recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED fik tæsk af LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED fik tæsk af LCD

 Besvar Besvar Side  123 25>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Emne: OLED fik tæsk af LCD
    Sendt: 26-Juli-2016 kl. 17:32

Realiteternes verden - i hvertfald virkelighedens verden:


Link 1
http://www.recordere.dk/2016/07/lcd-bankede-oled-britisk-hdr-blindtest/

Og.....

Er lysstyrke vigtigere end sortniveau. Hvad mener du?

Mit lcd er forøvrigt totalt sort, men folk, der ikke tror det, må nok se det, selv om målinger, når man når ud i decimaler, viser noget andet! (Man kan bare ikke set det)

Link 2
http://www.recordere.dk/2016/01/samsung-derfor-er-suhd-et-bedre-valg-end-oled/

Forestil jer at man har investeret i et OLED og vennerne kommer på besøg, og 8 ud af 10 mener at deres LCD er bedre. Der er sgu da et mareridt !


(Links opdateret, admin)




Redigeret af Lars - 01-August-2016 kl. 20:14
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:




Forestil jer at man har investeret i et OLED og vennerne kommer på besøg, og 8 ud af 10 mener at deres LCD er bedre. Der er sgu da et mareridt !




Hvorfor er det et mareridt? 
Sålænge man selv er tilfreds, er det bedøvende ligegyldigt, hvad vennerne mener, man er først idiot, hvis man køber tv efter andres behov.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 17:48
Helt enig med dig. Det ville heller ikke genere mig. Tværtimod. Men mon ikke at det ville irritere nogle købere?

Redigeret af bentpetersson - 26-Juli-2016 kl. 17:49
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 18:27
Deres LCD er vel så meget sagt. De LCD som folk syntes så bedre ud, er jo ikke i det prisvenlige segment
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

   
Forestil jer at man har investeret i et OLED og vennerne kommer på besøg, og 8 ud af 10 mener at deres LCD er bedre. Der er sgu da et mareridt !


Sådan har jeg haft det i mange år med mit plasma.
Vennerne købte farvelade LCD, hvor fejernsynet kunne stråle som en sol. Jeg vil hellere have naturtro farver og knapt så meget solskin. Peter Tanevs isse behøves ikke at stråle som solen udenfor, blot fordi han fortæller om den!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 01:41
Jeg må indrømme, at når jeg læser de forskellige input omkring OLED versus LED, så får jeg lidt på fornemmelsen at visse er gået lidt i stå omkring kendskabet til udvikligen på LED siden. Man kører så kedeligt videre med de samme ældgamle argumenter.

"Farveglade LCD - og jeg vil hellere....". Jo men det er faktisk sådan, at LED har nået et punkt, hvor LED ikke er "farveglade nonsens paneler". Og hvor det med et velindstillet LED fuldt kan matche et ditto plasma på billedsiden. Og jeg vil såmænd mene, at tager man et Pana DX900 så overgår dette sortniveauet på et plasma. Jeg tror såmænd også at mit eget CX800 matcher et plasma på det punkt. Et LED kan altså ISF indstilles til at vise de forskellige "Farvepalletter" som også følges af plasma og OLED. 

Og dette skrevet af én med 9 plasmaer på bagsmækken - inkl. de bedste Pioneer´s.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 06:05
Kim: Er det det eneste du ikke kan lide ved DX900

Fornemmer at nye krige er ved at opstå.    OLED mod LCD

Det perfekte panel er desværre ikke klar endnu ...   Tror vi kommer til at ventet længe endnu.

Men de nye paneler er generelt super gode, og forskellene bliver mindre .
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:


Sæt en stjernehimmel med hel sort baggrund på hvilken som helst LED. Her er DX900 http://www.flatpanels.dk/billeder/panasonicdx900_small10.jpg det er jo til grin. Ja, jeg har OLED.


Det kritiseres også i shootout'en, men lysstyrke er åbenbart vigtigere for folk.

Umiddelbart ser det ud til, at LG'en roses for stort set alt, bortset fra maks. lysstyrke, og så har flest personer så valgt Samsung som vinder i stedet.

Redigeret af lunddal - 27-Juli-2016 kl. 07:58
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 08:04
Det her er som at læse en tråd om højttalerkabler.


Folk vil snydes. Der er en grund til at TV altid kører med ekstra lys og farve hos Elgiganten.

Lad nu være med at tage det personligt fordi tilfældige mennesker vælger LCD over oled.

De ved ikke bedre.

Hvilken teknologi et TV har er ligegyldig hvis ejeren er tilfreds.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 09:42
Jeg har selv haft PV60, PX80, Pioneer 508XD, Panasonic UT50, PS51D8005, PS64D8005, UE58H5205. Har prøvet LG OLED 910V 14 dage med returnerede det. Der var near black issues og nogle andre ting der også undrede mig bl.a. nogle vertikale streger, og hvis billedekilden ikke var toppen af poppen lignede det noget der var løgn. For mig virkede det som om den generation af OLED havde for mange børnesygdomme. Jeg er nu skiftet til KS7005 og er tilfreds trods de mangler det også har. Sortniveau er ikke alt.
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 09:55
OLED leverer ikke varen. Det er vi tilsyneladende flere der synes.  At det så ikke lige passer ind i visse freaks opfattelse, er jo blot til at more sig lidt over.
Vælg sprog
Walisisk
Dansk
Tysk
Engelsk (australsk)
Engelsk (britisk)
Engelsk (amerikansk)
Engelsk (walisisk)
Spansk
Spansk (amerikansk)
Fransk
Fransk (canadisk)
Islandsk
Italiensk
Hollandsk
Polsk
Rumænsk
Svensk
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:00
Bent
 
Det er imo vigtigt at forstå at det specifikt var en HDR test. Resultatet gælder ikke for alm HD og SD tv og dermed ikke for tv, dvd, BD eller alt det streaming som stadig er non HDR. Dvs langt det meste indhold. Altså oled fik tæsk af lcd i hdr gengivelse. Det er en knapt så dramatisk overskrift og nok heller ikke overraskende når man ved at det tv med mest pang på farverne og højest lysstyrke har tendens til at at kunne snyde seeren til at tro at det er bedst selvom det langt fra er sikkert. Højest lysstyrke er det lcd kan men lur mig om det bliver så afgørende når man ikke ser skærmene side om side samtidig. Jeg tør ikke sige noget med sikkerhed endnu, men jeg ville tro at den totale kontrast frem for peak lysstyrke vil vise sig at være vigtigere under normale hjemlige forhold.
 
Bjur og Buller
 
Det er bare rigtig meget øv at LG har sendt halvfærdige oled på markedet. Sådan nogle børnesygdomme har det med at blive forvekslet med unoder ved den pågældende teknologi (her oled) selvom det nok nærmere er et resultat af sjusk. Noget af det der er nævnt er mig bekendt allerede rettet i seneste generation fra LG, men de skulle aldrig have været på markedet til at begynde med.


Redigeret af Flash! - 27-Juli-2016 kl. 10:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu