recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmbyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 18:13
Meget interessant tråd.
Jeg har i øjeblikket en PS3 60gb til rep. To gange tidligere har jeg haft min PS til rep. og fået en refurbished retur. Den oprindelige maskine var købt lige efter launch i 2007 for næsten 5.000 kr. Og jeg er absolut ikke interesseret i at få endnu en refurbished retur. Selvom min PS3-udgave er bagudkompatibel m.m. Efter at have læst den her tråd vil jeg da prøve at forlange pengene tilbage. 


Redigeret af papman - 16-September-2011 kl. 18:14
Til top
Haapanen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 18:55
jeg har også været igennem møllen.. refurbished dur bare ikke! 

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 19:07
Er det stadig Metronome der står for distribution af Playstation i Danmark?
 
I så fald har de ændret taktik i forhold til tiden med Ps2. Der fik jeg byttet min Ps2 en del gange. Den blev aldrig sendt ind til rep. Jeg fik en helt ny i hånden + en ny kvittering få minutter efter jeg havde afleveret den defekte maskine.
Til top
Haapanen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er det stadig Metronome der står for distribution af Playstation i Danmark?
 
I så fald har de ændret taktik i forhold til tiden med Ps2. Der fik jeg byttet min Ps2 en del gange. Den blev aldrig sendt ind til rep. Jeg fik en helt ny i hånden + en ny kvittering få minutter efter jeg havde afleveret den defekte maskine.

Nordisk Film har dem.
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 19:43
De kan ikke give en helt ny FAT model da de ikke bliver produceret længere...
Og da du får fornyet din garanti kan man næppe klage over at få en brugt, når man har indleveret noget brugt... dog skal den naturligvis være i væsentligt samme stand.

Jeg fik en helt ny SLIM da min bluray laser røg sig en tur efter ca. et år...
 
Man får heller ikke en NY bil når man har bilen på pladeværksted med en forsikringsskade... de bruger endda brugte dele nogle gange! (ofte!) selvom bilen kun er 5 år gammel! du får ikke en bil der er SOM NY retur... men en der er i samme stand som før skaden!
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Haapanen Haapanen skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er det stadig Metronome der står for distribution af Playstation i Danmark?
 
I så fald har de ændret taktik i forhold til tiden med Ps2. Der fik jeg byttet min Ps2 en del gange. Den blev aldrig sendt ind til rep. Jeg fik en helt ny i hånden + en ny kvittering få minutter efter jeg havde afleveret den defekte maskine.

Nordisk Film har dem.

Nordisk film har vel også overtaget/opkøbt en del af Metronome siden Ps2-dagene.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

De kan ikke give en helt ny FAT model da de ikke bliver produceret længere...
Og da du får fornyet din garanti kan man næppe klage over at få en brugt, når man har indleveret noget brugt... dog skal den naturligvis være i væsentligt samme stand.

Som påpeget af andre i tråden... jo, det kan du klage over. Ombytning skal være til en ny vare.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

De kan ikke give en helt ny FAT model da de ikke bliver produceret længere...
Og da du får fornyet din garanti kan man næppe klage over at få en brugt, når man har indleveret noget brugt... dog skal den naturligvis være i væsentligt samme stand.

De må godt reparere den, så længe det stadig er den samme PS3 han får tilbage.
 
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Man får heller ikke en NY bil når man har bilen på pladeværksted med en forsikringsskade... de bruger endda brugte dele nogle gange! (ofte!) selvom bilen kun er 5 år gammel! du får ikke en bil der er SOM NY retur... men en der er i samme stand som før skaden!


Forsikringsskade ikke er ikke det samme som en garantiskade, men igen gør det sig gældende at de prøver at reparere din bil og ikke bare giver dig en anden brugt bil med hjem.

Til top
Lorentzen1337 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 15:04
Det er sku en ærgerlig service de yder, havde man været sikker på at den refurbished enhed man havde fået tilbage i mindst lige så god stand som den man havde indleveret så havde det vel været ok.
Men tror ikke at nordisk film / sony bukker sig, du skal satse på at ramme forhandleren, langt de fleste service mindede forhandlere vil hvis man på en pæn og ordentlig fortæller om sine frustrationer ombytte maskinen til en helt ny enhed. 
Man kan også gå den anden vej og "skabe" sig men mine erfaringer siger at det andet er mindst ligeså effektivt...
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 15:15
Nej, det havde skisme ikke været ok hvis den var i samme stand. Det er stadig i strid med lovgivningen.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 De mente udmiddelbart ikke de kunne give pengene tilbage, da der i sagens natur kun var blevet foretaget 1 ud af 3 forsøg.

Det der med 3 forsøg kan du også bede dem om at glemme, som udgangspunkt er der kun 1 forsøg med mindre der er tale om særlige omstændigheder.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 De mente udmiddelbart ikke de kunne give pengene tilbage, da der i sagens natur kun var blevet foretaget 1 ud af 3 forsøg.

Det der med 3 forsøg kan du også bede dem om at glemme, som udgangspunkt er der kun 1 forsøg med mindre der er tale om særlige omstændigheder.

Det sagde jeg også til ham, men ekspedienten virkede mest af alt som en stakkel som ikke vidste noget som helst om reglerne og kunne kun gøre hvad hans overordnede sagde til ham over telefon.. 

De får absolut ikke lov til at give mig en anden refurbished.. det kan de sq godt glemme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu