ouch

Redigeret af HessiDude - 20-Marts-2024 kl. 12:14
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 20:45
Hvis du vælger en brugt receiver, så er mit råd, at den skal være så ny, at den minimum har HDCP 2.2. Ellers kan den ikke videresende og behandle 4K signalet. Det er en kryptering, som er lavet for at beskytte mod pirateri, MEN som i mine øjne rammer det forkerte publikum (dem som har købt en dyr receiver, som hurtigt blev forældet). Skiftede af samme grund receiver for et års tid siden. Valget faldt på Marantz 7015, som får min anbefaling Smile
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Hvis du vælger en brugt receiver, så er mit råd, at den skal være så ny, at den minimum har HDCP 2.2. Ellers kan den ikke videresende og behandle 4K signalet. Det er en kryptering, som er lavet for at beskytte mod pirateri, MEN som i mine øjne rammer det forkerte publikum (dem som har købt en dyr receiver, som hurtigt blev forældet). Skiftede af samme grund receiver for et års tid siden. Valget faldt på Marantz 7015, som får min anbefaling Smile
Hvis man forbinder ting til TV og videresender det igennem ARC, så er HDCP ikke et problem (dvs. det er en ældre version som kun er på lyddelen)... MEN så skal Blu-Ray lyd sendes direkte til reciever for at det ikke bliver lossy, og det kan blive noget værre bavl.

Redigeret af HessiDude - 20-Marts-2024 kl. 21:03
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Hvis du vælger en brugt receiver, så er mit råd, at den skal være så ny, at den minimum har HDCP 2.2. Ellers kan den ikke videresende og behandle 4K signalet. Det er en kryptering, som er lavet for at beskytte mod pirateri, MEN som i mine øjne rammer det forkerte publikum (dem som har købt en dyr receiver, som hurtigt blev forældet). Skiftede af samme grund receiver for et års tid siden. Valget faldt på Marantz 7015, som får min anbefaling Smile
Hvis man forbinder ting til TV og videresender det igennem ARC, så er HDCP ikke et problem (dvs. det er en ældre version som kun er på lyddelen)... MEN så skal Blu-Ray lyd sendes direkte til reciever for at det ikke bliver lossy, og det kan blive noget værre bavl.

Ja, du beskriver det selv… Noget værre bavl. Udelukkende en nødløsning efter min mening Wink

Det lækre ved at have en receiver er også at alt kan forbindes til den, og så kun et enkelt kabel til tv. Så skifter lyden og billedet også automatisk imellem alle kilder, når du aktiver/tænder dem. Vil aldrig råde nogen til købe forældet receiver… Højtaler derimod er mekanisk og forældes ikke på samme måde


Redigeret af jonas47 - 20-Marts-2024 kl. 22:23
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Hvis du vælger en brugt receiver, så er mit råd, at den skal være så ny, at den minimum har HDCP 2.2. Ellers kan den ikke videresende og behandle 4K signalet. Det er en kryptering, som er lavet for at beskytte mod pirateri, MEN som i mine øjne rammer det forkerte publikum (dem som har købt en dyr receiver, som hurtigt blev forældet). Skiftede af samme grund receiver for et års tid siden. Valget faldt på Marantz 7015, som får min anbefaling Smile

Tak, vildt så klog man bliver i denne debat. Nu er cirkus hus snart færdig, så skal vi lige have testet de gamle højtalere igen med mulige to nye receivere fra HIFI Klubben. Jeg husker på 2.2 HDCP som jeg ikke forstår en dyt af, men lyder som noget man skal have :-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Hvis du vælger en brugt receiver, så er mit råd, at den skal være så ny, at den minimum har HDCP 2.2. Ellers kan den ikke videresende og behandle 4K signalet. Det er en kryptering, som er lavet for at beskytte mod pirateri, MEN som i mine øjne rammer det forkerte publikum (dem som har købt en dyr receiver, som hurtigt blev forældet). Skiftede af samme grund receiver for et års tid siden. Valget faldt på Marantz 7015, som får min anbefaling Smile
Hvis man forbinder ting til TV og videresender det igennem ARC, så er HDCP ikke et problem (dvs. det er en ældre version som kun er på lyddelen)... MEN så skal Blu-Ray lyd sendes direkte til reciever for at det ikke bliver lossy, og det kan blive noget værre bavl.

Ja, du beskriver det selv… Noget værre bavl. Udelukkende en nødløsning efter min mening Wink

Det lækre ved at have en receiver er også at alt kan forbindes til den, og så kun et enkelt kabel til tv. Så skifter lyden og billedet også automatisk imellem alle kilder, når du aktiver/tænder dem. Vil aldrig råde nogen til købe forældet receiver… Højtaler derimod er mekanisk og forældes ikke på samme måde
Jeg har nu altid kunnet få den slags løsninger til at virke helt fint, men det kræver, at man har tid, lyst og tålmodighed til at sætte sig ind i tingene, og gider at "pille" ved nogle indstillinger. Det kan sagtens blive til en "set it and forget it" løsning, så man ikke hele tiden skal "pille". Jeg mindes da, at jeg har set et par BD-afspillere med 2 HDMI outputs, netop for at imødekomme den slags (1 til TV og 1 til receiver).

Edit: Jeg har alt mit koblet til TV'et, og fra TV'et til receiveren via ARC. Det fungerer fint, dog har jeg ikke UHD-BD-afspiller endnu. Det kommer sammen med en ny'ish receiver "lige om lidt", og så bliver det med eARC (eller samme løsning som nævnt ovenfor med 2 HDMI udgange). Smile

Redigeret af HessiDude - 21-Marts-2024 kl. 11:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu