recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv til max 9kkr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv til max 9kkr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv til max 9kkr
    Sendt: 09-Februar-2006 kl. 20:16
Det gamle tv er stået af og der er max 9kkr til et nyt.

Jeg har en forholdsvis lille stue så jeg sidder ikke mere end 3½-4m fra den væg for tv'et skal stå op ad og har indtil nu klaret mig med et 25" godt gammeldaws (8-9 år) panasonic :)

Jeg har det bedst med mærkevarer: Sony, Philips, Pioneer, Panasonic, JVC , Samsung osv - og vil hellere have en lille men god skærm end en stor og dårlig skærm.

Jeg synes bare ikke ligefrem at nettet flyder over med reviews af lcd fjernsyn under 32". 32" og op er der masser af info om - men jeg kigger måske de forkerte steder?

Har i nogle erfaringer med LCD-tv mindre end 32" som i vil dele med mig - evt links til reviews kunne også være godt.

Krav:
* Det skal have HDMI,
* Konen skal også have lov til at bestemme så det skal være sølvfarvet ;),
* Det skal være "HD Ready"
* Skal koste <9kkr

Jeg regner ikke med at der lige bliver penge til nyt LCD tv efter dette inden for de næste 3-4 år så det kunne jo være rart at være mest muligt fremtidssikret inden for en periode af den størrelse. Hvis der er noget jeg har glemt at nævne som i mener jeg også bør sikre mig mit næste tv har så skriv det gerne.

Jeg har fundet dette Sony tv som så vidt jeg kan se på specifikationerne opfylder mine krav: Sony KLV-S26A10 - er der nogen af jer der kan udtale jer om det tv - eller har set nogle spændende reviews af det?

På forhånd tak for hjælpen.


Redigeret af joensson
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 22:02
3,5-4 meter fra et 26" fjernsyn? Er du langsynet?
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

3,5-4 meter fra et 26" fjernsyn? Er du langsynet?


Hehe - nope - 20/20, men heller ikke mere end det :)

Det var også mere et skud - ved en nærmere opmåling er jeg nået frem til at det nok er et sted mellem 2½ og 3m . Så øjemålet var ikke helt godt.

Jeg vil da også helst have 32", men har bare ikke 15kkr at smide efter det. Så vil jeg hellere have noget lidt mindre. Selvfølgelig, hvis det er til at komme i nærheden af et godt 32" LCD tv til 9kkr så vil jeg da mægtig gerne høre om det. Jeg har ingen betænkeligheder ved at købe i udlandet.

Jeg har også overvejet et widescreen billedrørs-tv på 28" eller 32" - men de fylder simpelthen for meget i vores lille stue - så det skal være fladt.


Redigeret af joensson
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 07:58

Jeg synes desværre ikke lige jeg kan anbefale et ordentligt JVC fjernsyn indenfor prisrammen og størrelsen...

Men hvad med denne Thomson, den ser ret ok ud: Thomson 27" LCD. Kan fås til 7.999,-

JVC's gode S60 serie koster i 26" 11.999,- og i 32" 13.499,- Men denne Thomson ser umiddelbart god ud på papiret. Med USB-stik, kortlæser, HDMI og jeg skal komme efter dig.....

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 08:02
Eller måske denne Philips 32". Til 9.999,-
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 08:14

Var lige forbi KT-Radio i Odense i går for at se på et 26".

De anbefalede bl.a. Samsung i nogenlunde den prisklasse, 26R51 eller 26M51. De ligger til omkring 9000 kr eller lidt over. Selv om de ikke er helt sølvfarvede, synes jeg alligevel WAF er rimeligt høj...

TV-billedet på prøveopstillingen så også umiddelbart fint ud.

Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes desværre ikke lige jeg kan anbefale et ordentligt JVC fjernsyn indenfor prisrammen og størrelsen...

Men hvad med denne Thomson, den ser ret ok ud: Thomson 27" LCD. Kan fås til 7.999,-

Det ser bestemt interessant ud. Men jeg kender ikke rigtig Thomson - er det et mærke der er "godt" og som andre kan sige god for?

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

JVC's gode S60 serie koster i 26" 11.999,- og i 32" 13.499,- Men denne Thomson ser umiddelbart god ud på papiret. Med USB-stik, kortlæser, HDMI og jeg skal komme efter dig.....

Ok den lyder da rimelig fiks - S60 serien kan jeg se man kan få i Tyskland til 11kkr inkl forsendelse for 32" og 9200 ca. for 26" udgaven - så det er jo lige før jeg kan presse S60 udgaven ind i budgettet ved at handle syd for grænsen.

Hvad er det der gør S60-serien god frem for så mange andre?



Redigeret af joensson
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 14:53
JVC's S60 serie laver et kanonflot billede fra alle typer signaler - men det er da muligt at Thomsonen også er god
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 15:04

Hej Joensson.

Jeg kan varmt anbefale dette 26" LG. Det er et super fedt Tv med suveræne specs. Det står godt på alm. antenne, men helt formiddabelt på digitalt udstyr. Desuden er det rigtig godt som computerskærm.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=141024

Det eneste minus jeg kan sige om det er, at det måske bliver en smule "mørkt" når man ser det fra store vinkler, hvilket jeg vil mene er til at leve med. Og så er tv'et sort i designer, men jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke synes dette er et pænt TV, så mon ikke din kone kan overtales.

Tv'et har altså også HDMI selvom det ikke fremgår umiddelbart af hifiprisers specs.



Redigeret af Langemor84
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Hej Joensson.

Jeg kan varmt anbefale dette 26" LG. Det er et super fedt Tv med suveræne specs. Det står godt på alm. antenne, men helt formiddabelt på digitalt udstyr. Desuden er det rigtig godt som computerskærm.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=141024



Hejsa og tak for tippet - også til Thorvald.

Jeg var på en større rundtur i Århus og på besøg hos de fleste der havde fladskærme udstillet - Tapeconnection, Hifi-klubben, Fona, Merlin, Fona, Elgiganten, ja selv TDC butikken var jeg i :).

Jeg blev ret hurtigt enig med mig selv om at et lcd-tv til 9000 ikke var godt nok til at tilfredsstille mig mht. billedkvaliteten - især panoreringer så ret skidt ud på alle de tv jeg kiggede på pånær Philips 9830, 9966, 9967 og Loewe Xelos serien.. Jeg var dog skuffet over kvaliteten af tv-signalet på Phillips 9966 og 9967 de to steder jeg så på det - nabofjernsynene så fine ud så jeg tror ikke det var signalet/kablerne den var gal med.

Under alle omstændigheder koster de tv jeg synes var "gode nok" væsentlig mere end 9000kr også i 26" udgaven - så jeg tog konsekvensen og valgte at købe et halvbilligt gammeldags widescreen (32PW8620 til 3999 hos elgiganten) og så må jeg vente et par år med indkøb af fladskærm. Til den tid kan man formentlig få væsenligt bedre kvalitet til en overkommelig pris.

Det håber jeg i hvert fald




Redigeret af joensson
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu