recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ok at passager tager GPS med, bruger v kørsel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOk at passager tager GPS med, bruger v kørsel

 Besvar Besvar Side  123 4>
Afstemningsspørgsmål: Må passager tage sin GPS med og bruge den under kørsel (nat/dag) ??
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [15.38%]
48 [73.85%]
2 [3.08%]
2 [3.08%]
3 [4.62%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Emne: Ok at passager tager GPS med, bruger v kørsel
    Sendt: 24-Januar-2010 kl. 09:07
Hej

Afstemning er opstået efter jeg (passager) har købt en GPS. Den bruges DOG  mest når jeg er i KBH gående.
Men her på det sidste er jeg begyndt at bruge den som passager i bil. Enten lydløs eller med lyd på.

Den hedder Garmin 255T og har TMC

Jeg er klar over at jeg griber ind i kørslen og er ikke sikker på om det er iorden.

MVH JAN
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 09:57
"er i orden" hvad mener du med det; lovmæssigt eller hvad? Så længe du ikke betjener bilen, dvs. rykker i rat, gearstang osv, så er det jo føreren og hans evne til at abstrahere fra dine vejledninger, der afgør hvor I ender i verden og om I kommer hele frem.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 10:10
Hej igen

Medbringelse af en GPS af passager er vel ligeså en passager siddende med et kort og så fortælle h/v  MEN det griber vel ind i føren at køretøj valgmuligheder/frihed (reducere føren kun til at betjene bilen og køre efter anvisninger).
Er det for grænseoverskridende ?

MVH JAN
Til top
Jabu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2005
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 10:29
det afhænger 100% af personen der kører, og op til ham/hende at sige ja eller nej til at du har den tændt undervejs.

forestil dig at en ven satte sin egen mus til din computer, og begyndte at køre musen rundt mens du sad ved den, rimelig ufedt ..
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 10:37
Til tråd starter , du virker vældig besat af din GPS, bruger du den også i dit eget hjem , så du kan finde hurtigste vej fra/ til stue ,køkken ,badeværelse etc..LOL
Personligt ville jeg finde det temmeligt irriterende at have dig som passager i min bil .
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Hej

Den bruges DOG  mest når jeg er i KBH gående.
 
Husk at se op for modGÅende personer samt butikskilte TongueTongueTongueTongueTongueTongue
 
NEJ, det er IKKE i orden at du blander dig i bilføren kørsel !!!, det kan jo være at føren (et levende menneske) kender en bedre vej end GPS'en (en elektronisk Qvinde) viser.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:01
Hej igen

Grundet min tvivl, om den magtkamp mellem mig og føren af køretøj, oprettede jeg denne afstemnng........!


Regner også med at skulle bruge den i ferie til London, Berlin og andre steder............. :-) Gider ikke stå og ligne en dum turist med kort udslået................ :-/

MVH JAN
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Grundet min tvivl, om den magtkamp mellem mig og føren af køretøj, oprettede jeg denne afstemnng........!


Så du har været en passager i en bil, hvor føreren har bedt dig holde din mund mht. rutevejledning, og du ønsker så at høre om vi synes det er i orden at du plabrer løs?
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:33
Hej igen

Lunddal....Er ikke blevet bedt om at holde mund

Syntes debatindlæg peger mod kun 1 menneske i bilen..........Men pyt med Klimatopmøde, bilkøer og socialsamvær (venner, ægtefælde & børn mv) ..........
Det med delebiler er vel også yt...............?
Det med at tomle er vel også yt...............?
(ikke mig som laver afstemninger om de 2 sidste linjer)
;-)

MVH JAN
ps Berlin.......Tænke på at bruge Google Streets maps ..................For at finde rundt i den by MEN men tyskerne her forbudt Google streets maps.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:46
Det er føreren af bilen, der suverænt bestemmer, hvordan der skal køres.
 
Hvis føreren gerne vil have hjælp fra din GPS, så er det i orden at bruge den, ellers er det ikke - medmindre du har slået lyden fra både på GPS'en og på dig selv. Wink
 
Jeg ved ikke lige hvordan du vil løse verdens sociale problemer, klimaproblemer og køproblemer med din GPS... den må være mere avanceret end min! Tongue
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:55
Hej DrageMester
Citat: "Det er føreren af bilen, der suverænt bestemmer, hvordan der skal køres. " ....... Ja HVORDAN ....Men retning.......Gps fortæller vel kun "retning"
....
Med kun 1 ( EN) person i hver bil løser vi aldrig Klimaproblemer, køproblemer..............Men måske ægteskablige problemer kan løses....... Wink

MVH JAN
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:09
Juan, jeg er forundret over, at du spørger. Svaret må jo totalt afhænge af, hvilken aftale du har med føreren af bilen.

Eller spørger du, om det er i orden, at du bruger den, selv om føreren ikke ønsker det? For så kender du da forhåbentlig selv svaret, hvis du er bare nogenlunde socialt velfungerende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu