recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED fik tæsk af LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED fik tæsk af LCD

 Besvar Besvar Side  <1 45678 25>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Realiteternes verden - i hvertfald virkelighedens verden:

Link 1
http://www.recordere.dk/2016/07/lcd-ban ... blindtest/

Kan ikke helt forstå din overskrift, mon ikke du har været ude med en antagelse før at du har læst Forbes? Det er ikke helt sådan jeg ser resultatet. Det tv der har fået "tæsk" udgør 25% af tverne og får 20% af stemmerne i HDR delen. Men det får 80% i ikke HDR (SDR) delen. Overskriften kunne lige så nemt være OLED vinder over LCD.


"OLED still rules with standard dynamic range

The LG OLED65E6 also scored an overwhelming victory over its LCD rivals when it came to delivering the standard dynamic range pictures most of us will still – for now – spend the majority of our time watching. Of the 22 votes cast on SDR performance, no less than 18 went to the E6, with Samsung mopping up the other four."

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 21:30
Tak FLarsen. Jeg synes, at vi har haft en god lang tråd. Jeg holder af skriverier, hvor der er en fortsat drive, og nu hvor vi har været godt rundt omkring, så vil jeg personligt gerne takke af.
I er selvfølgelig velkommen til at fortsætte, og jeg skal da nok læse med.:)
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@jordandk Hvor står der at 80% foretrækker Samsung til HDR ?

Kan også læses at ca 59% ikke kan lide Samsung, de fik jo kun 9 stemmer ?

Det handlede ikke om Samsung vs andre. Det handler hvilke af 4 TV som de 22 synes var bedst til HDR.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, det kan netop sammenlignes.

Hvorfor?
Fordi det tv der "lyser mest" er oftest det der bliver valgt som det "bedste".
I testen var det Samsung TVet der kunne lyse mest.....

Klaus

Lyset eller mangel på samme, er netop et af de punkter som LGén (Oled) er blevet kritiseret for ved HDR.
Betyder det så, at det er forkert at vælge det som lyser mest? Nej, tværtimod understøtter det netop kritikken af LGén, hvilket Forbes netop også skriver.

Det er jo ikke samme fejlagtige lys, som der omtales, som når man bruger argumentet med lyset i butiksmode, hvilket gør at sammenligningen er helt ude af probationer.
Og så bliver det en "dom" (fordømmende) over de mennesker som har vurderet det, baseret på et helt forkert grundlag, hvis man sammenligner det med butiksmode.

Lidt pudsigt, så argumentere i, du og flash, netop for lyset, som i virkeligheden er det rigtige. Det er bare ikke i samme situation, det i argumentere for.. Men hey, jeg interessere mig jo kun for retorik.. så hvad ved jeg om det.. LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@jordandk Hvor står der at 80% foretrækker Samsung til HDR ?

Kan også læses at ca 59% ikke kan lide Samsung, de fik jo kun 9 stemmer ?


Det handlede ikke om Samsung vs andre. Det handler hvilke af 4 TV som de 22 synes var bedst til HDR.


Vi har stadig ikke fået svar på, om Samsung'en var bedst til HDR, eller det blot lyste mest (kraftigst)!
Vi har fået at vide, hvad 22 personer syntes. Men det kan jo ikke bruges til en fis.
Jag har i øvrigt stået utallige gange, og "undervist" kunder i, hvad de skal se efter, i sammenligningen mellem farvelade billedet, og det mere naturtro billede. Efter ganske kort tid, foretrækker 98% det mere naturtro billede. Dette bil helt säkert også gøre sig gældende, hvis man gjorde det samme, med de fire TV i "testen"!
Testen er den mest latterlige og ubrugelige jag længe har set - den er ringere end selv noget TÆNK kommer med. Og overskriften (overskrifterne) er decideret latterlige, og rent clickbait...inklusiv Bents til tråden hér.    

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, det kan netop sammenlignes.

Hvorfor?
Fordi det tv der "lyser mest" er oftest det der bliver valgt som det "bedste".
I testen var det Samsung TVet der kunne lyse mest.....

Lyset eller mangel på samme, er netop et af de punkter som LGén (Oled) er blevet kritiseret for ved HDR.
Betyder det så, at det er forkert at vælge det som lyser mest? Nej, tværtimod understøtter det netop kritikken af LGén, hvilket Forbes netop også skriver.


Du giver mig ret - LG lyste ikke så stærkt. Netop det stærke lys "imponerer"....

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Testen er den mest latterlige og ubrugelige jag længe har set - den er ringere end selv noget TÆNK kommer med. Og overskriften (overskrifterne) er decideret latterlige, og rent clickbait...inklusiv Bents til tråden hér.    

M.v.h.

Hvorfor er det at du/i ikke kan acceptere, at nogen synes noget andet end det som i gør? Det er en subjektiv test for pokker. Se på et vis antal billeder, og sig hvilke du bedst synes om.. Det er der intet galt i.

Overskriften er faktisk lig med netop nogle af de ting som Oled kontra LCD har af fordele og ulemper. Der er massere af objektive test der understøtter præcis det som de har vægtet. Så uanset hvor useriøst du mener det er, så har flertallet af disse 22 faktisk ramt rigtigt på netop de punkter, hvad angår HDR. Det synes jeg faktisk er ret godt.
I stedet for at anfægte disse 22 mennesker, så bør man rette skytset mod producenterne af Oled, med de problemer som der er, fx at lyset ikke er kraftigt nok til HDR. At skyde på de mennesker som ser dette i en shoot-out test, det er sgu for latterligt! 

Blot min retoriske mening.. eller...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, det kan netop sammenlignes.

Hvorfor?
Fordi det tv der "lyser mest" er oftest det der bliver valgt som det "bedste".
I testen var det Samsung TVet der kunne lyse mest.....

Lyset eller mangel på samme, er netop et af de punkter som LGén (Oled) er blevet kritiseret for ved HDR.
Betyder det så, at det er forkert at vælge det som lyser mest? Nej, tværtimod understøtter det netop kritikken af LGén, hvilket Forbes netop også skriver.


Du giver mig ret - LG lyste ikke så stærkt. Netop det stærke lys "imponerer"....

Klaus



Ja, men jeg giver dig dælme ikke ret i, at "effekten" er den samme, eller kan sammenlignes med, når folk ser butiksmode indstilling eller elgigant udstilling, som jeg læste, at du synes var det samme... I butiksmode/udstilling, der er lyset, farver og praktisk talt alt så forkert som det overhovedet kan være. At sammenligne dette med lyset i forbindelse med HDR, det er for mig at se et udtryk for, at man ikke helt har forstået HDR.

Meeeen, nu blev jeg retorisk igen.. eller!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Ja, men jeg giver dig dælme ikke ret i, at "effekten" er den samme, eller kan sammenlignes med, når folk ser butiksmode indstilling eller elgigant udstilling, som jeg læste, at du synes var det samme... I butiksmode/udstilling, der er lyset, farver og praktisk talt alt så forkert som det overhovedet kan være. At sammenligne dette med lyset i forbindelse med HDR, det er for mig at se et udtryk for, at man ikke helt har forstået HDR.


Jeg har så rigeligt forstået HDR.
Jeg forstår også at noget af det der imponerer er høj lysstyrke.

Sætter du så 22 utrænede til at vurdere tv, vil de fleste syntes at det der lyser mest, er det der er bedst....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@jordandk Hvor står der at 80% foretrækker Samsung til HDR ?

Kan også læses at ca 59% ikke kan lide Samsung, de fik jo kun 9 stemmer ?


Det handlede ikke om Samsung vs andre. Det handler hvilke af 4 TV som de 22 synes var bedst til HDR.


Vi har stadig ikke fået svar på, om Samsung'en var bedst til HDR, eller det blot lyste mest (kraftigst)!
Vi har fået at vide, hvad 22 personer syntes. Men det kan jo ikke bruges til en fis.
Jag har i øvrigt stået utallige gange, og "undervist" kunder i, hvad de skal se efter, i sammenligningen mellem farvelade billedet, og det mere naturtro billede. Efter ganske kort tid, foretrækker 98% det mere naturtro billede. Dette bil helt säkert også gøre sig gældende, hvis man gjorde det samme, med de fire TV i "testen"!
Testen er den mest latterlige og ubrugelige jag længe har set - den er ringere end selv noget TÆNK kommer med. Og overskriften (overskrifterne) er decideret latterlige, og rent clickbait...inklusiv Bents til tråden hér.    

M.v.h.
 
Helt enig, Henrik B.
 
Denne "test" er den mest ubrugelige man overhovedet kan forestille sig, ligesom Bentpetersson's overskrift netop er clickbait Dead
 
Jeg kunne også afholde en lignende "test", og sætte mit 5 år gl. plasma op mod et givent 2016-LCD TV, og inviterer 2 venner til at "teste" hvilket viser bedst sort-niveau. Og hvor "de alle sammen" - 2 personer - begge synes at plasma-TV er bedst
Derefter publicerer jeg denne "test" med overskriften "testgruppe vælger 5 år gl. plasma fremfor 2016-LCD".......og straks vil "forvirrede brugere" på div. AV-sites (fejl)tolke resultatet på min "test", ganske som tilfældet er med den såkaldte test som bentpetterson refererer til. 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Ja, men jeg giver dig dælme ikke ret i, at "effekten" er den samme, eller kan sammenlignes med, når folk ser butiksmode indstilling eller elgigant udstilling, som jeg læste, at du synes var det samme... I butiksmode/udstilling, der er lyset, farver og praktisk talt alt så forkert som det overhovedet kan være. At sammenligne dette med lyset i forbindelse med HDR, det er for mig at se et udtryk for, at man ikke helt har forstået HDR.


Jeg har så rigeligt forstået HDR.
Jeg forstår også at noget af det der imponerer er høj lysstyrke.

Sætter du så 22 utrænede til at vurdere tv, vil de fleste syntes at det der lyser mest, er det der er bedst....


Klaus
 
+ 1
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@jordandk Hvor står der at 80% foretrækker Samsung til HDR ?

Kan også læses at ca 59% ikke kan lide Samsung, de fik jo kun 9 stemmer ?


Det handlede ikke om Samsung vs andre. Det handler hvilke af 4 TV som de 22 synes var bedst til HDR.


Vi har stadig ikke fået svar på, om Samsung'en var bedst til HDR, eller det blot lyste mest (kraftigst)!
Vi har fået at vide, hvad 22 personer syntes. Men det kan jo ikke bruges til en fis.
Jag har i øvrigt stået utallige gange, og "undervist" kunder i, hvad de skal se efter, i sammenligningen mellem farvelade billedet, og det mere naturtro billede. Efter ganske kort tid, foretrækker 98% det mere naturtro billede. Dette bil helt säkert også gøre sig gældende, hvis man gjorde det samme, med de fire TV i "testen"!
Testen er den mest latterlige og ubrugelige jag længe har set - den er ringere end selv noget TÆNK kommer med. Og overskriften (overskrifterne) er decideret latterlige, og rent clickbait...inklusiv Bents til tråden hér.    

M.v.h.

 
Helt enig, Henrik B.
 
Denne "test" er den mest ubrugelige man overhovedet kan forestille sig, ligesom Bentpetersson's overskrift netop er clickbait Dead
 
Jeg kunne også afholde en lignende "test", og sætte mit 5 år gl. plasma op mod et givent 2016-LCD TV, og inviterer 2 venner til at "teste" hvilket viser bedst sort-niveau. Og hvor "de alle sammen" - 2 personer - begge synes at plasma-TV er bedst
Derefter publicerer jeg denne "test" med overskriften "testgruppe vælger 5 år gl. plasma fremfor 2016-LCD".......og straks vil "forvirrede brugere" på div. AV-sites (fejl)tolke resultatet på min "test", ganske som tilfældet er med den såkaldte test som bentpetterson refererer til. 


BINGO!

Se Kim, det vi skriver er faktisk ikke så svært at forstå - med mindre man ikke vil forstå det, og hele tiden fokuserer på, at nogle få mennesker formår at bedømme de kraftigste lys, på et HDR TV. Upåagtet at resten af billedet måske ligner l*rt!
Altså ren "styring" af, hvad man vil opnå af resultat - og derved selve "testen". Gad vide om Samsung måske endda er hovedkraften bag testen???

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu