recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - offtopic - rettigheder, leje hus med skimmel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketofftopic - rettigheder, leje hus med skimmel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: offtopic - rettigheder, leje hus med skimmel
    Sendt: 04-Juli-2011 kl. 15:49
Ja, er lidt negativ for tiden..
 
så lufter lidt, har brug for lidt sparring..
 
Jeg er startet i en Global stilling som Ingeniør i Aarhus og konen startet i Vejle, så der var lidt langt fra vores domicil i Holstebro, hvilket var lidt nederen, så for at spare en bil så søgte vi hus i Vejle.
 
Efter lang tid søgen, og stor frustration med ENORMT meget pendling, faldt vi over et lækkert hus, sådan 140kvm hus + 70kvm kælder + 1xx kvm erhverv og dobbelt garage, et lækkert hus sat lækkert i stand, omend slidt, så havde det præcist hvad vi havde brug for (+ muligheden for fiber).
 
Vi går det hele igennem, alt ser fint ud, der er nogle underlige aflejninger i kælderen, men der har været noget brand, og istandsættelse bagefter, så der blev nævnt at det var sod fra dengang, som trak ud gennem malingen, men ingen issues, der var ikke rigtigt lugtgener, en svag hint af kælder i kælderen, men huset var nice..
 
Vi flytter ind, uistandsat, da konen gerne vil have friheden til at male, går så igang med kælderen her, for at få den gjort klar til noget bioligende, ja ikke optimalt, men det er hvor pladsen er, så måtte se hvad jeg kunne gøre med at eliminere ecco.
 
hev gulvtæppe af (godkendt af udlejer) og så begynder det at blive klar for os, at NEJ det er ikke sod aflejninger, men slem skimmelsvamp, derudover er der banket gipsvægge på alle ydermure, så ved ikke hvad der er derunder, men der er EDDERMAGEME meget liv derinde, som jeg har kemisk kæmpet imod nu i en uge, uden rigtigt at tage brodden af det, andet jeg kan støvsuge bænkebidere og biller op i hobe tal..
 
Jeg har boet i en lejlighed før med fugt problemet, hvilket var skjult og jeg ikke vidste, og jeg blev syg, og afmattet uden at vide hvad der var galt, samt læger ikke viste, gik med det i 2 år, da vi så flyttede så fik jeg det efter en uge en DEL Bedre, men det hele slap aldrig, så er PISSE nervøs for sådanne svampe, og fugt skader..
 
Jeg har instant sagt lortet op, vi har haft den 20 dage, men reelt kun 4 dage på kontrakt, men har bundet mig til denne måned + 3 frem = 33000kr i husleje som også er en del, og konen har allerede brugt godt 35k på kreditkortet, til indretning (alt af opsparing med stadig)..
 
er der nogen smuthuller, der gør man kan komme hurtigere væk.
 
Udlejeren er en flink type, men forstår ikke han kunne overse dette, da han selv har brugt boligen til April.
 
Hehe han har også lige ringet til min kone totalt oprørt over vi kunne finde på at sige stedet op...


Redigeret af Rasmusdc - 04-Juli-2011 kl. 15:49
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:07
Er kælderen godkendt til beboelse? Hvis nej, tror jeg ikke der er så meget at gøre. Bænkebidere udryddes ved at tætne yderdøre/vinduer hvor de kommer ind. Og så er varme også en god ting både mod kryb og fugt.
 
Men det lyder da som om kælderen er så gammel, at det er før man lavede udvendigt dræn i jorden og udvendig beklædning af kældervæggen med diffusionsåben, vandtæt materiale.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:11
det er et ældre hus, kælderen var i brug, og sat i stand med vægge og lave med ordentlig støbt gulv, samt tæpper, faktisk så det ok ud..  hele huset blev "renset ud" og sat i stand for 9 år siden, så alt er nyt.
 
kæmpe nyt badeværelse dernede, og efterisoleret, og pudsede vægge, samt klinker med varme i gulvet i alle andre rum i kælderen end dette, men selv der er der samme problem i vaske rummet er der også "våde" vægge.
 
men ikke det store problem, må koste til vi flytter ud..
 
bliver en lidt "dyr" affære, med 2xhusleje (det her + det næste vi lejer) + betaling på et lån på en ejerlejlighed vi er ved at sælge..
 
Så bliver sjovt... :-(
 
med hensyn til dyr, så er alle vinduer af nyere dato (2007) og 100% tætte, dyrene pibler ud ved væggene, vi har tætnet det hele, men det fortsætter bare.. så det kan sgu tage lang tid at finde alle de steder, man skal spartle op..
 
har bare lært, at sidder man i sådan en situation så er det bedre, bare at komme af med det, end at begynde at kæmpe eller diskutere med udlejere..
 
tiden er vigtigere end pengene.


Redigeret af Rasmusdc - 04-Juli-2011 kl. 16:13
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:20
Som sagt, tror jeg ikke I "kan komme efter udlejer" fordi det sandsynligvis er en kælder, der ikke er godkendt til beboelse, og derfor ikke er omfattet af "Bygningsreglementet" i samme omfang som den øvrige beboelse.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu