recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oled eller Qled
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oled eller Qled

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Kimjodder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-August-2017
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimjodder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oled eller Qled
    Sendt: 02-Marts-2022 kl. 19:08
Jeg render desværre ikke rundt og skifter fjerner hver og hveranden dag - og nu overvejer jeg min 55 LED Sony skal på pension.

Folk jeg kender skamroser LGs OLED som det eneste man bør overveje - men, hvis jeg oser i Elgiganten - så uden og kigge spec. osv , så synes jeg diverse Wled, Samsung, Phillips bl.a. ligner meget fede skærme, og knald på farverne og pæne billeder (jeg ved det er demoprogrammer) - men prisen på LG hedder 12Ish og de andre hedder fra 7ish.

Jeg kører alene stream fra Apple TV, og ikke andet - så en HDMI er alt jeg skal bruge.

Hvad siger folket med pulsen på Tv - Oled eller Wled og spare penge - og er 5K mere retfærdigt for en LG ?

Pft

Kim
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2022 kl. 19:13
Oled TV banker ethvert andet TV i billedkvalitet.

TV’et er et entry TV med 60 Hz billedfrekvens. Men det er stadigvæk det bedste TV til pengene.


Redigeret af Munch - 02-Marts-2022 kl. 19:17
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 05:24
Du skal afgjort vælge OLED TV. Der er stor afstand på billedkvalitet mellem OLED og selv de dyreste LCD TV (QLED = LCD).

Prisen på 55" OLED starter pt. på 5.999 kroner og 65" OLED på 7.777 kroner. De har alle stort set samme OLED-panel. Der er bestemt forskelle på skærmene men i og med, at du alene bruger Apple TV, så er hele smart-funktionaliteten i TV'et jo ude af ligningen.
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zunex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 08:47
Jeg vil også klart anbefale OLED og er selv utrolig glad for mit LG C1.

Eneste "men": Hvis din TV stue er meget (!) oplyst kan QLED måske være det bedre bud da de er mere lysstærke en OLED. Tror ikke det er relevant, men ser du TV i dit orangeri kan det være en ting...
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 12:18
Har været den uheldige ejer af 2 OLED tv, som begge led af værre retention end mit 15 år gamle Panasonic plasma nogensinde gjorde - Selv efter kalibrering. Ja billedkvaliteten er god, men jeg kunne ikke abstrahere fra retention, og valgte at sælge dem inden det blev til burn-in.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 12:27
Ingen tvivl om, at der er mange eksempler på burn-in fra de første generationer af OLED TV fra fra 2017. Alene LG har solgt over 10 mio. OLED TV. Jeg synes efterhånden det er begrænset, hvad man hører om regulær burn-in på trods af en acceleration i salget.

Stod dine OLED TV i direkte sollys i løbet af dagen, Kasper?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ingen tvivl om, at der er mange eksempler på burn-in fra de første generationer af OLED TV fra fra 2017. Alene LG har solgt over 10 mio. OLED TV. Jeg synes efterhånden det er begrænset, hvad man hører om regulær burn-in på trods af en acceleration i salget.

Stod dine OLED TV i direkte sollys i løbet af dagen, Kasper?


Nej, der kan faktisk kun komme sol på mit TV indtil kl. 12 ca. Havde et C9 sidst.

Var meget glad for billedet, men havde ofte retention både fra TV og spil - siger ikke, at det ikke ville forsvinde igen, men det irriterede mig nok til at jeg ikke ville tage chancen.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 22:03
Jeg har valgt en Qled fra Samsung, hvilket stod rigtigt flot ud af kassen. Så jeg vil klart gå den vej, hvis jeg var dig. Super billede til god pris.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 05:32
"QLED" er LCD og implementeringen spænder fra billedkvalitet i den lave middelklasse til billedkvalitet lige under OLED (hvor QLED dog er markant dyrere). Så det er svært at klassificere "QLED" konkret. Det afhænger af modellen.

Redigeret af Rasmus Larsen - 04-Marts-2022 kl. 06:53
Til top
Marniman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marniman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 07:27
Købte LG OLED C1 i sommer 2021. Skiftede fra Panasonic plasma. Jeg er til stadighed imponeret over billedkvaliteten og skarpheden. Jeg vil klart anbefale et C1.
Til top
Marniman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marniman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 07:28
Dertil skal tilføjes at der bliver brugt mange mange timer på netflix og i særdeleshed PS5. Ingen retension eller burn-in jeg har set.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 07:56
Nogle gange når folk skamroser et produkt er det fordi det er den “rigtige” holdning, personligt ville jeg vælge det tv, jeg syntes havde det bedste billede.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu